13463312841600435980

H Toyota, όπως είχε ανακοινώσει, παρουσίασε νωρίς το πρωί την ολοκαίνουρια, τέταρτη, γενιά του Prius, η οποία στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει τον τελευταίο μήνα του χρόνου. Το σχέδιο του υβριδικού μοντέλου δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς είχαν διαρρεύσει φωτογραφίες του τις προηγούμενες μέρες και μέσα από τις επίσημες φωτογραφίες αναδεικνύεται το σώμα με τις εξαιρετικά εκκεντρικές και εντυπωσιακές γραμμές του που διχάζουν για την καλαισθησία τους.

Το προφίλ και το πίσω μέρος δανείζεται αρκετά στοιχεία από το υδρογονοκίνητο Mirai, με την Toyota να είχε ως στόχο να κάνει τον σχεδιασμό του Prius πιο εκλεπτυσμένο, και να του δίνει μια διαφορετική εικόνα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο για να ξεχωρίζει από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Είναι διαθέσιμο με επτά χρώματα, με το εσωτερικό να είναι καινούριο, αλλά η κεντρική κονσόλα να φέρει αρκετά σημεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Αυτή, αναλόγως την έκδοσης, διαθέτει μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες, με την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να δεσπόζει ψηλά.

21254270411983908715

Η τέταρτη γενιά Prius έχει κωδική ονομασία 690A, (680A η plug-in έκδοση) και βασίζεται στη νέα TNGA πλατφόρμα της εταιρίας (Toyota New Global Architecture), η οποία φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, καθώς είναι κατά 60% πιο άκαμπτο και με σημαντικά χαμηλωμένο κέντρο βάρους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί αισθητά η άνεση των επιβατών και η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ επίσης η νέα πλατφόρμα βοηθάει στην χαμηλότερη τοποθέτηση των μηχανικών μερών. Η νέα πλατφόρμα κάνει το Prius να ζυγίζει 70 κιλά λιγότερα, με το αυτοκίνητο να διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική, πιο άνετο εσωτερικό και θα δίνει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Το Prius θα ζυγίζει 1.280 κιλά, με την plug-in υβριδική έκδοση να ζυγίζει 1.350 κιλά. Έχει μήκος 4.540 χλστ. (+60), πλάτος 1.760 χλστ. (+15), ύψος 1.470 χλστ. (-20) και μεταξόνιο 2.700 χλστ., ενώ στο τομέα της ανάρτησης διαθέτει διπλά ψαλίδια για τον εμπρός και πίσω άξονα.

5734168061067281941

Η ιαπωνική εταιρία δεν έδωσε πολλές πληροφορίες για τον υβριδικό κινητήρα, αλλά ανέφερε ότι σχεδόν κάθε μέρος του είναι καινούριο, ενώ υπόσχεται ότι είναι κατά 10% πιο οικονομικός, με την θερμοδυναμική απόδοση να έχει αυξηθεί κατά 40%. Έχει αρκετά πιο compact διαστάσεις, είναι ελαφρύτερος και πιο αποτελεσματικός. Παρότι δεν ανακοινώθηκαν επίσημα νούμερα, απ’ότι ξέραμε μέχρι σήμερα, ο 1.800αρης κινητήρας θα αποδίδει 105 άλογα και θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 ίππων (66 kW), αποδίδοντας συνδυαστικά περίπου 150 άλογα, ενώ χρησιμοποιεί ολοκαίνουρια συστοιχία μπαταριών νικελίου μετάλλων υβριδίου (NiMH).

8245756811613195841

Το νέο Prius, διαθέτει μέρη, που έχουν ήδη δοκιμαστεί στο αγωνιστικό TS040 Hybird. Όπως καταλαβαίνεις, τα μέρη αυτά δεν είναι μηχανικά αλλά microchips και microcontrollers, καθώς και υπερπυκνωτές, με αυτούς να έχουν επιλεχθεί γιατί είναι άκρως αποτελεσματικοί τόσο στην αποθήκευση της παραγόμενης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, όσο και στην άμεση αναδιανομή της κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και θα αυξάνει την απόδοση του υβριδικού συστήματος κατά 10%. Η plug-in υβριδική έκδοση αναμένεται να έχει μέση κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ.

Δελτίο Τύπου

Αναγέννηση του πρωτοπόρου

Έρχεται η 4η Γενιά Prius

Στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης IAA (ημέρες Τύπου 15-16 Σεπτεμβρίου, ημέρες κοινού 19-27 Σεπτεμβρίου), το νέο Toyota Prius κάνει τηn επίσημη πρεμιέρα του.

