2008-maserati-granturismo-c-pillar-badge-photo-200505-s-1280x782

Αργότερα μέσα στη χρονιά, η FCA θα ανεξαρτητοποιήσει την Ferrari που σημαίνει ότι θα πρέπει να βρει μία εταιρία για να την αντικαταστήσει. Η εταιρία αυτή, δεν μπορεί να είναι άλλη από την Maserati. Έχει την ιστορία, έχει το pedigree και έχει την αναγνωρισημότητα που πρέπει να έχει μία εταιρία για να πάρει αυτή τη θέση. Μπορεί να το κάνει όμως;

Μπορεί ο Sergio Marchionne, η FCA και η Maserati να πείσουν τους αγοραστές ότι αξίζει να αγοράσουν μία Ghibli για παράδειγμα, έναντι μίας BMW 5-Series, μίας Mercedes E-Class ή ενός Lexus ES; Η πρώτη χρονιά κυκλοφορίας της Ghibli, έδειξε πως ναι, αλλά με τον ενθουσιασμό από την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου με την τρίαινα στην γρίλια να καταλαγιάζει, το ίδιο συνέβη και με τις πωλήσεις. Ενώ το 2014 η Maserati σχεδόν διπλασίασε τις παραδόσεις, το 2015, μέχρι τον Απρίλιο, οι πωλήσεις έχουν πέσει 9% ενώ τα κέρδη, εξαιτίας της εξαιρετικά επιθετικής πολιτικής των πωλητών με τα κίνητρα, έχουν πέσει 39%!

Αυτή την τάση θα προσπαθήσει να αναστρέψει η Maserati τα επόμενα χρόνια. Η παρουσίαση της Levante σίγουρα θα βοηθήσει αλλά ακόμα και στην κατηγορία των SUV, ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ σκληρός. Η Maserati μπορεί να μην προσφέρει στην FCA τα περιθώρια κέρδους της Ferrari –άγγιζαν το 13%- αλλά ίσως να μην χρειάζεται κιόλας. Η Maserati μπορεί να φέρει τον συμβιβασμό του όγκου πωλήσεων με τα περιθώρια κέρδους. Γιατί αν καταφέρει να πουλά 70-80 χιλιάδες αυτοκίνητα με περιθώριο 10%, τότε η “απουσία” της Ferrari από τους κύκλους της FCA ίσως να μην γίνει αισθητή. Δεν έχει περάσει καιρός άλλωστε από τότε που η Maserati ξεπέρασε έστω και για μία φορά την Ferrari στα κέρδη!