GP ABU DHABI F1/2015

Ένα θέμα που ήρθε ξανά στην επιφάνεια στο Grand Prix του Abu Dhabi ήταν η χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας από την Haas. Η αμερικανική ομάδα θα πάρει μέρος στο πρωτάθλημα του 2016, έχοντας τεχνική συνεργασία με τη Ferrari. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί τη σήραγγα της ιταλικής ομάδας, χωρίς για την ώρα να υπάρχουν περιορισμοί από τους κανονισμούς.

Η Mercedes, λοιπόν, και είμαι σίγουρος πως όχι μόνο αυτή υποπτευόταν την Scuderia, ότι δηλαδή χρησιμοποιούσε και αυτή την αεροδυναμική σήραγγα για δικό της σκοπό και όχι μόνο η Haas. Βέβαια, η γερμανική ομάδα απευθύνθηκε στη FIA, υποτίθεται για να ζητήσει διευκρινίσεις. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία δε βρήκε κάτι παράνομο στη Ferrari και γράφει σε σχετική της ανακοίνωση:

Οι αγωνοδίκες προτείνουν στη FIA ότι στο μέλλον ένας πιθανός ανταγωνιστής που θέλει να γίνει ανταγωνιστής στο πρωτάθλημα της Formula 1 και η αίτησή του γίνει δεκτή θα πρέπει να μπαίνει στα προσαρτήματα 6 και 8 (και σε οποιοδήποτε άλλο σχετίζεται με τους τεχνικούς και τους αθλητικούς κανονισμούς).

Η πρόθεση είναι κατανοητή, για να μπουν όρια στο ποσό της αεροδυναμικής ανάπτυξης κάθε ανταγωνιστή και να αποφεύχθη η κλιμάκωση του κόστους που είναι συνδεδεμένο με την έρευνα, για το προσάρτημα 8, στην περιοχή των τεχνικών κανονισμών. Καμία από τις ομάδες δεν το αμφισβήτησε αυτό. Επομένως, η ερμηνεία των κανονισμών αντανακλά την παραπάνω υπόθεση.

Αυτό που προκύπτει ουσιαστικά είναι η αυστηροποίηση των κανονισμών για τη χρήση των ομάδων που δε συμμετέχουν ακόμα στο πρωτάθλημα, προκειμένου να μην υπάρχουν υποψίες παρόμοιες με της Mercedes ή άλλων ομάδων.