16+1 πρώην πιλότοι της Formula 1 που αγωνίστηκαν στο DTM [Μέρος 2ο]

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

dtm-racing-920-4

Στο προηγούμενο άρθρο, είδαμε τους εννιά πρώην πιλότους της Formula 1 που αγωνίστηκαν στο DTM, στην ουσία το αφιέρωμα χωρίστηκε σε 2 μέρη χρονικά, με το μεν πρώτο να αφορά τους οδηγούς που συμμετείχαν από την αρχή του DTM (1984) έως και το 1996 και το κύκνειο άσμα της Class 1 και του ITC, που απορρόφησε το DTM, χάρη στις αποφάσεις της FIA. Το παρόν άρθρο είναι αφιερωμένο στους πρώην πιλότους που ξεκίνησαν να αγωνίζονται από την επανασύσταση του θεσμού (2000) έως και την τρέχουσα αγωνιστική σεζόν. Βέβαια, στο τέλος του άρθρου θα κάνω μια εξαίρεση για έναν πιλότο της Formula 1. Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν!

[/nextpage]

[nextpage title=”Alesi” ]

Jean Alesi

Jean_Alesi_2006_DTM

Ίσως ο πιο “cool” Γάλλος που αγωνίστηκε στην Formula 1 , είχε και λίγο από την τρέλα των ιταλικών ριζών του, ο 51-χρονος Γάλλος εκκίνησε σε 202 GP στη Formula 1, με την πρώτη και μοναδική του νίκη να έρχεται σε αυτό το GP του Καναδά το 1995, και η εικόνα στο τέλος με το Schumi να εκτελεί χρέη “ταξιτζή” για το Γάλλο που έμεινε από καύσιμα, είναι από αυτές τις στιγμές που οι χαρτογιακάδες της F1 θέλουν να εξαλείψουν. 13 ενεργά χρόνια στην F1 (1989-2001), με ομάδες όπως αυτές των Tyrell, Benetton, Sauber, Prost Peugeot και φυσικά τη Scuderia, to 2002 πήρε την απόφαση να αγωνιστεί στο DTM με τη Mercedes CLK, όπου και παρέμεινε μέχρι και το 2006, πάντα για λογαριασμό της εταιρείας από τη Στουτγάρδη.

Μόλις στον τρίτο του αγώνα, κέρδισε στην πίστα του Donington, αλλά η αγγλική πίστα μάλλον ήταν μία από τις αγαπημένες του, καθώς κέρδισε και την επόμενη χρονιά. Το 2003 πανηγύρισε άλλη μία νίκη, αυτή τη φορά στο Hockenheim, ενώ η τελευταία του νίκη στο DTM ήταν στον εναρκτήριο αγώνα του 2005, πάλι στην πίστα του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης. Η καλύτερη θέση του στην τελική βαθμολογία ήταν η πέμπτη (2002,2003)

[/nextpage]

[nextpage title=”Hakkinen” ]

Mika Häkkinen

amg-mercedes-c-klasse-dtm-2006--hakkinen-9697

Ο  συμπαθέστατος Φινλανδός και δις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 (1998, 1999), έκλεισε μια σπουδαία καριέρα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας στο παλμαρές του 20 νίκες και 51 παρουσίες στο βάθρο των νικητών και για 9 χρόνια (1993-2001) συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη McLaren Mercedes. To 2005 έως και το 2007 αγωνίστηκε με την Mercedes στο DTM, με την πρώτη νίκη να έρχεται στον τρίτο αγώνα του στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού στο βρεγμένο Spa, και οι άλλες 2 το 2007 σε Lausitzring και Mugello. H πέμπτη θέση ήταν και η καλύτερη του στην τελική βαθμολογία (2005).

[/nextpage]

[nextpage title=”Frenzen” ]

Ηeinz -Harald Frenzen

holzer-rennsport-opel-vectra-gts-dtm-2004--frentzen-6197

O 48-χρονος Γερμανός εκκίνησε σε 156 GP από το 1994 έως και το 2003 και είδε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού 3 φορές, μία με τη Williams Renault το 1997, χρονιά κατά την οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και οι υπόλοιπες δύο ήρθαν το 1999 με τη Jordan Mugen Honda. Sauber, Prost και Arrows ήταν οι ομάδες με τις οποίες αγωνίστηκε ακόμη.

