[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_13

To Fiat 500X δεν χρειάζεται μεγάλη εισαγωγή, τα περισσότερα τα είχαμε γράψει κατά τη δοκιμή μας στην Ιταλία. Ο όμιλος FCA και κυριότερα η Fiat βασίζεται πάρα πολύ σε αυτό το μοντέλο. Ζούμε σε τέτοια εποχή που το marketing παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγορά αυτοκινήτου, και όσο εγώ και εσύ (οι πραγματικοί λάτρεις της αυτοκίνησης) μπορεί να θεωρούμε άσκοπη την χρήση του ονόματος “500” σε διευρυμένη γκάμα, όντας η “cash cow” της Fiat, τα αποτελέσματα των πωλήσεων, τόσο μέσα από τη Fiat (βλέπε 500L), όσο και από τους άμεσους ανταγωνιστές τους (λέγε με Mini), δείχνουν ότι μια τέτοια κίνηση μόνο αποτυχημένη δεν είναι. Μεγάλος πρόλογος, το ξέρω, αλλά επειδή είμαι σίγουρος ότι πιθανόν σε πειράζει το όνομα του 500, που μπαίνει πλέον σχεδόν παντού και με αφορμή αυτό, θα ήθελα να σε ρωτήσω. Ποιος νοιάζεται για το όνομα του αυτοκινήτου περισσότερο από τη μάρκα (brand); Προσωπικά καθόλου. Αν λεγόταν αλλιώς το 500Χ θα το έβλεπες αλλιώς; Είναι κριτήριο αγοράς το όνομα; Η λογική λέει ότι δε θα έπρεπε, αλλά…

Στα του αυτοκινήτου δοκιμής, τώρα, το 500Χ αποτελεί την τρίτη έκδοση σώματος του μοντέλου, μετά το κλασικό 500 (συν την ανοιχτή 500C έκδοση) και το MPV 500L (μαζί με το Trekking και Living). Το νέο compact crossover της οικογένειας του 500 είναι αυτό το οποίο σηματοδοτεί την εξέλιξη της μάρκας και διεύρυνσης του θεωρητικά υπο-brand 500 μέσα στη προϊοντική γκάμα της Fiat, από την οποία περιμένουμε με μεγάλη προσμονή την ανανέωση της. Αν το δεις ψυχρά, το 500Χ είναι μεγάλο στοίχημα για το image της εταιρίας, όσο για την οικονομική ευρωστία της και μετά την δεύτερη, πιο εμπεριστατωμένη επαφή μου μαζί του, που ακολούθησε την σύντομη πρώτη κατά την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση το περασμένο Νοέμβριο, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι το αυτοκίνητο μου αρέσει, και πολύ μάλιστα και είμαι κάτι παραπάνω από πεπεισμένος ότι η εμπορική του επιτυχία θα είναι ανάλογη του μικρού 500, και ίσως καλύτερη.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Σφικτή για ελληνικά δεδομένα ανάρτηση
  • Μικρή διαφορά τιμής από diesel

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_10

Το νέο 500Χ μετά από άκρα μυστικότητα, παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση του Παρισιού, το περασμένο φθινόπωρο και αμέσως προκάλεσε ενδιαφέρον. Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που καλείται όχι μόνο να επιπλεύσει, αλλά και να διακριθεί στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των crossover (Mini Countryman, Jeep Renegade, Nissan Juke, Opel Mokka, Citroën Cactus, νέο Suzuki Vitara, Renault Captur κλπ.) και να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή. Κατασκευάζεται με υπερσύγχρονες τεχνικές στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza) και η ιταλική εταιρία το πιστεύει πολύ, γι’αυτό και θα πωλείται σχεδόν στην μισή υφήλιο (περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ).

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_35

Χάρη στις σύγχρονες και ευέλικτες γραμμές παραγωγής, και για να διευρύνει όσο το δυνατόν περισσότερο το πελατολόγιο της, η Fiat προσφέρει το αυτοκίνητο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες αλλάζουν εν μέρη τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η Urban έχει πιο “αστικό” προσανατολισμό, και η Cross, πιο “off-road”. Η πρώτη είναι αυτή που βλέπεις στις φωτογραφίες και είχαμε για δοκιμή και αποτελεί την έκφραση ενός ελκυστικού, κομψού στυλ, που στοχεύει στους νέους, δυναμικούς πελάτες των μεγαλουπόλεων. Η δεύτερη, που θα δοκιμάσουμε αργότερα αλλά είχαμε πάρει μια πρώτη γεύση στην Ιταλία, προωθεί μια εμφάνιση και ένα τεχνολογικό προφίλ εκτός δρόμου, καθιστώντας το ιδανικό για αυτούς που λατρεύουν τις εξορμήσεις εκτός πόλης, αλλά δεν θέλουν να συμβιβαστούν σε ό,τι αφορά στο μοναδικό στιλ του Fiat 500.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_28

