Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, United Arab Emirates.Saturday 22 November 2014.Romain Grosjean, Lotus E22 Renault.Photo: Alastair Staley/Lotus F1 Team.ref: Digital Image _X3Q9990

Έπειτα από μια άκρως απογοητευτική σεζόν, ο Romain Grosjean ετοιμάζεται να μπει ανανεωμένος στο πρωτάθλημα του 2015. Έτσι, ο Γάλλος θα έχει νέο μηχανικό αγώνα, με τον Julien Simon-Chautemps να περνά από το γκαράζ του Maldonado, στην άλλη πλευρά.

Ακόμα πιο σημαντικό, είναι το γεγονός πως ο Grosjean αλλάζει το οδηγικό του στυλ για να ταιριάξει με τις νέες απαιτήσεις και τα turbo μονοθέσια. Πέρυσι η Lotus Ε22 δεν βοήθησε ιδιαίτερα στην εξέλιξη του στυλ του Romain, αφού ήταν ένα νευρικό και απρόβλεπτο μονοθέσιο, το οποίο τον έφερε στα όριά του πολλές φορές.

Το αυτοκίνητο και λιγότερο οι κανονισμοί, δεν ταίριαζαν στο οδηγικό μου στυλ. Έπρεπε να το αλλάξω αρχικά, για να βρεθώ πάνω από τα προβλήματα, και το αυτοκίνητο ήταν απρόβλεπτο.

Μου αρέσει να καταλαβαίνω τα πάντα σχετικά με την πέδηση, την αλλαγή κατεύθυνσης και την έξοδο και στη συνέχεια στον επόμενο γύρο να αναλύσω και να βελτιώσω. Πέρυσι, στον ένα γύρο είχες υπερστροφή, υποστροφή στον δεύτερο και τότε ίσως ο επόμενος να ήταν καλός.

Δεν μπορείς να καταλάβεις και να αναλύσεις τα πράγματα, έτσι πρέπει να πας περισσότερο με την αίσθηση, πράγμα που ο Pastor το έκανε αρκετά καλά. Γι’ αυτό βελτιώνω τον εαυτό μου σε αυτό το θέμα και έπρεπε να δοκιμάσω διαφορετικά οδηγικά στυλ. Ως οδηγός, αμιγώς οδηγικά, νομίζω ότι είμαι σε θέση να κάνω περισσότερα πράγματα, αλλά αυτό δεν φάνηκε στα αποτελέσματα.

Interlagos, Sao Paulo, Brazil.Sunday 9 November 2014.Romain Grosjean, Lotus E22 Renault, leads Fernando Alonso, Ferrari F14T.World Copyright: Alastair Staley/Lotus F1.ref: Digital Image _R6T9780

Ο Γάλλος ήταν άλλος ένας από τους πιλότους που επηρεάστηκαν αρκετά από την λιγότερη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος και την απουσία του φυσητού διαχύτη. Αυτό που θέλει ιδανικά να κάνει ο Grosjean, είναι να επιτίθεται στην είσοδο της στροφής και να πατάει το γκάζι όσο το δυνατόν νωρίτερα στην έξοδό της, με τα νέα μονοθέσια -και ειδικά την Ε22- να μην αντιδρούν καλά σε αυτό.

Μου αρέσει να πηγαίνω πολύ νωρίς στο γκάζι, αλλά φέτος αυτό δεν ήταν δυνατό. Είχα λιγότερη αίσθηση στο εμπρός μέρος και μου αρέσει να φρενάρω αργά και να στρίβω αργά, αλλά φέτος δεν λειτούργησε.

(Το exhaust blowing) Θα με έκανε πιο σίγουρο και θα μπορούσα να πιέσω περισσότερο, αλλά τα πράγματα αλλάζουν. Δεν υπήρχαν φυσητές εξατμίσεις στο GP2 και εκεί πάνε γρήγορα, γι’ αυτό δεν ανησυχώ.

Όταν όλα λειτουργήσουν με συνέπεια και είναι σταθερά, θα παράγω γρήγορους γύρους. Αυτό είναι κάτι που έμαθα να κάνω (το 2014) και θα βοηθήσει στο μέλλον.

[Photo Copyrights: Alastair Staley/Lotus F1]