To 2004, η Opel κατάφερε να τον εντάξει στο δυναμικό της και η εταιρεία από το Rüsselsheim ήθελε απεγνωσμένα νίκες, καθώς είχε να δει οδηγό της στο πρώτο σκαλί του βάθρου από το 2000! Το 2004 ήταν η χρονιά που άλλαξαν οι κανονισμοί και πλέον τα αγωνιστικά βασίζονται-όσο μπορούμε να το πούμε αυτό- στα sedans, ενώ επετράπη στις ομάδες να αγωνιστούν αυτή τη χρονιά με τα coupe της προηγούμενης χρονιάς. Ο Γερμανός οδήγησε τη Vectra GTS V8, με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης και τους φιλάθλους να είναι ενθουσιασμένοι για την επιλογή αυτή της εταιρείας. Ωστόσο, η χρονιά για τον “HHF” ήταν μια καταστροφή! Στον εναρκτήριο αγώνα στον Hockenheim βρέθηκε στη 16η θέση της εκκίνησης, μόνο τρεις φορές ήταν μέσα στους 10 ταχύτερους των δοκιμαστικών και μόνο μια φορά βαθμολογήθηκε! Συγκρούσεις, λάθη και γκάφες ήταν στην ημερήσια διάταξη, με τον Γερμανό να μένει άλλη μια χρονιά στην Opel, σώζωντας τα προσχήματα, τερματίζοντας στο Brno και στο Zandvoort στην τρίτη θέση και ήταν όγδοος στην τελική βαθμολογία. Το 2006 έτρεξε με την Audi, έχοντας πάλι 2 βάθρα της τρίτης θέσης και τερμάτισε στην έβδομη θέση για εκείνη τη χρονιά.

[/nextpage]

[nextpage title=”R.Schumacher” ]

Ralf Schumacher

2009ralf

O αδερφός του Michael Schumacher, ξεκίνησε σε 180 GP, πραγματοποιώντας το ντεμπούτο του το 1997 με τη Jordan Peugeot. 6 νίκες συνολικά, όλες με τη Williams, έκλεισε μια ελπιδοφόρα καριέρα για πολλούς στην F1 με την Toyota το 2007, έχοντας πάρει μεταγραφή στην ιαπωνική ομάδα το 2005.

Στο DTM αγωνίστηκε 5 χρόνια με τη Mercedes (2008-2012). Πολύ δύσκολο το ντεμπούτο του, με το Γερμανό να μαζεύει μόνο 3 βαθμούς σε 11 αγώνες με τη Mücke Motorsport, ενώ η καλύτερή του χρονιά ήταν το 2011, με τον ίδιο να ανεβαίνει δύο φορές στο podium το νικητών, καταλαμβάνοντας ισάριθμες δεύτερες θέσεις και να τερματίζει στην όγδοη θέση της κατάταξης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Coulthard” ]

David Coulthard

Motorsports / DTM 2012, 2. race at Lausitzring, #19 David Coulthard (GBR, Muecke Motorsport / DTM AMG Mercedes C-Coupe), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI / Michael Kunkel +++

Ο έτερος πιλότος της McLaren Mercedes και team mate του Häkkinen, πανηγύρισε 13 νίκες στη Formula 1 και ένα χρόνο μετά την αυλαία στην F1, εντάχθηκε το 2010 στο δυναμικό της Mücke Motorsport, όπου και παρέμεινε μέχρι και το 2012, την επιστροφή δηλαδή των coupe αγωνιστικών. Μάλλον δεν τη λες και πολύ πετυχημένη την τρίχρονη παρουσία του Σκωτσέζου στο DTM, καθώς σε 31 αγώνες, συγκέντρωσε μόλις 16 βαθμούς συνολικά και δεν είχε, όπως είναι φανερό καμία παρουσία στο βάθρο των νικητών, ούτε νίκη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Glock” ]

Timo Glock

10403053_747241181981712_5482723432957988094_n

Για το 2013, οι ελπίδες των οπαδών (αλλά και εμού) ήταν ιδιαίτερα μεγάλες, αλλά η προσαρμογή του στα νέα δεδομένα του DTM δεν ήταν και η καλύτερη. Στον πρώτο αγώνα εγκατέλειψε εξαιτίας ενός κάκιστα οργανωμένου pit stop -ο πίσω δεξής τροχός δεν μπήκε ποτέ καλά και κάποια στιγμή «αποφάσισε» να αποχωριστεί την Bmw του- ενώ τα μόνα βαθμολογούμενα αποτελέσματά του ήταν μια τρίτη θέση στην πίστα του Spielberg (A1 Ring δηλαδή) και η νίκη στον τελευταίο αγώνα στο Hockenheim καταλαμβάνοντας την ένατη θέση στην τελική βαθμολογία.

Πέρσι, τερμάτισε στην 16η θέση της τελικής κατάταξης , ανεβαίνοντας μια φορά στο βάθρο των νικητών, αφού ήταν τρίτος στην πίστα του Spielberg, σε έναν αγώνα με καθηλωτική υπεροχή των BMW, κάνοντας το “1-2-3-4” στον κυριακάτικο αγώνα.

