Εταιρεία στην Αυστραλία πρωτοπορεί και χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα φορτηγά στα ορυχεία

Σχετικά άρθρα

Autonomous Haulage System

Η δουλειά στα ορυχεία είναι μία από τις δυσκολότερες, πιο σκληρές, αλλά κι επικίνδυνες στον κόσμο. Οι εργάτες, εκτός από μεγάλο φόρτο εργασίας και αδιάκοπη δουλειά, έχουν να αντιμετωπίσουν κινδύνους για την υγεία τους, οι οποίοι πάντα υπάρχουν. Θα υπάρχουν, όμως, και στο μέλλον; Να τολμήσω να πω όχι; Δεν είναι μια τυχαία πρόβλεψη, αλλά μια άποψη που προκύπτει από την Rio Tinto.

Το όνομά της μπορεί να σου λέει κάτι, ίσως και τίποτα. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις είναι μια μεγάλη εταιρεία εξόρυξης στην Αυστραλία, η οποία πρωτοπορεί, αφού παρουσιάζει κάτι που δεν γνώρισε ξανά ο κόσμος. Σκεπτόμενη αρχικά την υγεία και την κούραση των εργατών, η εταιρεία πολύ απλά… αφαίρεσε ένα μέρος τους!

Όχι, δεν έκανε περικοπές, απλώς τα φορτηγά της πλέον κινούνται χωρίς οδηγό! Όσο απίστευτο μπορεί να σου ακούγεται, τα τεράστια αυτά οχήματα, που μπορούν να φορτωθούν με 300 τόνους μάζας, κινούνται σαν τηλεκατευθυνόμενα, ενώ μπορεί να τα ελέγξει κάποιος από απόσταση 1.200 χιλιομέτρων, και πιο συγκεκριμένα από το Perth! Για παράδειγμα, ο Josh Bennett είναι ικανός να κινεί και να λειτουργεί 22 φορτηγά στο ορυχείο Yandicoogina, ενώ η εταιρεία έχει στον στόλο της τώρα 69 τηλεκατευθυνόμενα φορτηγά στα ορυχεία Yandicoogina, Nammuldi και Hope Downs 4.

Και δεν είναι μόνο οι εργάτες: τα οχήματα μπορούν να δουλεύουν χωρίς να σταματούν ούτε δευτερόλεπτο, δηλαδή 24 ώρες το 24ωρο και 365 ημέρες τον χρόνο. Έτσι, τα διαλείμματα των οδηγών για ξεκούραση και φαγητό δεν υπάρχουν πλέον, κάτι που, σύμφωνα με υπολογισμούς, προσφέρει εξοικονόμηση 500 εργατοωρών για κάθε χρόνο, σημαντικό για μία εταιρεία που θέλει να βλέπει τα κέρδη της αυξημένα.

Τι έγραψα στην αρχή; Ότι οι κίνδυνοι των εργατών δεν θα υπάρχουν. Ναι, αλλά μιλάμε μόνο για τα φορτηγά, έτσι τι συμβαίνει με τις άλλες θέσεις στα ορυχεία; Η εταιρεία δεν έχει στόχο να σταματήσει, μιας και μελετά τηλεκατευθυνόμενα τρένα και τρυπάνια-ρομπότ, ώστε οι εργάτες να περιοριστούν ακόμα περισσότερο και να αντικατασταθούν από μηχανές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, θετικό ή αρνητικό.

Προκειμένου να τα κάνεις όλα αυτά να λειτουργήσουν με τον ιδανικό τρόπο, θα πρέπει να έχεις σωστή εκπαίδευση πολλών ωρών. Η επιλογή των χειριστών θα πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή, λοιπόν, ενώ το όλο σύστημα προέρχεται από την Komatsu και ονομάζεται Frontrunner Autonomous Haulage. Τα έξοδα για την πληρωμή των εργατών είναι μειωμένα, ωστόσο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ποσά για τη συντήρηση του συστήματος, αλλά και πάλι τα κέρδη σίγουρα θα αυξηθούν.

Οι εταιρείες BHP Billiton και Fortescue Metals Group,  βλέποντας την Rio Tinto να παίρνει τη σύγχρονη τεχνολογία στις υπηρεσίες της, σκοπεύουν να κάνουν το ίδιο στα ορυχεία τους στην περιοχή Pilbara, με τους ειδικούς πάνω στα ρομποτικά συστήματα να πιστεύουν ότι αυτή και παρόμοιες τεχνολογίες θα πρέπει να αξιοποιηθούν πλήρως στο μέλλον, γεγονός που δε θα καταργήσει μόνο θέσεις εργασίας, αλλά θα δημιουργήσει κιόλας, διότι τα συστήματα αυτά εξακολουθούν να ελέγχονται από τον άνθρωπο.

ΠηγήABC News

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Η BYD έλαβε 3,4 δισ, ευρώ από τη κινεζική κυβέρνηση για να κυριαρχήσει στα EV

Η BYD έλαβε τουλάχιστον 3,4 δισ. ευρώ με τη μορφή άμεσων κρατικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο της πολιτικής του Πεκίνου να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...