H πλατφόρμα που επιλέχθηκε είναι η γνωστή αρθρωτή Small Wide (Small Wide 4×4), που έχουμε συναντήσει και στο Fiat 500L, μόνο που είναι τροποποιημένη ώστε να εφοδιαστεί με το σύστημα τετρακίνησης, ενώ είναι η ίδια που χρησιμοποιεί και το Jeep Renagade. Τον αντικειμενικά όμορφο σχεδιασμό του αυτοκινήτου έχει αναλάβει το Centro Stile Fiat, με επικεφαλής τον Roberto Giolito και η διαφήμιση της εταιρίας με το μπλε χάπι αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τι είναι το 500Χ. Έχει μεγαλώσει, φυσικά, σε διαστάσεις και το μήκος του φτάνει τα 4.248 χλστ., το πλάτος του τα 1.796 χλστ. και το ύψος του τα 1.600 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,57 μέτρα, με την απόσταση από το έδαφος για την δικίνητη έκδοση της δοκιμής να είναι 162 χλστ.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_25

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να το μπερδέψεις με κάτι άλλο, και να μην αναγνωρίσεις τις σχεδιαστικές ομοιότητες με το μικρό αδερφάκι του, καθώς διαθέτει έναν εξελικτικό χαρακτήρα, που αργά η γρήγορα θα περάσει και στην επόμενη γενιά του μικρού 500, όταν με το καλό αυτή παρουσιαστεί. Από την άλλη, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν φροντίσει ιδιαίτερα και την αεροδυναμική του μοντέλου, με τον ανάλογο συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd: 0,34, ο καλύτερος στην κατηγορία του.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_15

Από πλευράς ασφάλειας, οι Ιταλοί έχουν δώσει εξαιρετική προσοχή στη παθητική και ενεργητική προστασία των επιβατών του 500Χ, το οποίο έχει δοκιμαστεί ως Renegade, και στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP απέσπασε 87% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 65% στη προστασία πεζών και 74% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_58

Το 500Χ της δοκιμής εξοπλίζεται με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η ακριβής του χωρητικότητα είναι 1.368 κ.εκ., έχει σχέση συμπίεσης 10:1 και είναι προϊόν της Fiat Powertrain Technologies. Αποδίδει 140 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και 230 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., με τη μετάδοση της να γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, ενώ συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής ή προαιρετικά με 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη.

Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 9,8 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ/ώρα, με τις επιδόσεις του, όπως θα δεις και στο ανάλογο πίνακα να είναι αρκετά καλές. Το βάρος του αυτοκινήτου της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 1.320 κιλά και συνδυάζεται με σύστημα start-stop που βοηθά να μειωθεί η κατανάλωση.

Η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 6.0 λίτρα/100 χλμ., με αυτήν που έγραψε το trip computer κατά τη διάρκεια της δοκιμής να ήταν 7,7 λίτρα/100 χλμ., αλλά πιο αναλυτικά θα τα διαβάσεις στο κομμάτι του δρόμου. Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές Euro6, που ισχύουν εδώ και κάτι μήνες, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 139 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €152,9.
[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_36

Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση κατά την πρώτη επαφή ήταν η ποιότητα της καμπίνας. Χωρίς κανένα δισταγμό, έπειτα από ενδελεχή χρήση κατά την εβδομαδιαία συμβίωση μου με το αυτοκίνητο, το προσυπογράφω. Το νέο 500Χ αποτελεί ένα νέο ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο για την Fiat, το αποδεικνύει περίτρανα σε κάθε ευκαιρία.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικά ποιοτικά, με μαλακό πλαστικό να έχει χρησιμοποιηθεί σε όλο το πάνω μέρος της κονσόλας, όπως και το αντίστοιχο στις πόρτες. Οι “εσωτερικές” επενδύσεις σε αυτές και κυρίως η λαβή για το κλείσιμο της πόρτας είναι από πολύ αφρώδες υλικό, επενδυμένο με δέρμα, με αποτέλεσμα να χαρίζει μια upmarket αισθητική. Τα μόνα ελαφρά παράπονα εντοπίζονται στο σκληρό πλαστικό στη βάση της κονσόλας, εκεί που βρίσκονται οι διακόπτες του air condition, καθώς και η συναρμογή του αεραγωγού από πάνω τους. Κατά τ’  άλλα, όλη η κονσόλα φαίνεται μασίφ, χωρίς ίχνος τριγμών ή άλλων ενοχλητικών θορύβων.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_48

Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλόξενο, ενώ προσφέρει υψηλή άνεση σε οδηγό και συνεπιβάτες. Οι θήκες αποθήκευσης είναι αρκετές, μεγάλες και πρακτικές, και θα εκτιμηθούν στην καθημερινή χρήση, ενώ διαθέτει πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, αφού υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού. Το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μεγάλο και οι χώροι επαρκέστατοι για 2 άτομα, με τον “αέρα” για τα κεφάλια να μην είναι πρόβλημα για αναστήματα μέχρι 1.85, όπως επίσης και για τα γόνατα. O χώρος αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα, με το νούμερο να μην διεκδικεί δάφνες αλλά με το σχεδιασμό του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, ενώ με την αναδίπλωση (60/40) των πίσω καθισμάτων γίνεται εύκολα και γρήγορα, με την επίπεδη επιφάνεια που δημιουργείται να βολεύει με μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_39

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_60 Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_63

Το ντιζάιν της κονσόλας ακολουθεί αυτό των υπόλοιπων 500, με το χρωματισμένο κομμάτι να είναι ίδιο με το εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου, με το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις όταν μπαίνεις μέσα στο 500X, να είναι το ολοκαίνουριο τιμόνι με το σπορ σχήμα, καθώς είναι επίπεδο στο κάτω μέρος. Η στεφάνη έχει πολύ ωραίο πιάσιμο, αλλά τα μεσαία μπράτσα είναι αρκετά φαρδιά και ίσως κάποιους να τους ενοχλήσουν, ειδικά όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα. Όμορφος είναι και ο πίνακας οργάνων, με ιδιαίτερη μνεία να γίνεται στη λειτουργική του σχεδίαση και τα ευανάγνωστα όργανα. Η οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα από τα δύο αναλογικά όργανα δείχνει όλες τις λειτουργίες του trip computer, καθώς και G-meter, πίεση turbo, και άλλες.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_40 Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_55

Τα χειριστήρια του κλιματιστικού και οι διακόπτες των παραθύρων αποτελούν μεταμόσχευση από την Giulietta, ενώ αυτοί κάτω από το ηχοσύστημα από το μικρό 500. Η έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών (προαιρετικά 6,5 ιντσών) στο κέντρο της κονσόλας έχει καλή ευκρίνεια και ανάλυση, και έχεις πρόσβαση σε όλες τις κύριες λειτουργίες, όπως το ραδιόφωνο, στις πηγές πολυμέσων (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω της θύρας USB ή της θήκης Aux-in ή με το Bluetooth audio streaming, με όλα τα παραπάνω να ελέγχονται και μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι. Τέλος, το Fiat 500X προσφέρει το eco:Drive, που επιτρέπει τη μείωση μέχρι και κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.

Η εργονομία είναι κλασική ιταλική, χωρίς να εντοπίζω κάποια παραφωνία, καθώς όλοι οι διακόπτες είναι γνωστοί από άλλα μοντέλα και βρίσκονται στη κατάλληλη απόσταση και στη σωστή θέση, εκτός από αυτούς πίσω από το τιμόνι, που είναι ίσως πιο μακριά απ’ ό,τι θα έπρεπε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_46

Το απλό 500ράκι επουδενί δε το λες φθηνό αυτοκίνητο πόλης, αλλά έχει καταφέρει με χαρακτηριστική ευκολία να κερδίσει εκατομμύρια κόσμου. Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και με το 500Χ. Είναι ακριβότερο από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του, αλλά φθηνότερο από την αντίστοιχη πρόταση της Mini. Το μόνο πρόβλημα που δημιουργείται για την έκδοση με τον εντυπωσιακό κινητήρα που είχαμε για δοκιμή είναι η τιμολογιακή πολιτική της εισαγωγικής εταιρίας, καθώς η διαφορά τιμής με την αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη είναι μόλις €850, κάτι που ουσιαστικά σε ωθεί να επιλέξεις τον Multijet με τα 120 άλογα.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_47