Ο Γερμανός ήταν πρωταθλητής το 2007 στα GP2, ενώ αγωνίστηκε τη διετία 2008-2009 με την Toyota (10oς και τις 2 χρονιές) και το 2010-2012 με τα χρώματα της Virgin (to 2012 Μarussia).

[/nextpage]

[nextpage title=”Petrov” ]

Vitaly Petrov

2014_DTM_HockenheimringII_Vitaly_Petrov_by_2eight_DSC7270

Ή αλλιώς, “Vyborg Rocket” (από το όνομα της γενέτειράς του). Ο πρώτος Ρώσος πιλότος που αγωνίστηκε στη Formula 1 χάρη στο ταλέντο, αλλά και στο πακτωλό χρημάτων που διέθετε εξαιτίας των χορηγών του. Έκανε ντεμπούτο -πού αλλού;- στο Lada Cup! To 2006 ήρθε η πρώτη νίκη στην ιταλική F3000, ενώ την επόμενη χρονιά κατέκτησε αντίστοιχα την πρώτη του νίκη στο GP2. Τα 2010 κάνει το μεγάλο άλμα στη Formula 1 και στην ομάδα της Renault, όπου είχε ομόσταυλο τον Robert Kubica. Κύριος χορηγός του η Lada, που την βλέπαμε στο μονοθέσιο του 2011, της Lotus Renault. Λάθη επί λαθών, η συμμετοχή του σε ατυχήματα, δεν άφησε και της καλύτερες εντυπώσεις, αν και ήταν πολλές φορές ταχύτατος. Το 2012 υπέγραψε με την ομάδα της Caterham.

To 2014, μάλλον θα θέλει γρήγορα να το ξεχάσει ο Ρώσος διότι δε βαθμολογήθηκε σε κανέναν αγώνα, με την καλύτερη θέση του να είναι η 11η στο Zandvoort.

[/nextpage]

[nextpage title=”M.Schumacher” ]

Michael Schumacher

61653_531222823571988_318174182_n

Last but not least, o 7ακις παγκόσμιος πρωταθλητής, που εδώ και ενάμιση χρόνο δίνει τον σπουδαιότερο αγώνα της ζωής του.

To 1990, έναν χρόνο πριν ο φίλαθλος κόσμος τον δει, έστω για μία και μόνη φορά σε μονοθέσιο της Formula 1, είχε αναδειχθεί πρωταθλητής στη Γερμανική Φόρμουλα 3. Η καριέρα του Γερμανού πολυπρωταθλητή είναι σύντομη και ανεπιτυχής στο DTM. Εκείνη τη χρονιά, ξεκίνησε μόνο στον τελευταίο αγώνα του 1990 στο Hockenheim με τη Mercedes 190E 2.5-16 Evo II. Σε σύνολο 39 αυτοκινήτων του αγώνα, είχε καταλάβει την 15η θεση στα δοκιμαστικά. Ωστόσο, τα φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν για λάθος λόγο πάνω του, διότι ο Schumi θα καταφέρει να φτάσει μόνο μέχρι την πρώτη στροφή, φρενάροντας πολύ αργά και πέφτοντας πάνω στον Johnny Cecotto, που προηγούταν μέχρι εκείνο τον αγώνα στην βαθμολογία. Ο Βενεζουελανός θα τερματίσει μεν στην ενδέκατη θέση, αλλά θα έχει χάσει πολύτιμο έδαφος και βαθμούς έναντι του έτερου διεκδικητή του τίτλου, Hans Joachim Stuck. O οδηγός της BMW, ακόμη και χρόνια αργότερα, δε θα μιλάει και με τα καλύτερα λόγια για τον μελλοντικό πρωταθλητή.

561523_531222753571995_1292941922_n

Το 1991, ο Schumacher αντικατέστησε τον Γάλλο Fabien Giroix για δύο αγώνες για λογαριασμό της Zakspeed, Στο Norisring, τερμάτισε στην 25η θέση στον πρώτο αγώνα και στο δεύτερο εγκατέλειψε, στο Diepholz εγκατέλειψε λόγω μηχανικής βλάβης και στο δεύτερο αγώνα ήταν στην 14η θέση. Λίγες εβδομάδες αργότερα, θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στη Formula 1. Τα υπόλοιπα, είναι ιστορία…

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...

Δες μια Pagani Utopia να διασχίζει έναν πλημμυρισμένο δρόμο στο Ντουμπάι

Μια από τις χειρότερες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών "χτύπησε" τις περασμένες ημέρες τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με το Ντουμπάι να μετατρέπεται σε μία απέραντη...