[nextpage title=”Εισαγωγή”]

tommi1

Μία εταιρία μπαίνει στα motorsports για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η εξέλιξη τεχνολογίας που θα περάσει κάποια στιγμή στα αυτοκίνητα παραγωγής και ο δεύτερος είναι το marketing. Το marketing όμως μπορεί να πάρει διάφορες μορφές. Marketing είναι η προβολή της εταιρίας σε κάθε αγώνα, marketing είναι τα διάφορα προωθητικά videos και events με αφορμή την συμμετοχή της στο x motorsport και marketing είναι η χρησιμοποίηση της συμμετοχής της για να πουλήσει κάποιο ειδικό μοντέλο. Το τελευταίο όμως, είναι δίκοπο μαχαίρι όπως θα δεις και από την λίστα που ετοίμασα με τα καλύτερα και τα χειρότερα “WRC-inspired” μοντέλα. Χωρίς να χρονοτριβώ λοιπόν, ας ξεκινήσω!

[/nextpage]

[nextpage title=”Mitsubishi”]

11851521204_c9611059f6_b

Έρωτας. Λατρεία. Σεβασμός. Το Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen Edition είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του σωστού τρόπου κατασκευής μίας ειδικής έκδοσης που σέβεται τόσο το αυτοκίνητο, όσο και τον οδηγό που θέλεις να τιμήσεις. Το πιο σκληροπυρηνικό Evo για έναν από τους πιο πετυχημένους οδηγούς rally στην ιστορία. 17άρες Enkei, τιμόνι Momo, Tommi Makinen Edition Recaro, με αεραγωγούς στη θέση των φώτων ομίχλης, χαμηλωμένο, με δεσίματα στο πλαίσιο και αναβαθμισμένο turbo, το TME δεν απολογείται για τις ρίζες του. Η ανάρτηση έχεις νέες ρυθμίσεις και η αεροδυναμική έχει αλλάξει ελαφρώς. Ένα από τα καλύτερα Evo που έχουν κυκλοφορήσει, άκρως ποθητό και κατά συνέπεια άκρως συλλεκτικό. Μπράβο Mitsubishi!

[/nextpage]

[nextpage title=”Suzuki”]

suzuki-sx4-rally

Ναι, ναι, ξέρω, δεν έχει το όνομα κάποιου οδηγού. Έχει όμως το όνομα ολόκληρου του θεσμού και γι’ αυτό έκρινα ότι πρέπει να ντροπιαστεί δημοσίως! Θυμάσαι ότι η Suzuki έτρεχε στο WRC; Αν όχι, δεν σε αδικώ. Ο κόσμος του WRC είναι δύσκολος και το εγχείρημα είχε εξαρχής μικρές πιθανότητες επιτυχίας για μία εταιρία με το μέγεθος της Suzuki. Προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερε. Αυτό όμως δεν την σταμάτησε από το να λανσάρει το SX4 WRC στη Γερμανική αγορά. Αν περιμένεις κάτι το ιδιαίτερο, ξέχνα το. Ο κινητήρας ήταν ένας ατμοσφαιρικός 1600άρης που παρήγαγε περί τα 110 θυμωμένα άλογα. Αυτά περνούσαν στον δρόμο από τους εμπρός τροχούς! Αποκλειστικά! Γιατί; Έτσι! Επειδή δεν αξίζει να συνεχίσω με τις λεπτομέρειες, θα σου πω μόνο ότι κόστιζε €19.500… Ότι φάμε κι ότι πιούμε μου θυμίζει το Suzuki SX4 WRC…

[/nextpage]

[nextpage title=”Toyota”]

Toyota-Celica-GT4-CS-LE-and-rally-car

Το 1990, ο Carlos Sainz οδηγούσε για την Toyota και μετά από νίκες στο Ακρόπολις, στη Ν. Ζηλανδία, στις 1.000 Λίμνες και το RAC, κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο. Γι’ αυτό, όταν η Toyota ανανέωσε την Celica και παρουσίασε στην Ιαπωνία την Rally Competition έκδοση της ST185, λάνσαρε αυτήν ακριβώς την έκδοση ως “Carlos Sainz” στην Ευρώπη. Αν οι πληροφορίες που κατάφερα να βρω είναι ακριβείς, το μοντέλο διέθετε διαφορετικό καπό και εμπρός προφυλακτήρα, αναβαθμισμένο intercooler, short-throw λεβιέ ταχυτήτων και μερικά άλογα παραπάνω χάρη στην αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης και την νέα ECU.

[/nextpage]

[nextpage title=”Subaru”]

Subaru Impreza RB5

Είναι δυνατόν να μην υπάρχει η Subaru σε ένα άρθρο για το WRC; Όχι. Μάλιστα, συμμετέχει με δύο ειδικές εκδόσεις που δημιουργήθηκαν για τον ίδιο οδηγό – τον αδικοχαμένο, Richard Burns. Η πρώτη λανσαρίστηκε στην αγορά το 1999, όταν ο Burns επέστρεψε έπειτα από 3 χρόνια οδήγησης για την Mitsubishi, στη Subaru. Το RB5 όπως ονομαζόταν, δεν είχε σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο. Και τα 444 ήταν γκρι χρώματος και εκτός από τις επεμβάσεις της Subaru UK στο εξωτερικό και το εσωτερικό, ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιο με το MY1999. Οι διαφορές, περιορίζονται στις νέες 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος και τα καθίσματα που επειδή δεν ήταν αναδιπλούμενα, αύξαναν ελάχιστα την ακαμψία του πίσω μέρους. Βέβαια, υπήρχαν και πολλά “γαργαλημένα” από την Prodrive αλλά αυτά είναι μία άλλη υπόθεση.

