Lewis Hamilton

Σε μια δική της κατηγορία συνεχίζει να βρίσκεται η Mercedes AMG. Ο Lewis Hamilton ήταν και πάλι ο ταχύτερος, αλλά αυτή τη φορά για μόλις 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στη δεύτερη θέση δε βρίσκεται άλλος από τον Nico Rosberg, ενώ ο Sebastian Vettel δείχνει να είναι ο πιο κοντινό «ανταγωνιστής» της γερμανικής ομάδας.

Ο οδηγός της Scuderia ήταν πάνω από 7 δέκατα μακριά από την κορυφή, και πίσω του βρέθηκαν οι Sergio Perez, Nico Hulkenberg, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Valtteri Bottas και ο Felipe Massa που συμπληρώνει την 10άδα.

Κατά τα μαντάτα για τη Red Bull, καθώς ο Ricciardo θα έχει ποινή 25 θέσεων στην εκκίνηση του κυριακάτικου αγώνα, ενώ ο Kvyat θα μετακινηθεί 15 θέσεις προς τα πίσω στο grid, κάτι που σημαίνει πως οι δύο McLaren και οι δύο Red Bull θα ξεκινήσουν από το τέλος. Θα έχει ενδιαφέρον ο αγώνας τους, με τον Yasuhisa Arai να επιμένει πως ο Honda RA615H είναι ισχυρότερος από τον Renault Energy F1-2015.

Ας δούμε τι έγινε στο FP2: Ο ήλιος ζέσταινε την πίστα, και στο ξεκίνημα τα θερμόμετρα έδειχναν 24°C και 34°C, σε αέρα και άσφαλτο, αντίστοιχα. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν άμεσα να βγαίνουν στην πίστα και οι χρονομετρημένοι γύροι δεν άργησαν να γραφτούν. Απουσία των Mercedes, ο Vettel είχε την πολυτέλεια να βρίσκεται στην πρώτη θέση, κάνοντας ρυθμίσεις στον κινητήρα του μετά από ένα μικρό πρόβλημα που ανέφερε.

Ο Raikkonen τον ακολουθούσε από κοντά, αλλά ο Hulkenberg κινήθηκε κατά 1 δέκατο ταχύτερα από τον συμπατριώτη του, με αποτέλεσμα να σημειώσει 1:26.4. Η απάντηση, όμως, δεν άργησε να έρθει από τον Seb, που σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:26.2, με τις δύο Mercedes να βγαίνουν εκείνη την ώρα έξω, μόλις πέρασε το πρώτο 10λεπτο.

Πρόβλημα για τον Ricciardo, ο οποίος έχει είχε βάλει την πρώτη ταχύτητα κι επέστρεφε με αυτή στα pits, μετά από προτροπή των μηχανικών του. Αυτό καθόλου δεν ενδιέφερε τους οδηγούς της Mercedes, καθώς αυτοί έχουν τη δική τους μάχη. Στον πρώτο γρήγορο γύρο, ο Nico ήταν κατά 66 χιλιοστά ταχύτερος από τον Lewis, τη στιγμή που ο Alonso έβγαινε στην πίστα για να ξεκινήσει το δικό του πρόγραμμα.

1:25.2 από τον Hamilton αμέσως μετά, αφήνοντας κατά 2 δέκατα πίσω του τον team-mate του. Για την 5η θέση «μάχονταν» οι Maldonado και Bottas, αλλά τελικά ο Massa ήρθε να βρεθεί μπροστά και από τους δύο. Τα μαλακά ελαστικά καλωσόρισε ο Sainz, 7 λεπτά πριν από τη ολοκληρωθεί το πρώτο μισάωρο, παίρνοντας την 9η θέση στον πρώτο του γρήγορο γύρο με αυτά.

Μαλακά και για τον Hulkenberg, ανεβαίνοντας στην 3η θέση, 6 δέκατα πίσω από τον Hamilton. Η μαλακή γόμα άρχισε να μπαίνει σε ολοένα και περισσότερα μονοθέσια, συνεπώς οι χρόνοι βελτιώνονταν διαρκώς. Μόλις 3 χιλιοστά χώριζαν τον Vettel από την κορυφή, την ώρα που ο Kimi έβλεπε το όνομά του στην 5η θέση.

