Scuderia

Τα… ασυμμάζευτα προσπαθεί να μαζέψει η Παγκόσμια Ομοσπονδία με το κόστος των turbo V6 κινητήρων. Η FIA προσπάθησε να επιβάλλει ένα ανώτατο όριο πώλησης από τους κατασκευαστές προς τους πελάτες τους, ώστε οι ομάδες που αντιμετωπίζουν οι οικονομικά προβλήματα να πάρουν μια οικονομική ανάσα, αν και οι ρίζες του προβλήματος είναι αλλού.

Για να γινόταν αυτό, έπρεπε να υπάρξει η συμφωνία από τις 10 ομάδες, κάτι που τελικώς δεν έγινε. Η FIA ανακοίνωσε πως η μοναδική ομάδα που δεν ήθελε την επιβολή ενός cost cap ήταν η Ferrari. Πληροφορίες θέλουν την πρόταση να έκανε λόγο για μείωση των τιμών στα $12.000.000 για τους τωρινούς κινητήρες και $8.000.000 για τους περσινούς. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

Η FIA έχει μελετήσει τα μέτρα για τη μείωση του κόστους για τις ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1, τα οποία δεν ήταν οριστικά, όπως: Ένα συνολικό ανώτατο όριο δαπανών, η μείωση του κόστους μέσα από τεχνικούς και αθλητισμούς κανονισμούς, αλλά και η αυξημένη τυποποίηση για τα ανταλλακτικά.

Η FIA, σε συνεργασία με τη FOM, πρότεινε μια καθορισμένη τιμή για τον κινητήρα και το κιβώτιο κατά την τελευταία συνεδρίαση του Strategy Group. Αυτά τα μέτρα τέθηκα σε ψηφοφορία  και εγκρίθηκαν από τη μεγάλη πλειοψηφία. Ωστόσο, η Ferrari αποφάσισε να πάει ενάντια σε αυτό και να ασκήσει το δικαίωμα στο βέτο, στο πλαίσιο των συμφωνιών της Formula 1. Προς το συμφέρουν του πρωταθλήματος, η FIA αποφάσισε να μην προσβάλλει νομικά το δικαίωμα της Ferrari να ασκήσει βέτο.

Γι’ αυτό, η FIA θα ξεκινήσει μια διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους σχετικά με την πιθανή εισαγωγή ενός πελατειακού κινητήρα, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος από το 2017. Μετά από τη διαβούλευση αυτή, μια πρόσκληση για την υποβολή των πελατειακών κινητήρων, το κόστος των οποίων θα είναι μικρότερο από αυτό των τωρινών, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Έχοντας την υποστήριξη της FOM, η FIA θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για να εξασφαλίσει τη συνεχή και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του αθλήματος και να ψάχνει λύσεις για να το πετύχει αυτό. Καλεί όλες τις ομάδες να συμβάλλουν θετικά στην επιτυχία αυτής της προσέγγισης, μέσα από προτάσεις και πρωτοβουλίες προς το συμφέρουν του πρωταθλήματος και στη συνέχιση σε βάθος χρόνου.

Το βέτο της Ferrari φέρνει ακόμα πιο κοντά, λοιπόν, έναν δεύτερο, πιο οικονομικό κινητήρα, τον οποίο οι πληροφορίες θέλουν να είναι twin-turbo V6, 2,2 λίτρων, μαζί με ένα υποτυπώδες σύστημα KERS. Είναι εξαιρετικά νωρίς για να γνωρίζουμε τις τελικές προδιαγραφές του νέου κινητήρα, ο οποίος όλα δείχνουν ότι θα κάνει την εμφάνισή του το 2017.