Chevrolet Corvette-C4-ZR1-01 (8)

Ήταν 1984 όταν η Chevrolet αποφάσισε να βγάλει την τέταρτη γενιά της Corvette που διέφερε ριζικά από πλευράς σχεδιασμού με την C3. Αρχικά ήταν διαθέσιμη με έναν κινητήρα 205 ίππων, που παρότι το 1985 αυτός αντικαταστήθηκε από τον L98 με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, απόδοσης 250 ίππων, η GM είχε στο πίσω μέρος του μυαλού της να κατασκευάσει το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Όταν το 1986, η GM απέκτησε τη Lotus, είχε ως ιδέα να θέσει στο τμήμα ανάπτυξης της βρετανικής σπορ εταιρίας, την εξέλιξη και τη παραγωγή του γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο. Η Lotus ξεκίνησε να αναπτύσσει έναν νέο κινητήρα, μιας και ο L98 δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως τεχνολογικό θαύμα. Η εξέλιξη του κινητήρα δεν ήταν εύκολη, μιας και αυτός έπρεπε να αναπτυχθεί ανάποδα, έτσι ώστε να ταιριάζει στο σασί της Corvette. Αποτέλεσμα ήταν να γεννηθεί ο LT5, ο οποίος διέθετε τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους, 32 βαλβίδες, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δύο μπεκ ψεκασμού καυσίμου ανά κύλινδρο. Ωστόσο, ο στόχος των 400 ίππων δεν επιτεύχθηκε, με τον LT5 να παράγει 375 άλογα.

Chevrolet Corvette-C4-ZR1-01 (3)

Το αυτοκίνητο βαφίστηκε Corvette ZR-1, μπορούσε να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 288 χλμ/ώρα. Σίγουρα δεν ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής, όπως έγινε αργότερα η Veyron, αλλά διέθετε εξαιρετικά σκληρές αναρτήσεις, και παρά την υψηλή τιμή της, σχεδόν η διπλάσια σε σχέση με την απλή Corvette C4, και υψηλότερη από την τιμή μιας Porsche 911, 6.939 Corvette ZR-1 πούλησε η GM, μέσα στα έξι χρόνια που την κράτησε στη παραγωγή.

Παρότι η ιπποδύναμη του κινητήρα ήταν μικρότερη από την επιθυμητή, η GM θεώρησε αναγκαίο να παράσχει στους ιδιοκτήτες της Corvette ZR-1 δύο κλειδιά ανάφλεξης. Το πρώτο κλειδί, μπορούσε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο και να κάνει τον κινητήρα να αποδίδει περίπου το 80% της μέγιστης ικανότητάς του, μιας και ο κινητήρας λειτουργούσε με ένα από τα δύο μπεκ και με τις τρεις από τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Το δεύτερο κλειδί, εξαπέλυε όλη την δύναμη του κινητήρα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Bugatti Veyron, με το δεύτερο κλειδί να απαιτείται ώστε το hypercar να ξεπεράσει τα 400 χλμ/ώρα.