Jenson Button give a thumbs up.

Η Formula 1 θα αλλάξει κανονισμούς για μια ακόμη φορά την τελευταία δεκαετία και πλέον ο λόγος δεν είναι εκβιασμοί από τους κατασκευαστές, το κόστος ή η εισαγωγή κάποιας τεχνολογίας που “βρίσκεται κοντά” στα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά η όλο και χαμηλότερη προσέλευση θεατών στις πίστες, τηλεθεατών στις τηλεοράσεις και το κακό θέαμα που παρακολουθούμε, ειδικά τα τελευταία δυο χρόνια, σε συνδυασμό με τα πιο αργά μονοθέσια.

Ανάμεσα σε όλα όσα έχουν ακουστεί ως πιθανές αλλαγές για το 2017, επανήλθε στο τραπέζι από την Red Bull και η ιδέα του ground effect. Μια ιδέα που θα έχει σαν μέλημα την παραγωγή κάθετης δύναμης από το πάτωμα του μονοθεσίου και όχι τόσο από τις πτέρυγες, για να μπορούν αυτά να πλησιάζουν το ένα το άλλο, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στην κάθετη δύναμη. Προσωπικά, δεν έχω πειστεί πως αυτό θα βοηθήσει σημαντικά το θέαμα, όμως, ο πρωταθλητής του 2009, Jenson Button, το θεωρεί καλή ιδέα.

Είναι καλό να βλέπουμε πολλές νέες ιδέες για το μέλλον. Μακάρι (οι αλλαγές) να ήταν για το επόμενο έτος και όχι για το 2017. Μου αρέσει η ιδέα να κάνουμε τα αυτοκίνητα ελαφρύτερα, αφού γίνονται πιο ευκίνητα και λιγότερο τεμπέλικα. Η περισσότερη μηχανική πρόσφυση είναι πάντοτε καλή για τους αγώνες, γιατί δεν βλάπτει τις προσπεράσεις.

Και αν πρόκειται να δουλέψεις πάνω στην κάθετη δύναμη, αυτή θα πρέπει να έρθει από το πάτωμα και όχι από τις πτέρυγες, επειδή έτσι θα μπορείς να αγωνιστείς πιο κοντά και να παλέψεις, χωρίς να έχεις τόσο πολύ βρώμικο αέρα από τα φτερά του αυτοκινήτου που ακολουθείς.

Christian Horner

Ανάμεσα στις προτάσεις για μείωση στο κόστος, ήρθε και μια από ανεξάρτητη ομάδα (πιθανότατα την Force India) για τυποποιημένα πατώματα. Όμως, ο Christian Horner είναι αντίθετος με αυτό, καθώς και με την πρόταση του πρώην προέδρου της FIA, Max Mosley, να επανέλθει στο προσκήνιο το budget cap με περισσότερες ελευθερίες στους κανονισμούς.

Οι κανονισμοί είναι αρκετά σφιχτοί όπως έχουν, έτσι δεν θα θέλαμε να το τυποποιήσουμε (το πάτωμα). Δεν ήταν μια πρόταση από την Red Bull και δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει, αφού το κόστος του πατώματος είναι αρκετά μικρό στο τέλος της ημέρας. Επίσης, το πάτωμα γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα, πρέπει να είναι μοναδικό.

Δεν νομίζω (ότι θα δουλέψει η ιδέα του Mosley). Υπήρξε μια πρόταση για ένα όριο προϋπολογισμού, αλλά με πλήρη ελευθερία της χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και των δοκιμών, αλλά αυτό είναι λίγο σαν να βάζουμε ένα αλκοολικό μέσα σε ένα κελάρι με κρασιά.