Design-Skizze

Να και κάτι καινούριο… η παρουσίαση του Audi TT Clubsport Turbo με τον twincharged 5-κύλινδρο των 2.5 λίτρων και 600 ίππων αλλά και η νομοθεσία της Κίνας που κάνει δύσκολη τη ζωή για τα πολυκύλινδρα supercars, ίσως μας δώσει μελλοντικά πεντακύλινδρες εκδόσεις του Audi R8 και της Lamborghini Huracan.

Οι νόμοι στην Κίνα “δαγκώνουν” τα δίλιτρα αλλά αρχίζουν να ρουφάνε αίμα από τους κατόχους αυτοκινήτων όταν η χωρητικότητα του κινητήρα τους φτάνει τα 4 λίτρα. Από εκεί και πάνω, οι διαφορές δεν είναι τόσο σημαντικές, οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα για την Audi να χρησιμοποιήσει τον twin-turbo V8 των 4.0 λίτρων. Τα φορολογικά οφέλη είναι πρακτικά αμελητέα. Αλλά αν καταφέρει να εμπλουτίσει την γκάμα του R8 και της Huracan με έναν ισχυρό κινητήρα 2.5 λίτρων;

Να υπενθυμίσω ότι ο πρωτότυπος κινητήρας όπως παρουσιάστηκε στο TT Clubsport Turbo (βλ. κεντρική φωτό), διαθέτει turbo και e-turbo για να αποδώσει 600 άλογα και 650 Nm ροπής, εκμηδενίζοντας παράλληλα το lag που θα είχε λόγω του μεγάλου turbo. Αυτά θα ήταν αρκετά όχι μόνο για τις “βασικές” εκδόσεις του R8 και της Huracan, αλλά ακόμα και για τις κορυφαίες. Όμως αν η Audi προχωρήσει με αυτό το σχέδιο, θα κάνει αναγκαστικά detune στον κινητήρα, ώστε να μην υπάρχει “σύγκρουση συμφερόντων” με τις V8 και V10 εκδόσεις των μοντέλων. Υπάρχει και η αντίθετη άποψη βέβαια, όπως εκφράστηκε από τον Υπεύθυνο Engineering του τμήματος Quattro, Stephan Reil:

Υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την σταθερότητα των νόμων, με το πόσο επιπλέον όγκο πωλήσεων θα μας δώσει, ερωτήματα σχετικά με το timing, την πολυπλοκότητα και σχετιμα με το αν οι άνθρωποι σε αυτές τις χώρες θέλουν να το κάνουμε. Δεν έχουμε ξεκινήσει να κατασκευάζουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αλλά έχει συζητηθεί.