[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

auto28

Ενώ ακόμα περιμένουμε τον αντικαταστάτη της, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την Bugatti Veyron για το τεχνολογικό θαύμα που ήταν. Ένα αυτοκίνητο που πήρε τον πήχη και με την βοήθεια ενός γερανού, τον τοποθέτησε τόσο ψηλά που οι περισσότεροι είναι δύσκολο να τον δούνε… πόσο μάλλον να τον ξεπεράσουν. Είτε την αγαπάς λοιπόν, είτε την μισείς ως ένα αυτοκίνητο χωρίς χαρακτήρα και χωρίς “sex appeal”, η Veyron θα μείνει στην ιστορία. Τι μπορεί να γραφτεί λοιπόν για ένα τόσο σημαντικό αυτοκίνητο, που να μην έχει γραφτεί στο παρελθόν; Ας δοκιμάσουμε με 8 πληροφορίες που εγώ τουλάχιστον, είτε δεν ήξερα, είτε ήξερα μόνο ένα μέρος τους…

[/nextpage]

[nextpage title=”Γρίλια”]

bugatti-veyron-grand-sport-vitesse-legends-ettore-bugatti-grille

Η εμπρός γρίλια της Bugatti Veyron, ήταν αρχικά κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Έλα όμως που η Veyron έχει το ίδιο πρόβλημα με τα αεροσκάφη. Πουλιά! Η τότε αλουμινένια γρίλια, δεν θα άντεχε σύγκρουση με πουλί, οπότε πάρθηκε η απόφαση να χρησιμοποιηθεί τιτάνιο για την κατασκευή της. Έτσι, πληρούσε τα standards για σύγκρουση με πουλιά και εξασφάλιζε ότι αυτά θα “έφταναν σαν πατάτες τηγανιτές” – η ίδια η Bugatti το λέει, όχι εγώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Power Meter”]

big_BugattiVeyronnuoveimmagini_30

Όταν έχεις 1.000+1 άλογα, γιατί να μην έχεις ένα όργανο που να δείχνει πόσα άλογα χρησιμοποιείς ανά πάσα στιγμή. Πιο μάγκες είναι στην Rolls-Royce που δείχνουν στον οδηγό το ποσοστό της ιπποδύναμης που είναι διαθέσιμο; Το Power Meter της Veyron, δείχνει λοιπόν ότι χρειάζονται μόλις  270 ίπποι για να πιάσεις τα 250 km/h. Βέβαια, τα υπόλοιπα 731 δεν είναι περιττά… Χρειάζονται για να πιάσεις τα 400+ km/h. Ok, είναι λίγο περιττά αλλά πόσο χαιρόμαστε που υπάρχουν!

[/nextpage]

[nextpage title=”Διαμάντια”]

2006_Bugatti_164Veyron12

Όταν μιλάμε για ένα όχημα σαν τη Veyron, τότε ξέρεις ότι ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού είναι κάτι ξεχωριστό. Η πιο ακραία επιλογή, είναι η τοποθέτηση διαμαντιών 1 καρατιού στις βελόνες του ταχύμετρου και του Power Meter. Κάθε διαμάντι, ήταν κομμένο έτσι ώστε να διαθέτει 16 έδρες – μία για κάθε κύλινδρο. Αυτό που έχει τρομερό ενδιαφέρον, είναι ότι δεν μπόρεσα να βρω καμία φωτογραφία γι’ αυτό το extra. Ίσως εσύ να είσαι καλύτερος στην αναζήτηση. Αν τα καταφέρεις, ανέβασε την φωτογραφία στα σχόλια για να την δούμε όλοι!

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελική”]

Bugatti_Veyron_64

Δεν είναι εύκολο να “τελικιάσεις” με μία Veyron. Δεν μπαίνεις απλά μέσα, πατάς το γκάζι για κάποια ώρα και πιάνεις την τελική. Για να μπει η Bugatti σε “top speed mode”, πρέπει να βάλεις το “Top Speed” κλειδί στην ειδική υποδοχή στο πάτωμα, δίπλα από το κάθισμα του οδηγού. Όταν τοποθετείται αυτό το κλειδί, η απόσταση της Veyron από το έδαφος μειώνεται κατά 6.3 εκατοστά, η γωνία της πίσω αεροτομής μειώνεται στις 2 μοίρες, τα flaps του εμπρός διαχύτη κλείνουν και οι κινήσεις που μπορείς να κάνεις με το τιμόνι, περιορίζονται.