Με τη συμπλήρωση των πρώτων 30 λεπτών, στα pits κλήθηκε να γυρίσει ο Button, αφού ίσως να είχε πρόβλημα με την MP4-30, έτσι έπρεπε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι από τους μηχανικούς. Λίγα ήταν τα μονοθέσια που βρισκόταν έξω, ενώ ο Vettel είχε βρει την ευκαιρία να περάσει στην πρώτη θέση, καθώς ο Hamilton δεν είχε δείξει ακόμα την ταχύτητά του με τη μαλακότερη γόμα.

Τον έλεγχο της STR10 έχασε ο Verstappen στα φρένα για την Ascari, καθώς πάτησε στα kerbs. Ο μικρός έφυγε στην αμμοπαγίδα, ωστόσο κατάφερε να συνεχίσει μόνος του, χωρίς τη βοήθεια του γερανού. Μαλακά ελαστικά και Mercedes σήμαινε πως θα δούμε ακόμα καλύτερους χρόνους, όπως κι έγινε: 1:24.2 από τον Hamilton και 1:24.3 από τον Rosberg, όταν ο Vettel ήταν στο 1:25.0.

Στα μέσα της διαδικασίας, o Ricciardo επέστρεψε στην πίστα, έχοντας λύσει το πρόβλημα που είχε στο κιβώτιο και κοιτούσε να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Η δράση στο σημείο εκείνο ήταν αρκετά υποτονική, κάτι λογικό, διότι οι οδηγοί έκαναν ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους για τις προσομοιώσεις αγώνα που βλέπουμε στα περίπου 30 τελευταία λεπτά κάθε FP2.

Τα μονοθέσια φορτώθηκαν, λοιπόν, με καύσιμα και γέμισαν την πίστα στο τελευταίο μισάωρο. Οι δύο McLaren συνέχιζαν βρίσκονται στα pits, με το μονοθέσιο του Button να έχει όντως πρόβλημα, μάλλον στο ERS. Οι περισσότεροι είχαν τη μαλακή γόμα και οι χρόνοι ήταν στο 1:28, αν και ο Hamilton έδειχνε να είχε κοντά στο 1 δευτερόλεπτο ταχύτερο ρυθμό από τον Vettel.

Κατά 1°C είχε πέσει η θερμοκρασία ασφάλτου στο τελευταίο 20λεπτο, όταν όλοι οι οδηγοί, πλην τους Button και Kvyat, έκαναν γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο Kvyat βγήκε στην πίστα για τα τελευταία 15 λεπτά, έχοντας λύσει τα προβλήματα που είχε και στο δικό του κιβώτιο. Η αυστριακή ομάδα είναι λογικό σήμερα και αύριο να είναι επικεντρωμένη στον αγωνιστικό ρυθμό, αφού θα πρέπει να κάνει την καλύτερη δυνατή προετοιμασία για την Κυριακή.

Ο Button συνέχιζε να είναι στο γκαράζ και η διαδικασία είχε τελειώσει για τον Πρωταθλητή του 2009. Την τελευταία του εμφάνιση έκανε ο Hamilton στα 6 λεπτά πριν από το τέλος. Παράπονα για τη θέση οδήγησης έκανε ο Verstappen, καθώς έλεγε πως το κάθισμά του κουνιόταν ενοχλητικά.

Τον ρυθμό του είχε ρίξει ο Hamilton, με αποτέλεσμα να γίνει αρκετά πιο αργός από τον Vettel, μπαίνοντας λίγο αργότερα στα pits, αφού η περίοδος είχε ολοκληρωθεί, χωρίς να συμβεί κάτι άξιο αναφοράς, εκτός από το γεγονός ότι οι Raikkonen και Bottas συμπλήρωσαν 26 γύρους με τα μαλακά ελαστικά, τους περισσότερους από τον καθένα.

Το αυριανό FP3 θα ξεκινήσει στις 12:00 ώρα Ελλάδος.