Το 500Χ είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Pop Star, Lounge, Cross και Cross Plus), αλλά υπάρχει και το Pop που είναι όμως διαθέσιμο μόνο με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν στην Pop Star έκδοση και η αρχική του τιμή είναι €21.580, η οποία πέφτει στα €20.620 μετά το όφελος της απόσυρσης. Ο εξοπλισμός τους είναι καλός και περιλαμβάνει 6 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί και οροφής), εμπρός φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ΑBS και ESC, το σύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5″ και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in, USB θύρα, ενώ το πλήρη τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό για κάθε έκδοση μπορείς να δεις κατεβάζοντας το xls αρχείο από εδώ, αλλά και εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_01

Εξελίσσοντας το 500Χ, οι Ιταλοί μηχανικοί σίγουρα είχαν στο πίσω μέρος του μυαλού τους τον εξαιρετικό χαρακτήρα του μικρού 500. Αυτό σημαίνει ότι το crossover της Fiat έχει τα φόντα για διασκεδαστικές μετακινήσεις, με τις απαραίτητες, όμως, υποχωρήσεις γιατί άλλο ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης και άλλο ένα πολυσύνθετο compact αυτοκίνητο που θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, είχαμε διακρίνει τις σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αλλά οι ιταλικοί δρόμοι που το είχαμε οδηγήσει δεν έχουν καμία σχέση με τους ελληνικούς, που ειδικά μετά τις ακατάπαυστες πρόσφατες βροχοπτώσεις έχουν γεμίσει “κρατήρες”. Με άλλα λόγια, το 500Χ είναι λίγο περισσότερο σκληρό από το ιδανικό, νιώθοντας κάποιες αναπηδήσεις, χωρίς όμως να καταλήγει να γίνεται κουραστικό. Απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών, αλλά απέχει από το να τις απομονώσει όλες, χωρίς ωστόσο να κοπανάει. Σε αυτό συμβάλλουν και οι 17άρες ζάντες, με ελαστικά 215/55, καθώς με τις 18άρες σίγουρα θα είναι πιο αισθητές.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_02

Αυτό που είναι άμεσα αντιληπτό είναι ότι η πλατφόρμα του αυτοκινήτου εξασφαλίζει εξαιρετική στρεπτική ακαμψία και στιβαρότητα, κάτι που προσφέρει βέλτιστο έλεγχο και ευχαρίστηση. Διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα MacPherson και στους δύο άξονες, χαρίζοντας στο 500X ασφαλή και δυναμική οδήγηση. Κάθεσαι λιγότερο ψηλά απ’ ό,τι περίμενες, αλλά παραμένει ψηλά, με τη θέση οδήγησης να είναι εξαιρετική, προσφέροντας απλά ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, με τις πίσω κολόνες να κρύβουν αρκετά τη γωνία, κάτι που ίσως δυσκολέψει το παρκάρισμα. Το ηλεκτρικό τιμόνι, εκτός από το παραπάνω που ανέφερα, διαθέτει το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) και έχει πολύ καλή αίσθηση. Προσφέρει αυξημένη ακρίβεια χειρισμών και οδηγική ευχαρίστηση, με την απόκριση να γίνεται πιο άμεση και η αίσθηση του πιο σκληρή, όταν επιλέξεις το Sport στο “Mood Selector”.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_03

Αυτό προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που επιδρούν στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στα αυτόματα κιβώτια), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Αυτές ρυθμίζονται μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα τοποθετημένο στο κεντρικό τούνελ, και η πρώτη επιλογή είναι η Auto και ενδείκνυται για καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Ακολουθεί η Sport, για οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις και τέλος, η All weather που προσφέρει μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_54

Κλίσεις στις στροφές δεν υπάρχουν και τα περιθώρια πρόσφυση στη δικίνητη έκδοση με τα ελαστικά της Goodyear ήταν πολύ ψηλά. Αν έχεις το Sport πρόγραμμα οδήγησης, η επέμβαση του ESP γίνεται λιγότερο παρεμβατική και σε αφήνει να παίξεις λίγο παραπάνω. Τότε θα διακρίνεις ότι στις στροφές πολύ δύσκολα θα εμφανίσει υποστροφή, καθώς όταν χάσει πρόσφυση θα γλιστρήσει με τα τέσσερα. Αντιθέτως, στον ανοιχτό δρόμο, είναι αρκετά ξεκούραστο, ενώ προσφέρει πάρα πολύ καλά επίπεδα άνεσης και του τρίπτυχου NHV (noise, vibration and harshness – θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) χάρη στη μελετημένη κατασκευή του αμαξώματος και την εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν τη παρουσία τους σε ταχύτητες πάνω από τα 160 χλμ/ώρα. Αν και το φιλτράρισμα των ήχων από το δρόμο θα το ήθελα λίγο καλύτερο, κάτι που θα του απέδιδε ένα πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_21

