GP SPAGNA F1/2015

Τα πρώτα, δηλαδή τα τσιγάρα, μας έχουν χαιρετήσει εδώ και καιρό. Παρότι ο κόσμος δεν έγινε καλύτερος από την απαγόρευση των διαφημίσεων των τσιγάρων στην Formula 1, ούτε οι άνθρωποι σταμάτησαν να καπνίζουν για το λόγο αυτό, οι ομάδες στερούνται τα έσοδα από τις τεράστιες χορηγίες των καπνοβιομηχανιών. Όχι, όμως, όλες. Η Ferrari και η Philip Morris ανανέωσαν πριν το Μονακό την μεταξύ τους συνεργασία και για μετά το 2015.

Αφού, έχουν καταφέρει να περάσουν στη συνείδηση του κόσμου το λευκό και κόκκινο τετράγωνο στο κάλυμμα του κινητήρα της Ferrari, σαν έμμεση διαφήμιση ενός πακέτου της εταιρείας. Μάλιστα, στο Μονακό, όπου δεν υπάρχει η εν λόγω διαφημιστική απαγόρευση, ο Sebastian Vettel εμφανίστηκε ως ο “άνδρας της Marlboro” σε αφίσες. Ένας ρόλος που δεν ενόχλησε καθόλου τον Γερμανό πρωταθλητή, αφού, όπως τόνισε: “Οι πάντες γνωρίζουν τον μεγαλύτερο χορηγό της ομάδας“. Αυτό που τον ενόχλησε, ήταν το τρίτο κομμάτι του τίτλου μας.

CFgxFT8UMAArcX_-001

Σε μια -ακόμη- ακατανόητη κίνηση, οι διοργανωτές του Grand Prix του Μονακό, θέλοντας ίσως να εναρμονιστούν με το πρωτάθλημα WEC της FIA που κατάργησε τα grid girls, παρουσίασαν grid boys! Μόλις ο Seb είδε μπροστά του έναν τυπά να κρατάει την πινακίδα, αντί για μια πανέμορφη παρουσία, ξεσπάθωσε:

Τι ήταν αυτό!;!; Φτάνεις στη θέση σου και παρκάρεις πίσω από τον George ή τον Dave, ποιο είναι το νόημα; Θα μιλήσω με τον Bernie γι ‘αυτό!

Κι αφού μάθαμε ποιο είναι το ωραίο φύλλο, και ευελπιστούμε να μην το ξαναδούμε στους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν, ερχόμαστε στο τρίτο σημείο του άρθρου· τα ποτά. Δεν ξέρω αν θυμάσαι τις κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι από την μη-κυβερνητική οργάνωση της Eurocare, που ήθελε να απαγορεύσει την διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών στην F1. Οι άνθρωποι του σπορ την “προσπέρασαν” κανονικά, αφού δεν υπάρχει νομοθεσία για κάτι τέτοιο. Όμως, στο Μονακό, η Eurocare θέλησε να διαφημιστεί ξανά και επανέφερε το θέμα.

uk_GeorgeOrDave_ss_1296x1296

Αυτή τη φορά άφησε να εννοηθεί πως η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζει φάκελο για την κατάργηση της διαφήμισης του αλκοόλ. Εδώ, όμως, ο πρόεδρος της FIA φρόντισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να κόψει το βήχα της Eurocare, κάτι που κάνει άλλωστε και με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και κάθε σοβαρό θέμα που απασχολεί τη F1…

Η χρήση της διαφήμισης για το αλκοόλ δεν συνδέεται με τη FIA. Είναι συνδεδεμένη με την κάθε χώρα ξεχωριστά. Είμαι κατά και αντιτίθεμαι στο ποτό και την οδήγηση, αλλά κάθε χώρα πρέπει να κάνει τη δική της δουλειά.

Δεν μπορείς να απαγορεύσεις το αλκοόλ […] δεν είναι δυνατόν. Μπορείς να μάθεις τους ανθρώπους να μην πίνουν και οδηγούν. Και αυτό που προτρέπω τις εταιρείες αλκοόλ να κάνουν, είναι να συμμετέχουν στην χρηματοδότηση και την εκπαίδευση ανθρώπων, ώστε να τους αποθαρρύνουν από το να οδηγούν όταν πίνουν.

Άρα, εργαζόμαστε πολύ στενά για αυτό, επειδή ξέρουμε ότι είναι ένα ουσιαστικό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.