honda_2006_08_silverstone

Την αρχή γύρω από το θέμα έκανε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Indycars και πρώην οδηγός των Williams και McLaren, Juan Pablo Montoya, ο οποίος θεωρεί -σωστά κατά την άποψή μου- πως η αίσθηση του οδηγού έχει αφαιρεθεί πλέον από την εξίσωση της Formula 1, εξαιτίας της υπερβολικής πληροφόρησης από την ομάδα. Πλέον, η ομάδα μεταφέρει δεδομένα προς τον οδηγό, ο οποίος δεν χρειάζεται να καταλάβει από μόνος του τι συμβαίνει με διάφορα κομμάτια του μονοθεσίου και των ελαστικών, αφήνοντας τις αποφάσεις στο pitwall.

Ο οδηγός είναι πλέον τεμπέλης. Δεν υπάρχει καμία αίσθηση. Βλέπουν (τη θερμοκρασία να) είναι υψηλή, κόβουν ρυθμό. Κοιτάνε τα ελαστικά, κόβουν ρυθμό, κοιτάνε τα φρένα, κόβουν ρυθμό. Εάν τα πάρετε όλα αυτά μακριά, τότε γίνεται και πάλι θέμα η αίσθηση (του οδηγού). Αν οδηγήσεις το αυτοκίνητο πάρα πολύ σκληρά, θα φθείρεις τα ελαστικά.

Ο οδηγός και η ομάδα έχουν πάρα πολλές πληροφορίες διαθέσιμες. Είναι εντάξει να έχουν τις πληροφορίες στις δοκιμές, αλλά αυτές δεν θα πρέπει να υπάρχουν στον αγώνα για τους οδηγούς. Θα πρέπει να παίζει ρόλο η αίσθηση. Επίσης, αυτό σημαίνει πως θα αρχίσουμε να βλέπουμε τους ταλαντούχους ανθρώπους να έρχονται στο προσκήνιο. Και είμαι σίγουρος πως αν οι αισθητήρες ελαστικών και θερμοκρασιών απαγορευτούν, το θέαμα θα βελτιωθεί κατά 10 τα εκατό.

Μεταξύ 2001 και 2006 οι Button και Montoya συνυπήρξαν στις πίστες της Formula 1, με τον Βρετανό πιλότο να συμφωνεί με την άποψη του Juan Pablo, προσθέτοντας:

Jenson Button with his engineers.

Ο Juan Pablo, όταν έτρεχε (στην F1), δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι αισθητήρες. Όταν ήμασταν και οι δύο στους αγώνες τότε, μόλις έμπαινες στην Formula 1 έπρεπε να μάθεις για τα ελαστικά, να βρεις τα πατήματά σου, μαθαίνοντας πράγματα ο ίδιος για τον εαυτό σου.

Δεν σου έλεγε η ομάδα πόσο να πιέσεις για να περάσεις από μια στροφή και πόσο ζεστά είναι τα ελαστικά το ένα σε σχέση με το άλλο. Έπρεπε να τα αισθανθείς μόνος σου αυτά τα πράγματα. Για εμένα αυτό ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό.

Τώρα, υπάρχουν πολύ περισσότερες πληροφορίες σε προσφορά, που θα τις λάβεις εάν είσαι νέος οδηγός. Αλλά, για εμένα, ήταν μια περιοχή όπου μπορούσες να δουλέψεις και να βελτιωθείς, καθώς και να κάνεις καλύτερη δουλειά από τους άλλους οδηγούς και να κάνεις τη διαφορά. Τώρα δεν είναι έτσι η κατάσταση, γι ‘αυτό και συμφωνώ με τον Juan Pablo, κάτι που είναι πολύ ασυνήθιστο!

Εσύ πιστεύεις πως θα μπορούσε να βελτιωθεί η ποιότητα του σπορ, αλλά και του θεάματος, μέσα από έναν τέτοιο περιορισμό που θα αφήσει ακόμη περισσότερες ελευθερίες στους πιλότους ή θα αποτελούσε ένα πισωγύρισμα για την Formula 1;

[Photo Copyrights: LAT Photographic, McLaren F1 Team]