paris

Περιβαλλοντικά ζητήματα, οδήγησαν στον δήμαρχο του Παρισιού να περιορίσει δραστικά από σήμερα Δευτέρα 23 Μαρτίου, τον επιτρεπόμενο αριθμό αυτοκινήτων στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας, μετά από πολυήμερες υπερβάσεις των ορίων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Είναι η τρίτη φορά που επιβάλλεται αντίστοιχο μέτρο, και σήμερα δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων με μονούς αριθμούς κυκλοφορίας εκτός εάν μεταφέρουν τρεις ή περισσότερους επιβάτες ή κυκλοφορούν λόγω άλλης ανάγκης.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η ατμοσφαιρική ρύπανση συνοδεύτηκε ένα πέπλο αιθαλομίχλης που κάλυψε τον Πύργο του Άιφελ και τα μικροσωματίδια PM10, με διάμετρο κάτω των 10 μικρομέτρων, αυξήθηκαν πάνω από τα επιτρεπόμενα επίπεδα που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Για τα σωματίδια με διάμετρο μικρότερη από 10 μικρόμετρα (ΡΜ10), το προτεινόμενο όριο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) είναι 80 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Τα σωματίδια αυτά δημιουργούνται από οχήματα, συστήματα θέρμανσης και ρύπους βαριάς βιομηχανίας, και περιλαμβάνουν επίσης τα σωματίδια ΡΜ2.5 με διάμετρο 2,5 μικρόμετρα, τα οποία είναι ακόμα πιο επιβλαβή καθώς μπορούν να διεισδύσουν βαθιά στους πνεύμονες και να προκαλέσουν καρκίνο.

Σύμφωνα με την ΜΚΟ Airparif που παρακολουθεί την ατμοσφαιρική ρύπανση στο Παρίσι, η ατμοσφαιρική ρύπανση θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και κατά την εβδομάδα που διανύουμε. Παράλληλα με τους περιορισμούς στην κίνηση των οχημάτων, οι δημόσιες συγκοινωνίες ήταν δωρεάν χθες Κυριακή 22 Μαρτίου όπως και σήμερα Δευτέρα 23 Μαρτίου, ενώ τα προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέρουν δωρεάν μετακινήσεις. Η λήψη αντίστοιχων μέτρων πέρυσι συνέβαλε στη μείωση της κίνησης κατά 18% και των μικροσωματιδίων κατά 6%.

Rush hour traffic fills an avenue leading up to the Arc de Triomphe which seen through a small-particle haze at Neuilly-sur-Seine, Western Paris

Οι αρχές του Παρισιού στη προσπάθειά τους να μειώσουν τις εκπομπές CO2, ανακοίνωσαν ένα νομοσχέδιο που από τον Ιούλιο του 2015, θα απαγορεύονται στα φορτηγά και λεωφορεία κατασκευής πριν τις 30-9-2001 να κινούνται στο κέντρο της Γαλλικής πρωτεύουσας, αλλά θα μπορούν να κινούνται στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο “Peripherique” που βρίσκεται γύρω από τη πόλη. Από τον Ιούλιο του 2016 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί πριν την 1-1-1997 και μοτοσυκλετών παραγωγή πριν το 2000. Το διάστημα 2017-2020, η απαγόρευση θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο, και θα απαγορεύει ακόμη και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το 2011.

Οι απαγορεύσεις αυτές, επηρεάζουν 1 στα 7 οχήματα που βρίσκονται στο Παρίσι, αναγκάζοντας στην απόσυρση 3 εκατ. αυτοκινήτων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις οργανώσεις να αντιδρούν. Οι αρχές εξετάζουν ένα σχέδιο στήριξης των πωλητών με επιδότηση ύψους 500 ευρώ, ενώ ισχύει το μέτρο της επιχορήγησης, που μπορεί να φτάσει έως και τα 10.000 ευρώ, για όποιο αποφασίσει να αποσύρει το παλιό diesel αυτοκίνητό του για να προβεί στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.