Hamilton


Στην κορυφή παρέμεινε ο Lewis Hamilton, στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά για το Ουγγρικό Grand Prix. Ο Πρωταθλητής ήταν φανερά ταχύτερος απ’ όλους σήμερα και ο μοναδικός που έσπασε το φράγμα του 1:24. Το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο δείχνει να έχει η Red Bull στο Hungaroring, τόσο στον έναν γύρο όσο και στις μεγάλες αποστάσεις, αλλά ο κινητήρας του Daniel Ricciardo παρέδωσε πνεύμα στο τέλος της διαδικασίας, με τον Αυστραλό να έχει σημειώσει την τρίτη επίδοση προηγουμένως.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Daniil Kvyat, ενώ ο Nico Rosberg περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, αλλά είναι σίγουρο πως ο Γερμανός θα εμφανιστεί πιο ανταγωνιστικός αύριο. Ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen, Carlos Sainz, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Valtteri Bottas και ο 10ος Felipe Massa. Για να δούμε τι συνέβη στο FP2:

Ο ήλιος ζέσταινε ξανά την πίστα και την ατμόσφαιρα, και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 31°C στον αέρα και τους 54°C στην άσφαλτο, στο ξεκίνημα. Οι Grosjean και Stevens πήραν πίσω τα μονοθέσιά τους από το FP1, και ο Βρετανός βγήκε αμέσως στην πίστα, μαζί με τους Merhi και Button, τη στιγμή που οι υπόλοιποι οδηγοί θέλησαν να μείνουν λίγα ακόμα λεπτά στα box. Ο Perez δεν πήρε μέρος μετά από το ατύχημα που είχε το πρωί, ωστόσο το παράδοξο είναι πως ούτε ο Hulkenberg έτρεξε, αφού η Force India ερευνούσε τα αίτια για την κατάρρευση της ανάρτησης.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς έτρεχαν στο 10λεπτο, σε μια πίστα που γλιστρούσε, όπως επισήμανε ο Sainz στην ενδοεπικοινωνία, παρόλο που βρισκόταν στην πρώτη θέση, αλλά ο χρόνος του δεν ήταν ανταγωνιστικός. Ο Hamilton ανέβηκε στην κορυφή, όντας φανερά ταχύτερος από όλους, όπως δείχνουν τα 1,3 δευτερόλεπτα διαφοράς από τον δεύτερο Vettel. Όλοι οι οδηγοί είχαν φυσικά τη μέση γόμα εκείνο το διάστημα.

Ο Kvyat, θέλοντας να δείξει τη δύναμη του μονοθεσίου του, πλησίασε στα 2 δέκατα τον Hamilton, ενώ ο Rosberg ήταν άλλα δύο δέκατα πίσω από τον Ρώσο, μπροστά από τις δύο Ferrari. Η Toro Rosso ακολουθούσε την ομάδα του Maranello, έχοντας πίσω της τις δύο Williams, με τον Alonso ελάχιστα αργότερα να μπαίνει ανάμεσα στις Williams, γράφοντας τον 9ο ταχύτερο χρόνο.

Στα 20 λεπτά από το ξεκίνημα, ο Button μπήκε στην 10άδα, όσο ο Rosberg πίεζε και ανέβηκε στην 2η θέση, 36 χιλιοστά πίσω από τον Hamilton. Ο Πρωταθλητής, όμως, με το 1:25.6 απομακρύνθηκε και ο Ricciardo ανέβηκε 20ς, 4 δέκατα πίσω από τον Hamilton και 1 δέκατο μπροστά από τον Rosberg.

Λίγο πριν ολοκληρωθούν τα πρώτα 30 λεπτά, κανένας από τους οδηγούς δεν βρισκόταν στην πίστα, κάνοντας προετοιμασίες για τα μαλακά ελαστικά. Ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που τα έβαλα και ήθελε να το εκμεταλλευτεί, γράφοντας τον πρώτο χρόνο, μισό δευτερόλεπτο κάτω από την επίδοση του Hamilton, ενώ κι άλλοι οδηγοί έβγαιναν με τη μαλακή γόμα.