Ο κινητήρας του είναι πολύ πλούσιος σε δύναμη σε μεγάλο φάσμα στροφών. Στη πραγματικότητα αισθάνεσαι ότι κινείσαι αρκετά πιο γρήγορα σε σχέση με τη πετρελαιοκίνητη έκδοση, καθώς είναι και αρκετά πιο απολαυστικό στην οδήγηση. Αυτό συμβαίνει γιατί παρά το γεγονός ότι είναι υπερτροφοδοτούμενο, δείχνει να απολαμβάνει να στροφάρει σε αρκετά μεγάλο φάσμα. Υπάρχει ένα σύντομο διάστημα από τη στιγμή που θα σανιδώσεις το γκάζι μέχρι το turbo να πάρει τα πάνω του, αλλά όταν το κάνει η επιτάχυνση είναι αρκετά αισθητή, με τον ήχο που παράγει να έχει μια μικρή sport αίσθηση. Γενικά έχει διττό χαρακτήρα, γιατί όταν κινείσαι χαλαρά είναι εξαιρετικά ήσυχος και δεν καίει πολύ, που σημαίνει ότι μπορεί να είναι ακόμη πιο αθόρυβο κατά την κίνηση από τον καλό diesel. Σε μια βραδινή βόλτα περίπου 90 χλμ. εντός της Αττικής, η καλύτερη κατανάλωση που κατάφερα ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ., αν και όπως προανέφερα η πιο συνηθισμένη τιμή που θα δεις είναι κοντά στα 7,5 λίτρα/100 χλμ, και μόνο όταν κινείσαι εξαιρετικά γρήγορα θα φτάσει άνετα τιμές μέχρι και 10 λίτρα/100 χλμ.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_05

Κινούμενος στην πόλη, όπου θα περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, το 500X είναι αρκετά ευέλικτο, παρά το κύκλο στροφής των 11,1 μέτρων, που μόνο μικρός δεν είναι. Όμως, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, πολύ δύσκολα θα βρεθείς εκτεθειμένος σε κάποια επιτόπια μανούβρα για να μη σε δυσκολεύει.

Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω, και είναι αρκετά δυνατά, με το 500Χ με τον 1.4 Turbo MultiAir να εφοδιάζεται με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 281 χιλιοστών εμπρός, με την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα να χρειάζεται μόλις 36,9 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_04

Με την τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας να κρίνει απαραίτητη την ύπαρξη ενός crossover στη γκάμα κάθε εταιρίας που σέβεται τον εαυτό της, η Fiat δε θα μπορούσε να μείνει έξω από το χορό. Άργησε λίγο, αλλά το 500Χ είναι εξαιρετικό σε όλα του τα σημεία. Μπορεί για την Ελλάδα ο βενζινοκινητήτας να μην είναι η ιδανική επιλογή, αλλά είναι άκρως προικισμένο σύνολο, με αρκετή δύναμη και νεύρο.

Test_Drive_Fiat_500X_Multiair_140_17

Το ιταλικό crossover καλείται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών αγοραστών, διαφορετικών φύλων και απόψεων. Το σύμβολο “X” που επέλεξε το τμήμα marketing της εταιρίας αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει τον νέο, τον ώριμο, τον λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Όμως, θέλοντας να διευρύνει το κοινό του, οι Ιταλοί θεωρούν ότι πολλοί από αυτούς τους αγοραστές είναι δυναμικοί, με έντονη κοινωνική ζωή και διαφορετικά ενδιαφέροντα, με μοναδικό κοινό την επιθυμία να απολαμβάνουν μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία και να εκφράζουν τη δική τους προσωπικότητα μέσα από ένα ξεχωριστό στιλ.

Έχει ιδανικές εξωτερικές διαστάσεις, είναι πρακτικό και κυρίως όμορφο. Με λίγες παραχωρήσεις θα κινηθεί και εκτός δρόμου, εκτελώντας διαφορετικούς ρόλους, με το 500Χ να ολοκληρώνεται, θεωρητικά, η γκάμα του 500… ή μήπως όχι; Γενικά, η Fiat αυτή τη στιγμή είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία σε αναμονή, και ελπίζουμε το 500Χ να είναι η απαρχή για ενδιαφέροντα μελλοντικά μοντέλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Fiat 500X Multiair 140 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,88 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 6,84 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 13,1 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 36,9 μέτρα σε 2,90 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Fiat_tech_specs-2_500X

[/nextpage]