SWITZERLAND-AUTO-SHOW-US-INTERNET-APPLE-COMPUTERS

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν δισεκατομμύρια στην εξέλιξη τεχνολογιών που υποτίθεται πως θέλει ο κόσμος και υποτίθεται πως κάνουν την ζωή μας ευκολότερη. Δισεκατομμύρια τα οποία φυσικά πρέπει να “ρεφάρουν” που σημαίνει ότι τα πληρώνουμε. Αν τα χρησιμοποιούσαμε, ok. Δεν θα είχα πρόβλημα. Όμως η τελευταία έρευνα της JD Power δείχνει ότι σημαντικό ποσοστό ιδιοκτητών, δεν τα χρησιμοποιεί.

Η έρευνα βρήκε ότι τουλάχιστον 20% των ιδιοκτητών νέων οχημάτων δεν χρησιμοποιούν ποτέ 16 από τις 33 νέες τεχνολογίες που εξέταζε. Υπερβολικό το ποσοστό; Δεν θα το έλεγα. Σίγουρα στην ελαφρώς υποανάπτυκτη Ελλάδα, αυτές οι τεχνολογίες είναι δύσκολο να χρησιμοποιηθούν αλλά η έρευνα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Για παράδειγμα, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον “βοηθό” (43%), ούτε το wi-fi (38%), ούτε το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος (35%), ούτε το head-up display (33%), ούτε τις εφαρμογές (32%). ΠΟΤΕ! Υπάρχουν μάλιστα τεχνολογίες που το 20% ή περισσότερο των ερωτηθέντων, δήλωσε ξεκάθαρα πως δεν θέλουν τεχνολογίες όπως το Apple CarPlay ή το Android Auto. Όχι απλά δεν τις χρησιμοποιούν, αλλά δεν τις θέλουν και αυτό το ποσοστό δεν περιορίζεται στους μεγαλύτερους ηλικιακά, αλλά μένει το ίδιο ή ακόμα και αυξάνεται στους νέους!

Είναι λογικό όμως, γιατί ο κόσμος προτιμά να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο, ή το tablet του. Συσκευές τις οποίες γνωρίζουν και σε ορισμένες περιπτώσεις, χειρίζονται με κλειστά μάτια. Επίσης, η JD Power σημειώνει ότι οι πρώτες 30 ημέρες της εμπειρίας, είναι οι κρισιμότερες. Αν ο ιδιοκτήτης δεν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία εκείνες τις 30 ημέρες, οι πιθανότητες να την χρησιμοποιήσει μετά, μειώνονται δραματικά. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι τεχνολογίες που θέλουν οι ιδιοκτήτες στα αυτοκίνητα τους και τις χρησιμοποιούν είναι αυτές που βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία και την ασφάλεια. Επίσης απολύτως λογικό. Ποιος δεν θέλει το adaptive cruise control ή το blind spot detection;

Επαναλαμβάνω όμως. Οι κατασκευαστές επενδύουν δισεκατομμύρια σε αυτές τις τεχνολογίες και είτε τις χρησιμοποιείς, είτε όχι, τις πληρώνεις! Και σαν να μην έφτανε αυτό, με προσεκτικό marketing, σε κάνουν να νιώθεις και ευγνώμων για το γεγονός ότι η “καλή” εταιρία εξόπλισε το αυτοκίνητο σου με όλα αυτά τα μπλιμπλίκια που ποτέ δεν ζήτησες και ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσεις. Καταλαβαίνω το concept της δημοκρατίας και ότι αφού οι περισσότεροι τα χρησιμοποιούν, τότε οι κατασκευαστές πρέπει να τα προσφέρουν αλλά δεν είναι άδικο να πληρώνω εγώ και εσύ για κάτι που χρησιμοποιούν κάποιοι; Και να αναφέρω και το άλλο… Πόσοι θα επιλέγανε να πληρώσουν για τον “βοηθό” ή το Apple CarPlay/Android Auto αν αυτό ανήκε στον προαιρετικό εξοπλισμό; Το ότι είναι standard δεν σημαίνει ότι είναι τζάμπα και ότι το χρησιμοποιούν κάποιοι, δεν σημαίνει ότι θα το πλήρωναν ως extra. Εν τω μεταξύ, τα αυτοκίνητα γίνονται πολυπλοκότερα, πιο δύσχρηστα, πιο ακριβά στην επισκευή τους και οι κατασκευαστές ψάχνουν τρόπους να απομυζήσουν και το τελευταίο 0.01% περιθώριο κέρδους κάνοντας “εκπτώσεις” σε άλλους τομείς. Και όλα αυτά, για χάρη της “τεχνολογίας”. Στην ασφάλεια, συμφωνώ απόλυτα. Σε γκατζετιές εντυπωσιασμού όμως, διαφωνώ σε τόσα επίπεδα που βαριέμαι να τα απαριθμήσω.