Τα Mercedes βγήκαν φορώντας τα μαλακά 55 λεπτά πριν από το τέλος και ο Rosberg κατέβασε κατά μισό δευτερόλεπτο τον χρόνο του Raikkonen, αλλά ο Hamilton κινήθηκε κατά 7 δέκατα ταχύτερα από τον team-mate του, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:23.9. Ο Kvyat ήταν 2ος, στο 1:24.3 και ο Vettel προσπαθούσε να κινηθεί και αυτός όσο πιο γρήγορα μπορούσε, αλλά έχασε το πίσω μέρος και βγήκε ανέπαφα εκτός πίστας, στη στροφή 12.

Στα μισά της περιόδου, ο Ricciardo είχε βρεθεί μπροστά από τον Rosberg, στην τρίτη θέση, με τον Vettel να σημειώνει το 7ο καλύτερο πέρασμα, 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton και μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον 5ο Raikkonen. Παρόμοιο ρυθμό είχε και ο Alonso, περνώντας τη γραμμή με 1:25.7, στην 8η θέση, μπροστά από τις δύο Williams.

Στο 40λεπτο για το τέλος, η δράση ήταν πολύ υποτονική, όμως οι Raikkonen, Sainz, Bottas και Massa φρόντισαν να το αλλάξουν αυτό, βγαίνοντας σχεδόν ταυτοχρόνως στην πίστα. Γρήγορα ακολούθησαν κι άλλοι οι οδηγοί από τις πρώτες θέσεις, με τους περισσότερους να γράφουν χρόνους 30 περίπου λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας.

Παραδοσιακά, η τελευταία μισή ώρα είναι αφιερωμένη στις προσομοιώσεις αγώνα, με τους οδηγούς να δοκιμάζουν ρυθμίσεις και ν’ αξιολογούν τον ρυθμό τους και τη φθορά των ελαστικών. Μικρή έξοδο είχε ο Grosjean στη στροφή 13, χωρίς, ωστόσο, να προκαλέσει κάποιον τραυματισμό στην E23.

Πολύ χειρότερα ήταν τα πράγματα για τον Ricciardo: 21 λεπτά πριν από το τέλος, ο Αυστραλός είδε τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα, σταματώντας στη στροφή 11, ωστόσο δε γνωρίζουμε αν ήταν κινητήρας που βρισκόταν στο τέλος της ζωής του και χρησιμοποιήθηκε σκοπίμως στις δοκιμές. Πάντως, το σενάριο αυτό δεν είναι πολύ πιθανό και θα πρέπει να περιμένουμε διευκρινήσεις από τον ίδιο ή την ομάδα του.

Η δράση ξεκίνησε αρκετά γρήγορα κι έμεναν 16 λεπτά για το τέλος, όμως το πρόγραμμα των ομάδων για την αξιολόγηση των ελαστικών σίγουρα επηρεάστηκε αρνητικά από τη διακοπή. Παρ’ όλα αυτά, οι οδηγοί συνέχισαν, ώστε να πάρουν τελευταία τους δεδομένα.

Ανέπαφες εξόδους είχαν οι Hamilton και Vettel. Ο Βρετανός βγήκε εκτός στη στροφή 12 και ο Γερμανός στη στροφή 1, μπλοκάροντας τον πίσω άξονα στη ζώνη φρεναρίσματος. Ο Ericsson καθυστερεί τον Kvyat και ο οδηγός της Red Bull λέει ότι ο Σουηδός δεν είναι τόσο καλό παιδί. Σαν να έδωσε μία μικρή… κατάρα, ο Ericsson είχε πρόβλημα με το brake by wire σύστημα, έτσι αναγκάστηκε να μπει στα pits.

Τα τελευταία τους χιλιόμετρα έκαναν για σήμερα οι οδηγοί στα τελευταία λεπτά, χωρίς να συμβεί κάτι άξιο αναφοράς μέχρι να πέσει η καρώ σημαία.

Το αυριανό FP3 θα ξεκινήσει στις 12:00 ώρα Ελλάδας.