F1 Kerbs

Ίσως κάποιοι να μην το γνωρίζουν, αλλά τα kerbs βρίσκονται εκτός πίστας, παρόλο που οδηγοί δε σταματούν να τα πατούν στην είσοδο και την έξοδο μιας στροφής. Και είναι εκτός πίστας, διότι δε βρίσκονται εντός των λευκών γραμμών, με τον κανονισμό να αναφέρει πως δεν επιτρέπεται ένα μονοθέσιο να πατήσει με όλους τους τροχούς εκτός πίστας.

Αρκετές φορές, όμως, έχουμε δει οδηγούς να πατούν ολοκληρωτικά εκτός πίστας, όπως για παράδειγμα στο τέλος της Eau Rouge στο Spa, όπου το «έκοβαν» ευθεία για να κερδίσουν χρόνο. Έτσι, οι αγωνοδίκες έπρεπε να προειδοποιούν ή και να τιμωρούν τους οδηγούς, ενώ κάποιες φορές ακούγαμε παράπονα από άλλους οδηγούς (μάχη Fernando Alonso και Sebastian Vettel πέρυσι στο Silverstone).

Η FIA θέλει να το αλλάξει αυτό, έτσι δοκιμάζει νέα kerbs που θα αποθαρρύνουν τους οδηγούς και θα τους προτρέπουν να είναι πιο προσεκτικοί και νόμιμοι. Τα νέα kerbs θα είναι πιο φαρδιά και θα αποτελούνται ουσιαστικά από δύο κομμάτια: η εξωτερική πλευρά του πρώτου μέρους θα είναι 25 χιλιοστά κάτω από το έδαφος και η εξωτερική πλευρά του δεύτερου μέρους 50 χιλιοστά, συνεπώς το να πατήσεις εκεί θα κοστίζει χρόνο, διότι το πάτημα δε θα είναι ομαλό.

Η λύση αυτή δοκιμάζεται στη στροφή 9 του Circuit de Barcelona-Catalunya, αλλά και στο Motorland Aragon, με τους οδηγούς του MotoGP να είναι ικανοποιημένοι, όπως παραδέχτηκε ο Charlie Whiting της FIA. Επιπλέον, η Παγκόσμια Ομοσπονδία εργάζεται πάνω στη βελτίωση των συστημάτων πλοήγησης των μονοθεσίων, διότι το τωρινό GPS δεν είναι ό,τι πιο ακριβές, με σκοπό να προδίδει έναν οδηγό που πάτησε παράνομα εκτός πίστας.