Energy F1-2015

Το αν είμαι ή όχι υπέρμαχος των νέων κανονισμών που ισχύουν στη Formula 1 από την περσινή σεζόν, νομίζω πως είναι γνωστό. Σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει, το λιγότερο και ήπιο που μπορώ να γράψω είναι ότι «πνεύμα» που νομίζουν ότι έχουν δημιουργήσει οι αυτοί κανόνες δεν έχει καμία θέση στο άθλημα, και μόνο ευχάριστο -τουλάχιστον για ‘μένα- είναι ότι το γεγονός ότι τα νούμερα διαψεύδουν κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς των ανθρώπων της FIA.

Βλέπεις, οι κύριοι μάς μιλούσαν για οικονομία και οικολογία στο άθλημα. Ναι, το να μειωθούν λίγο οι ρύποι και η κατανάλωση καυσίμου κατά 30%, είναι κατόρθωμα για τη Formula 1… τι να σου πω. Όσο για την οικονομία που μας λένε, οι ίδιες οι ομάδες και ο Bernie Ecclestone (πρέπει να πούμε ότι 84χρονος ήταν κατά των turbo V6 κινητήρων) τονίζουν συνεχώς ότι οι νέοι κινητήρες μόνο φθηνότεροι δεν είναι.

Νέα νούμερα έρχεται να μας δώσει ο Οικονομικός Διευθυντής της Williams, Alan Kinch, ισχυρίζεται ότι οι κινητήρες είναι ένας μεγάλος μπελάς για όσες ομάδες δεν είναι άνετες στα οικονομικά τους, καθώς το κόστος των power units έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το 2013.

Το κόστος αυξήθηκε κατά περίπου €27 εκατομμύρια (αναφέρεται γενικά, όχι μόνο στους κινητήρες). Ο σημαντικότερος λόγος ήταν η αύξηση του κόστους των power units. Έτσι, το να μεταβούμε από τους παραδοσιακούς V8 κινητήρες στους νέους υβριδικούς V6, έχει διπλασιάσει το κόστος του power unit, κάτι που έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη. Η Williams έχει ένα συμβόλαιο μεγάλης διάρκειας με τη Mercedes. Είναι ένας σταθερός ρυθμός χρόνο με τον χρόνο.

Ο Kinch αναφέρεται στην αύξηση των δαπανών για την ομάδα του, η οποία είχε ζημιές της τάξης των €47,9 εκατομμυρίων για την περσινή σεζόν.