05

Την πιο ψευτο-οικολογική και ψευτο-οικονομική περίοδο στην ιστορία της διανύει η Formula 1. Οι υπεύθυνοι του αθλήματος και της FIA προσπαθούν να μας πείσουν ότι τα μονοθέσια μπορούν να συμβάλλουν ώστε ο πλανήτης να γίνει πιο καθαρός αν τα μονοθέσια εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια και καταναλώνουν λιγότερη βενζίνη. Βέβαια, ό,τι και να μας λένε, οι προσπάθειές στους πέφτουν στο απόλυτο κενό.

Ζούμε, λοιπόν, σε εποχές που θεωρείται «έγκλημα» να καταναλώνει ένα μονοθέσιο Formula 1 όσο καύσιμο θέλει, έτσι η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέσπισε ένα από τα πιο ηλίθια μέτρα στην ιστορία: την περιορισμένη ροή καυσίμου. Αυτό μας απασχόλησε αρκετά πέρυσι, ενώ το θέμα δεν έχει σταματήσει και φέτος, με τους ελέγχους της FIA να είναι ακόμα πιο αυστηροί.

Η πονηριά και η ευστροφία των ομάδων είναι γνωστή, στην προσπάθειά τους να κάνουν τα μονοθέσιά τους ταχύτερα στον έναν γύρο ή στον αγώνα. Είναι πιθανό αυτό να συμβαίνει και όσον αφορά τη ροή καυσίμου. Όχι, δεν υπάρχουν ανησυχίες για αύξηση της ροής καυσίμου πάνω από τα 100 κιλά ανά ώρα, αλλά φήμες για μια επιπλέον δεξαμενής καυσίμου, σύμφωνα με τον Niki Lauda, μη-εκτελεστικό Πρόεδρος της Mercedes AMG.

Niki Lauda

Υπάρχουν φήμες ότι κάποιες ομάδες έχουν μια δεύτερη δεξαμενή καύσιμου και, όταν τη γεμίσουν μέχρι το σωστό σημείο, τη χρησιμοποιούν στον αγώνα. Όλα αυτά είναι φήμες, αλλά σίγουρα δε θα πρέπει να συνεχίσει να συμβαίνει.

Η αλήθεια είναι ότι οι παραπάνω οι ισχυρισμοί είναι αρκετά «τραβηγμένοι», ωστόσο δεν αποκλείεται το τεχνικό επιτελείο της FIA να προβεί στο μέλλον σε κάποιους σχετικούς ελέγχους, ιδιαίτερα αν υπάρχουν καταγγελίες από μερικές ομάδες. Για την ώρα, όμως, το θέμα δε φαίνεται πως πηγαίνει εκεί.