Red Bull


Τα δικά μας, δικά μας και τα δικά σας… πάλι δικά μας! Αυτό νομίζω πως είναι αρκετό για να χαρακτηρίσει τη Renault και κυρίως τη Red Bull, καθώς η απουσία από την κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν δεν αρέσει καθόλου στους πρώην Πρωταθλητές. Η Mercedes φαίνεται ουσιαστικά αχτύπητη για μία ακόμα σεζόν, γεγονός που σίγουρα οφείλεται και στον εξαιρετικό Mercedes-Benz PU106B Hybrid, ο οποίος έχει πάρει δικαίως τον τίτλο του καλύτερου power unit από πέρυσι. Εντάξει, πέρυσι ήταν ο PU106A Hybrid, για να είμαστε και απολύτως σωστοί.

Ας επιστρέψω στη Red Bull και τη Renault. Η αυστριακή ομάδα, λοιπόν, βλέπει τη Renault να τους παραδίδει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έναν κινητήρα που είναι κάτι αιώνες μακριά από την κορυφή, εν μέσω δικαιολογιών και φυσικά προειδοποιήσεων/απειλών γι’ αποχώρηση από τη Formula 1 αν δεν αλλάξουν οι κανονισμοί γύρω από την εξέλιξη των power units.

Θυμάσαι το 2009, όταν η Renault είχε πάρει ειδική άδεια για να βελτιώσει το κινητήρα της, ώστε να μην είναι  τόσο πίσω από τη Ferrari και τη Mercedes; Ε, αυτό θέλει να συμβεί ξανά! Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ο επί κεφαλής της ομάδας, Christian Horner, αλλά, για να… κάνει τον καλό, βάζει στο παιχνίδι και την Honda. Γιατί το ζητά; Για το καλό της Formula 1, λέει…

Horner

Νομίζω ότι (η παράκαμψη στον κανονισμό) πρέπει σίγουρα να εξεταστεί. Μη με παρεξηγείτε -και αρκετά συχνά χαρακτηρίζομαι γκρινιάρης ή ότι διαμαρτύρομαι για τη Mercedes, αλλά έχουν κάνει απίστευτη δουλειά. Έχουν ερμηνεύσει τους κανονισμούς καλύτερα από τον καθένα. Το πρόβλημα είναι με τους άλλους κατασκευαστές. Χρειαζόμαστε τη Honda και τη Renault να είναι εκεί, για να υπάρχει ανταγωνισμός.

Δε νομίζω ότι η Formula 1 μπορεί ν’ ανεχτεί την κατάσταση στην οποία βρίσκονται η Honda και η Renault. Είχαμε τον νέο Πρόεδρο της Honda στην Αυστρία και δε νομίζω πως είχαμε ένα σπουδαίο θέαμα γι’ αυτόν. Και για τη Renault, δεν ήταν ξανά μια μεγάλη ενθάρρυνση, ώστε να παραμείνουν δεσμευμένοι με το άθλημα όταν οι ποινές και η δημόσια ντροπή είναι σε τέτοιο βαθμό.

Αφού το θέλει, λοιπόν, η Red Bull, ας μπω στη λογική της: Για να γυρίσουμε στην 4ετία από το 2010 μέχρι και το 2013. Τι γινόταν τότε; Τα μονοθέσιά της υπερείχαν κατά πολύ στην αεροδυναμική. Άρα, η Ferrari, η McLaren και οποιαδήποτε άλλη ομάδα έπρεπε να ζητά να γίνει παράκαμψη στους αεροδυναμικούς κανονισμούς για όλους εκτός από τη Red Bull. Για παράδειγμα, να δουλεύει περισσότερο αεροδυναμική σήραγγα ή να κάνουν κάποιες επιπλέον δοκιμές καθαρά για αεροδυναμικούς λόγους. Καλή ιδέα, δεν μπορείς να πεις! Πώς θα φαινόταν αυτό στον Horner;

Marchionne

Τέλος πάντων, το σταματώ εδώ. Μπορεί να θεωρείται σίγουρο πως η Renault θα συνεχίσει να προμηθεύει με κινητήρες τις RBR και Toro Rosso το 2016, αλλά ακούστηκε το όνομα της Ferrari, και μάλιστα από τον Sergio Marchionne, τον Πρόεδρο της εταιρείας, ο οποίος δήλωσε:

Θα έδινα κινητήρες σε όλους, αρκεί να πληρώνουν. Αλλά, έχω να πω ότι αν, ο κινητήρας της Ferrari βρισκόταν στη Red Bull, ελπίζω ότι αυτός που θα κέρδισε θα ήταν στο δικό μας μονοθέσιο.

Οι δηλώσει αυτές δεν πέρασαν απαρατήρητες, και ο Horner τις σχολιάζει, λέγοντας:

Κατ’ αρχάς, έχουμε συμβόλαιο με τη Renault. Ο Sergio μάς προσέφερε γενναιόδωρα τον κινητήρα του, αλλά υποθέτω πως δεν είπε τους όρους στους δημοσιογράφους. Έχουμε συμβόλαιο και δε γίνεται καμία συζήτηση.