1442069429

Ο Timo Glock ανήκει στους πολλούς πρώην πιλότους της F1 που μεταπήδησαν από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο κορυφαίο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού του κόσμου, το DTM. Από το 2013, είναι οδηγός της BMW, και παρά την αισιοδοξία των οπαδών του θεσμού, έχει κατακτήσει μόνο δυο νίκες σε τρία σχεδόν χρόνια, με την πρώτη να έρχεται στον τελευταίο αγώνα του 2013 στο Hockenheim, ενώ η δεύτερη, μόλις πρόσφατα, στον αγώνα του Σαββάτου στην πίστα του Oschersleben. Πέρσι ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον Γερμανό οδηγό, με μόλις ένα βάθρο (3η θέση στο Spielberg) ως το κορυφαίο αποτέλεσμά του.

Η μετάβαση βέβαια από την F1 στο DTM μόνο ρόδινη δεν ήταν για τον πρώην πιλότο της Toyota F1 και της Marussia, στην πρώτη αγωνίστηκε τη διετία 2008-2009 (10ος και τις δύο χρονιές) και στη δεύτερη απο το 2010 έως και το 2012. Ας δούμε όμως τι δηλώνει ο ίδιος για το DTM και το οδηγικό στυλ που έπρεπε να “υιοθετήσει” :

Όταν αγωνιζόμουν στη F1, έβλεπα στην τηλεόραση τους αγώνες του DTM και δεν μπορούσα να καταλάβω πώς νέοι οδηγοί, προερχόμενοι από τη Formula 3 σημείωναν κορυφαίες επιδόσεις, σχεδόν από την αρχή. Από την άλλη, υπήρχαν πρώην πιλότοι της F1 που έρχονταν στο DTM και δυσκολεύονταν πάρα πολύ. Και αναρωτιόμουν: Είναι τόσο δύσκολο να οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο επιπέδου DTM;

1442055881

O Γερμανός πήρε μια πρώτη γεύση του πώς είναι να οδηγείς αυτοκίνητο του DTM από τα καθιερωμένα τεστ δοκιμών που λαμβάνουν χώρα πριν την έναρξη του πρωταθλήματος και το 2013, ο Glock οδήγησε για πρώτη φορά την M3 DTM στην πίστα της Valencia στην Ισπανία.

Έμαθα κατευθείαν ότι είναι κάτι τελείως διαφορετικό από ένα μονοθέσιο F1. Είναι κάπως δύσκολο να αφήσεις πίσω σου τον τρόπο οδήγησης του μονοθεσίου και να προσαρμόσεις το οδηγικό σου στυλ στο αυτοκίνητο του DTM. Δε μιλάμε για δευτερόλεπτα, αλλά για τα τρία τελευταία δέκατα του δευτερολέπτου, που είναι αρκετά δύσκολη δουλειά πλέον.

Όπως καταλαβαίνεις, οι διαφορές στην επιτάχυνση, στην ταχύτητα, στο βάρος και την εν γένει οδηγική συμπεριφορά ενός μονοθεσίου επιπέδου F1 εν συγκρίσει με τα αντίστοιχα ενός αυτοκινήτου DTM είναι χαώδεις. Ο ίδιος συνεχίζει στη συνέντευξή του:

Ο μεγαλύτερος παράγοντας είναι αυτός του βάρους. Η BMW ζυγίζει 1120 κιλά, περίπου τα διπλάσια από ένα μονοθέσιο. Η διαφορά αυτή με κάνει να δυσκολεύομαι. Λες, οκ, φτάνω στη στροφή και θα φρενάρω 2 μέτρα πιο αργά για να κερδίσω χρόνο, αλλά το πληρώνω στην έξοδο της στροφής. Μιλάμε για ένα-δυο μέτρα ή 10 bar πίεσης στο πεντάλ του φρένου. Για να το κάνω πιο ξεκάθαρο, είναι πολύ δύσκολο (σ.σ να προσαρμόσω το οδηγικό στυλ στο DTM) αφού περνώντας πολύ χρόνο της καριέρας μου σε μονοθέσιο F1 προσέγγιζα μια στροφή ερχόμενος π.χ. με 320χλμ/ώρα και φρέναρα 100 μέτρα πριν από αυτήν, τώρα με ταχύτητες 250, 260 χλμ/ώρα, φρενάρω 110 ή 120 μέτρα πριν στρίψω. Η όραση επίσης δυσκολεύει τα πράγματα και αναρωτιέσαι ότι δε μπορεί να χρειάζεται να φρενάρεις τόσο νωρίς.

Ο Γερμανός βρίσκεται στη δωδέκατη θέση του πρωταθλήματος οδηγών με 56 βαθμούς, σε μια δύσκολη χρονιά για τους Βαυαρούς, παρά τις τέσσερις νίκες σε Zandvoort και Oschersleben που έχουν σημειώσει, όλες οι νίκες ήρθαν με αισθητά ελαφρύτερο αυτοκίνητο από το ανταγωνισμό, λόγω του κανονισμού για τα επιπρόσθετα βάρη που ισχύει από πέρσι.