tiguan (1)

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο περίπτερο της Volkswagen στην έκθεση της Φρανκφούρτης έχει αποσπάσει η δεύτερη γενιά του Tiguan. Το μοντέλο αναμένεται να συνεχίσει την καλή πορεία του απερχόμενου μοντέλου, με την γερμανική εταιρία να του δίνει τη δέουσα προσοχή. Βασίζεται πλέον στην MQB πλατφόρμα του Volkswagen Group, κάτι που μειώνει το συνολικό βάρος κατά 50 κιλά, παρότι είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχο του κατά +60 χιλιοστά στο μήκος, +30 στο πλάτος και +77 χιλιοστά στο μεταξόνιο, και μόνο το ύψος έχει μικρύνει κατά 33 χλστ.

Σχεδιαστικά, το 2016 Tiguan εξελίσσεται και έρχεται πιο κοντά στην υπόλοιπη γκάμα της Volkswagen. Η φαρδιά, οριζόντια γρίλια, συναντά τα φωτιστικά σώματα στις άκρες της μάσκας. Στα πλάγια, η γραμμή που ξεκινά από το εμπρός φτερό, συνεχίζει στο ύψος των χειρολαβών και καταλήγει στα πίσω φωτιστικά σώματα. Αν εξαιρέσει κανείς την χαρακτηριστική μάσκα και τα εντελώς διαφορετικά πίσω φώτα, η πιο σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στην πίσω, κεκλιμένη κολώνα και στην πιο “μυώδη” πίσω θύρα.

frankfurt 2015 (14)

Παρόμοια είναι η ιστορία και στο εσωτερικό αλλά η Volkswagen αναφέρει ότι εξαιτίας της αύξησης στις διαστάσεις, τόσο ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει μεγαλώσει κατά 29 χιλιοστά, όσο και χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 145 λίτρα – φτάνοντας τα 615 συνολικά, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει και τα 1.655 λίτρα. Το νέο Tiguan προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Trendline, Comfortline και Highline), με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να αποτελείται από μια οθόνη 5″ ή 8″ που υποστηρίζει τα Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink. Το σύστημα τετρακίνησης του Tiguan έχει διακόπτη 4MOTION Active Control ο οποίος βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα και έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Onroad, Snow, Offroad και Offroad Individual).

Παράλληλα, η VW προσφέρει και το πακέτο R-Line που προσθέτει στο αυτοκίνητο ζάντες 19″ ή 20″, σπορ προφυλακτήρες, αεροτομή, μαύρο γυαλιστερό διαχύτη, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινες επενδύσεις, γκρι ραφές, αλουμινένια μαρσπιέ, ανοξείδωτα πεντάλς και μαύρη επένδυση οροφής.

tiguan (2)
Μηχανικά, το νέο Tiguan θα προσφέρεται με διάφορους Euro6 βενζινοκινητήρες (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI) -125, 150, 180 και 220 ίππων- και πετρελαιοκινητήρες (1.6 TDI, 2.0 TDI) -115, 150, 190 και 240 ίππων- που σύμφωνα με την εταιρία, καταναλώνουν κατά μέσο όρο 24% λιγότερο καύσιμο από τους αντίστοιχους Euro5 του προηγούμενου μοντέλου και 10% λιγότερο από τους Euro6 του προηγούμενου Tiguan. Οι λιγότερο ισχυροί κινητήρες θα στέλνουν την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ενώ οι ισχυρότεροι, θα συνδυάζονται και με σύστημα τετρακίνησης 4MOTION ενώ όσον αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, θα είναι διαθέσιμα ένα standard, 6-τάχυτο μηχανικό και προαιρετικά, είτε ένα 6-τάχυτο, αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, είτε ένα 7-τάχυτο, ανάλογα με την έκδοση. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν 200 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος -11 χιλιοστά περισσότερα από τις δικίνητες- ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό, υπάρχει και το “Off-Road” πακέτο που χάρη στον νέο εμπρός προφυλακτήρα αυξάνει τη γωνία προσέγγισης από τις 18,3, στις 25,6 μοίρες. Το νέο Tiguan, σύμφωνα με την VW έχει ελκτική ικανότητα 2,5 τόνων.

frankfurt 2015 (21)

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Tiguan, είναι εξοπλισμένο με διάφορες τεχνολογίες ασφάλειας –όπως τα Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring, Lane Assist, Automatic Post Collision Braking κ.ά.- αλλά και άνεσης όπως ο τριζωνικός κλιματισμός Pure Air Climatronic, τα Smart Comfort Seats και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto.

tiguan (3)

Μαζί με το νέο Tiguan, η Volkswagen παρουσίασε και το Tiguan GTE concept, το πρώτο plug-in υβριδικό SUV της. Το powertrain που κινεί το πρωτότυπο, αποτελείται από έναν 1400άρη TSI απόδοσης 156 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με τον τελευταίο να αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων-λιθίου. Το σύστημα παράγει συνδυαστικά 218 άλογα και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδική χρήση ενώ χαρίζει στο Tiguan GTE αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 50 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει κίνηση από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh που μπορεί να φορτίσει είτε μέσω φορτιστή, είτε μέσω των φωτοβολταϊκών στην οροφή και σε υπό ιδανικές συνθήκες μπορούν να παρέχουν ενέργεια που ισοδυναμεί με 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η μέση κατανάλωση του μοντέλου όταν κινείται υβριδικά, δεν ξεπερνά τα 1,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν ντα 42 γρ/χλμ/. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα (130 χλμ/ώρα μόνο με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα). Η έκδοση παραγωγής του plug-in υβριδικού Tiguan αναμένεται σε 1-2 χρόνια. Περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να διαβάσεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.Το νέο Tiguan θα λανσαριστεί στην αγορά τον Απρίλιο του 2016.