Subaru Impreza RB320

Η δεύτερη έκδοση, δυστυχώς βγήκε ως φόρος τιμής για τον Richard Burns, μετά τον θάνατο του το 2005 από όγκο στον εγκέφαλο. Οι αλλαγές ήταν λίγες, αλλά όχι τόσο λίγες όσο στο RB5. Φυσικά οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών ήταν νέες, στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα είχε τοποθετηθεί ένα χείλος, η γρίλια ήταν πλέον χρωμιωμένη ενώ και το εσωτερικό είχε κάποια καινούρια καλούδια. Όμως το RB320 όπως ονομαζόταν αυτή η έκδοση, είχε και αλλαγές στα μηχανικά. Η ανάρτηση ήταν 30 χιλιοστά χαμηλότερη εμπρός και 10 πίσω με αμορτισέρ της Bilstein και νέες αντιστρεπτικές ενώ ο κινητήρας, ενώ ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιος με αυτόν του απλού μοντέλου, χάρη στις επεμβάσεις της Prodrive, ήταν ισχυρότερος. Κρίμα που δημιουργήθηκε για ένα τόσο θλιβερό γεγονός…

[/nextpage]

[nextpage title=”Citroen”]

Citroen C4 by Loeb

Δεν γίνεται να έχεις στις τάξεις σου τον πιο επιτυχημένο οδηγό στην ιστορία του WRC και να μην του αφιερώσεις τουλάχιστον 1 ειδική έκδοση. Η Citroen πήγε ένα βήμα παραπέρα και λάνσαρε δύο… όμως ας πούμε για να είμαστε ευγενικοί, ότι θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα. Η πρώτη παρουσιάστηκε το 2007 και δεν ήταν τόσο “Sebastien Loeb Edition” όσο “by Loeb” και αυτό το χαρακτηριστικό, είχε τοποθετηθεί σε ένα C4. Δεν ξέρω τι είχε υπογράψει ο καημένος ο Loeb για να δεχθεί να λανσαριστεί αυτό το όχημα με το όνομα του. Ήταν ένα stock Citroen C4 που όμως ήταν διαθέσιμο μόνο σε κόκκινο ή μαύρο χρώμα, με λευκές ή γκρι ζάντες ελαφρού κράματος, διαφορετική ταπετσαρία στο εσωτερικό και σήματα! Τίποτα άλλο. You’re doing it wrong Citroen…

Citroen DS3 Racing Sebastien Loeb Edition

Η δεύτερη, ήταν ειδική έκδοση ειδικής έκδοσης και γι’ αυτό, λίγο πιο αξιοπρεπής. Το DS3 Racing Sebastien Loeb Edition, βασιζόταν στην ήδη περιορισμένης παραγωγής “Racing” έκδοση του DS3 αλλά ήταν βαμμένο σε μαύρο ματ χρώμα με λεπτομέρειες σε έντονο κόκκινο χρώμα. Αυτά. Ααα και στο εσωτερικό είχε μία πλακέτα με τις υπογραφές του Loeb και του συνοδηγού του, Elena, ενώ στην οροφή είχε ειδικά γραφικά. Αυτά. Μηχανικά, πανομοιότυπο με το DS3 Racing. Κρίμα που ένας οδηγός σαν τον Loeb έχει αυτά τα δύο αυτοκίνητα να φέρουν το όνομα του…

[/nextpage]

[nextpage title=”Ford”]

Ford Focus Hirvonen

Η Ford, είδε προφανώς το Citroen C4 by Loeb και σκέφτηκε “και εγώ μπορώ να το κάνω αυτό”. Δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς! Γιατί ποια άλλη εξήγηση να δώσει κανείς στο γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο αργότερα από το “by Loeb”, η Ford λάνσαρε στην Ισπανία τα Focus Hirvonen και Focus Latvala. Υποτίθεται πως φοράνε ειδικό “bodykit” αλλά στην ουσία είναι δύο Ford Focus με τον 1.8 TDCi πετρελαιοκινητήρα, το ένα σε λευκό, το άλλο σε μαύρο. Σήματα και πλακέτα να έχουν και είναι ειδική έκδοση!

Πριν κλείσω, να αναφέρω ότι εκτός από αυτές που διάβασες, βρήκα και ένα Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition αλλά δεν την συμπεριλαμβάνω γιατί είναι πραγματικά ανάξια λόγου. Αν όμως ξέχασα κάποια, μπορείς πάντα να την αναφέρεις στα σχόλια για να την δούνε όλοι!

[/nextpage]