Το λανσάρισμα της νέας, τέταρτης γενιάς Prius σηματοδοτεί μία ακόμα εξέλιξη στην ιστορία και τα επιτεύγματα της φιλοσοφίας υβριδικής κίνησης της Toyota.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στα πλεονεκτήματα και τα επιτεύγματα των προκατόχων του και προτίθεται να εγκαινιάσει νέα πρότυπα στους τομείς οικονομίας καυσίμου, εκπομπών ρύπων και απόδοσης. Κάθε επόμενη γενιά Prius έχει βελτιώσει αυτούς τους τομείς, αλλά το νέο μοντέλο στοχεύει να κάνει το μεγαλύτερο άλμα επιδόσεων στην ιστορία του.

Το επίτευγμα αυτό είναι ένα μόνο στοιχείο ενός προϊόντος που έχει εξελιχθεί για να αποκτήσει νέες δυνατότητες και μεγαλύτερη οδηγική απήχηση. Αντλώντας ισχύ από μία νέα γενιά του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, το νέο Prius έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο προσφέροντας μία πολύ πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία. Η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και άμεση, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες είναι πιο αθόρυβο και έχει πιο γραμμική αίσθηση που είναι καλύτερα εναρμονισμένη με τις στροφές του κινητήρα.

Οι δυναμικές ικανότητες του νέου αυτοκινήτου βασίζονται στη χρήση της νέας πλατφόρμαςToyota New Global Architecture (TNGA). Ταυτόχρονα, αυτή προσφέρει στο αυτοκίνητο χαμηλότερο κέντρο βάρους για βελτιωμένη απόκριση, συμπεριφορά και ευστάθεια. Επίσης παρέχει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πιο ελκυστικό οπτικά, με χαμηλότερες γραμμές και πιο αθλητικό προφίλ.

Χάρη στην πλατφόρμα TNGA, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα εσωτερικό με άριστη διάταξη χώρων, εξαιρετική θέση οδήγησης και κορυφαία επίπεδα άνεσης.

O χώρος αποσκευών έχει επίσης βελτιωθεί με την υιοθέτηση μιας μικρότερης, μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας υβριδικής μπαταρίας και ενός νέου συστήματος πίσω ανάρτησης με διπλά ψαλίδα – στοιχεία που δεν επηρεάζουν το χώρο αποσκευών.

Το Prius παραμένει τεχνολογικός πρεσβευτής της Toyota, αναδεικνύοντας νέες σχετικές τεχνολογίες που αυξάνουν τα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης, επιδόσεων και πρακτικότητας.

Η ασφάλεια παραμένει προτεραιότητα και το πλαίσιο TNGA έχει βελτιστοποιηθεί με σκοπό την άριστη συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Οι δυνατότητες του πακέτου Toyota Safety Sense έχουν επεκταθεί στο νέο Prius με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control που βασίζεται σε ραντάρ και μία νέα λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το Pre-Collision System (Σύστημα Προ-Σύγκρουσης).

Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης έχει υποστεί εκτενείς μετατροπές για βελτίωση της απόδοσης, μείωση βάρους και ενίσχυση των επιδόσεων. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές στον κινητήρα έχουν πετύχει πάνω από 40% θερμική απόδοση – παγκοσμίως καλύτερες τιμές για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν γίνει πιο συμπαγή και έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους του οχήματος. Η νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου είναι πιο συμπαγής ενώ η αντοχή της και η απόδοση φόρτισης έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

Σε συνδυασμό, αυτές οι αλλαγές και καινοτομίες ανατρέπουν την κρατούσα άποψη για την εμφάνιση και την οδηγική αίσθηση ενός οικολογικού αυτοκινήτου. Το νέο Prius καταδεικνύει ότι η πλήρως υβριδική τεχνολογία Toyota συνεχίζει να ανταμείβει όσους την επέλεξαν με πλεονεκτήματα και οφέλη που θα περάσουν σταδιακά σε νέες γενιές και άλλων υβριδικών μοντέλων Toyota.

Toyota Prius Takes a Bold Step Forward

BEYOND POSSIBLE: THE SKY’S THE LIMIT FOR THE ALL-NEW 2016 PRIUS AT LAS VEGAS WORLD PREMIERE EVENT

  • Striking exterior design ushers in new hybrid era
  • New platform and rear double wishbone suspension dial up driving dynamics
  • Ten percent fuel economy improvement on core models; highest MPG without a plug
  • First vehicle based on Toyota’s New Global Architecture
  • Toyota Safety Sense system available among other safety enhancements

Las Vegas, U.S., September 8, 2015?Toyota revealed the all-new 2016 Prius today in Las Vegas. In its fourth generation, the model redefines expectations from hybrids by sporting a ground-breaking style and setting new standards in fun-to-drive dynamics.

The Prius went on sale in 1997 as the world’s first mass-produced hybrid passenger vehicle. By offering outstanding environmental performance in an affordable package, it changed perceptions and helped raise the status of alternative energy vehicles from niche products to game-changers. As of July 31, 2015, cumulative Prius sales exceed 3.5 million vehicles across approximately 80 countries and regions.

