GP RUSSIA F1/2015

Πλήρως εκτεθειμένοι βγαίνουν για ακόμα μία φορά η FIA και οι κανονισμοί της. Το σκεπτικό των turbo V6 κινητήρων που αναγκαζόμαστε να υποστούμε από το 2014 ήταν να είναι φθηνότεροι, αλλά και πιο… οικολογικοί, αφού η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη κατά 30%. Ας αφήσουμε την άκρη την υποτιθέμενη οικολογία και ας ασχοληθούμε με την οικονομία.

Μόνο φθηνοί δεν είναι οι νέοι turbo V6 κινητήρες, με όλα αυτά τα εξαιρετικά περίπλοκα συστήματα. Το κόστος σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς V8 είναι σχεδόν διπλάσιο, γεγονός που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις οικονομικές δυσκολίες της πλειοψηφίας των πελατειακών ομάδων. Από τη στιγμή που οι 4 κατασκευαστές κινητήρων απέρριψαν ένα ανώτατο όριο πώλησης, το άθλημα και η FIA πρέπει να δράσουν.

Η ιδέα είναι εισαγωγή ενός δεύτερου και πιο οικονομικού κινητήρα. Για την ώρα δεν υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες, αφού όλα βρίσκονται ακόμα σε στάδιο επεξεργασίας, όμως πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν twin-turbo V6 κινητήρα, 2,2 λίτρων, ο οποίος θα διαθέτει ένα υποτυπώδες σύστημα KERS, με το σενάριο ενός ατμοσφαιρικού V8 να μην είναι σχεδόν καθόλου πιθανό, ενώ θα μπορούσαμε να δούμε τον νέο κινητήρα ακόμα και το 2017.

Ποιος θα κατασκευάζει τον κινητήρα αυτό; Ο Bernie Ecclestone έχει κάνει αναφορά στην Cosworth, αλλά είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε αν το άθλημα θέλει να δώσει εκεί την κατασκευή και αν οι Βρετανοί θα το δεχτούν. Παράλληλα, δημιουργείται πρόβλημα τις ισοδυναμίας: από τη στιγμή που θα έχουμε δύο διαφορετικούς κινητήρες, η διαφορά στην απόδοση θα πρέπει να είναι μικρή, ώστε να μην υπάρξει πρωτάθλημα δύο ταχυτήτων, κάτι που είναι αρκετά δύσκολο να μη συμβεί…