[/nextpage]

[nextpage title=”Θερμότητα”]

4944406265_6db04a935f_b

Ένας κινητήρας παράγει θερμότητα και όταν ενώνεις δύο V8 και βάζεις και 4 turbo, τότε ξέρεις ότι η παραγόμενη θερμότητα είναι κάτι που πρέπει να περιοριστεί. Το 2001, όταν ο κινητήρας της Veyron δοκιμαζόταν, παρήγαγε τόση θερμότητα που έβαλε φωτιά στο σύστημα εξαγωγής των εγκαταστάσεων και παραλίγο να κάψει ολόκληρο το κτίριο. Αργότερα, όταν ένα “μουλάρι” δοκιμαζόταν σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 300 km/h, παρήγαγε φλόγες 2 μέτρων! Ενώ θα ήταν τρομερά εντυπωσιακό, η Bugatti άλλαξε το σύστημα ψύξης και κατασκεύασε μία εξάτμιση τιτανίου για να περιορίσει το φαινόμενο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κόστος”]

Bugatti_Veyron in/bei Gerlach in Nevada_USA

Η Bugatti Veyron, έχει τα μεγαλύτερα λειτουργικά έξοδα απ’ οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Απαιτεί περί τα $300.000 κάθε χρόνο! Τα ελαστικά, κοστίζουν περί τα $42.000 το σετ και η Bugatti συστήνει την αλλαγή τους κάθε 4.000 χιλιόμετρα. Μετά από 16.000 χιλιόμετρα, πρέπει να αλλαχθούν και οι ζάντες ελαφρού κράματος που κοστίζουν $69.000. Η αλλαγή λαδιού, κοστίζει $21.000 ενώ η ασφάλεια, φτάνει τα $2.500 τον μήνα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εκδόσεις”]

760fa517f0139a6823f5b41256349957

Ιδίως προς το τέλος της ζωής της Veyron, η Bugatti χρησιμοποίησε το γνωστό και δοκιμασμένο “κόλπο” των ειδικών εκδόσεων για να πουλήσει μερικά παραπάνω αυτοκίνητα σε αυξημένες τιμές. Πόσες ήταν οι ειδικές εκδόσεις; Ένας θεός ξέρει. Εγώ μέτρησα 34:

2007: Veyron Pur Sang, Veyron Pegaso 2008: Veyron Fbg Par Hermes, Veyron Sang Noir 2009: Veyron Blue Centenaire, Veyron Grand Sport Sang Bleu 2010: Veyron Nocturne, Veyron Grand Sport Grey Carbon, Veyron Grand Sport Royal Dark Blue, Veyron Grand Sport Soleil de Nuit, Veyron Sang d’Argent, Veyron Grand Sport Sang Blanc, Veyron Super Sport World Record 2011:Veyron Grand Sport Bijan Pakzad, Veyron Grand Sport Matte White, Veyron Grand Sport Red Edition, Veyron Grand Sport L’or Blanc, Veyron Grand Sport Middle East Edition, Veyron Super Sport Sang Noir, Veyron Super Sport Black Carbon, Veyron Super Sport Edition Merveilleux 2012: Veyron Grand Sport Wei Long Edition, Veyron Grand Sport Venet Edition, Veyron Grand Sport Brown Carbon, Veyron Grand Sport Vitesse Bianco, Veyron Super Sport Le Saphir Bleu 2013: Veyron Grand Sport Vitesse Lang Lang Edition, Veyron Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille Legends Edition, Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti Legends Edition, Veyron Grand Sport Vitesse Meo Costantini Legends Edition 2014: Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Legends Edition, Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess Legends Edition, Veyron Grand Sport Vitesse Ettore Bugatti Legends Edition 2015: Veyron Grand Sport Vitesse La Finale.

[/nextpage]

[nextpage title=”Piech”]

baby-ferdinand

Ο πρώην πρόεδρος του Volkswagen Group, ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την Veyron. Πριν από πολλά χρόνια, είχε ζητήσει από τους μηχανικούς της εταιρίας ένα αυτοκίνητο δρόμου με 1.000 άλογα. Του είχαν πει όμως ότι κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. 450 Veyron αργότερα, πάω στοίχημα ότι τόσο ο Piech όσο και οι μηχανικοί της Veyron νιώθουν πολύ καλά με τους εαυτούς τους.

[/nextpage]