Thanks largely to pioneers such as the Prius; today’s car buyers often expect environmental performance as standard. In response to this trend, Toyota went to great lengths to ensure that the appeal of the fourth-generation model would extend well beyond the car’s proven environmental credentials: the new model also boasts a stylish, attractive design in keeping with its fun-to-drive nature. Additionally, as the first global vehicle to use the Toyota New Global Architecture (TNGA), the new Prius has a completely new, more rigid platform which, combined with a class-leading low center of gravity and a new front and rear suspension, offer a fun, refined drive.

The new Prius will go on sale in Japan at the end of 2015, and is subsequently scheduled for successive launches around the world.

Stunning styling that subverts the conventional hybrid car image From the bold design to the quality interior, the Prius has never had such a powerful presence. Toyota’s designers were given free rein to realize their vision, and it shows.

The new model inherits the nameplate’s signature triangular silhouette which, combined with a low center of gravity, results in an impressively angular yet emotional design. Flowing curves blend with aggressive cut edges that spark interest from any angle. The top of the roof has been lowered by 20 mm and moved forwards, while the engine hood has also been lowered to create a stylish outline. All improvements have been achieved with no sacrifice to interior space.

The use of new headlamps minimizes the Prius’ frontal area and, at the same time, provides a striking lighting display which helps define the vehicle’s distinctive character. The effect borders on being radical. Meanwhile, the bold and unique rear combination lamps express the distinctive lines of the Prius from the rear spoiler to the trailing edges of the sides.

Up to eight exterior colors are available, including “Emotional Red” which utilizes a newly developed treatment process to achieve a deep, vibrant luster that highlights the external forms.

According to Kouji Toyoshima, the model’s chief engineer: “There is much more to the new Prius than a green image. The exterior has a particularly emotional appearance, thanks in part to the new platform that enables a low slung silhouette similar to a sports car.”

The Prius’ interior adopts advanced technology complemented by features that are functional, fun and have high visual impact. Once inside you feel immediately comfortable, cossetted and impressed by styling cues seldom, if ever, seen before in a vehicle.

A sense of quality and space is created through the wide instrument panel with its layered construction that clearly defines the “display zone”, separating it from the “control zone” which is now closer to the driver. White ornamentation used in the lower sections of the cabin evokes an impression of fine bone china.

TNGA makes the new Prius fun to drive

To greatly improve core vehicle performance and enhance product appeal, Toyota is implementing the Toyota New Global Architecture, an innovative, integrated, development program for powertrain components and vehicle platforms.

As the first global product of this activity, the new Prius has received an entirely new Toyota platform. This has resulted in improved handling, safety and heightened driving enjoyment. Nearly every aspect of the new Prius has been improved in surprising and significant ways.

The new Prius features a chassis that is 60 percent more rigid, while the powertrain unit’s lower placement and low center of gravity has increased the vehicle’s stability and comfort.

Evolutionary advances to the hybrid system Almost every internal component of the Prius engine is new or substantially revised?effectively blueprinted to the finest limits and tolerances.

A comprehensive program of size and weight reductions for major hybrid components was achieved while maintaining overall performance.

As a result, the Prius has achieved a remarkable world’s best, with over 40 percent thermal efficiency and a huge boost in fuel economy, contributing significantly to overall driver enjoyment and fewer visits to the fueling station.

Improved driving dynamics and safety The new Prius is 60 mm longer, 15 mm wider and 20 mm lower than the model it replaces, providing a much more planted on-road presence while also delivering more occupant and cargo room.

A class-challenging low center of gravity and completely new and far more responsive front and rear suspension package provides a significantly improved driving experience. The height of the Prius’ front badge is exactly the same as that of Toyota’s 86 sports car?an indication of the advancement made in achieving optimum reduction in height and mass.

The new front suspension and rear double wishbone suspension gives the new Prius a greater connection to the road, providing greater control and feedback in all driving conditions.

Improvements to chassis rigidity mean that the Prius is noticeably more responsive in corners. Whether going up a winding mountain road or urban terrain, the car’s handling is taken to an all-new level while maintaining excellent occupant comfort.

In addition to creating a dynamic, exciting driving experience, TNGA provides a high-strength framework and stiffened structure to help enhance occupant protection in the event of a collision. The high strength upper body is designed to distribute frontal collision impact energy. Additional reinforcements have been adopted to distribute side collision impact energy.

Active safety systems have also received a significant update: all models will feature the Toyota Safety Sense package, which includes (depending on grade and market) Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Automatic High Beam and Dynamic Radar Cruise Control. Road Sign Assist is available exclusively in Europe.

Prius Preliminary Specifications (North American market) Figures in square brackets [ ] indicate dimensional changes from existing models

Length 4,540 mm [+60 mm]
Width 1,760 mm [+15 mm]
Height 1,470 mm [-20 mm]
Wheelbase 2,700 mm