Formula 1

Τα περισσότερα ήταν έτοιμα για την εισαγωγή ενός νέου, δεύτερου τύπου κινητήρα, μετά από το βέτο της Ferrari στο μείωση της τιμής πώλησης. Η FIA είχε ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστές, με τις Ilmor, AER και Mecachrome να ανταποκρίνονται θετικά, εν αντιθέσει με την Cosworth, η οποία διαφωνεί με την ύπαρξη δύο τύπων κινητήρα, ενώ δεν βλέπει κέρδη από μία τέτοια «επένδυση».

Καλά τα σχέδια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, όμως ήταν απαραίτητη η έγκριση των σχεδίων της από την Επιτροπή της Formula 1. Αυτή δεν ήρθε ποτέ, αφού στη χθεσινή συνεδρίαση η πλειοψηφία διαφωνούσε. Βέβαια, θα πρέπει να βρεθεί λύση στα προβλήματα που υπάρχουν με τους τωρινούς κινητήρες, όπου το βασικότερο εντοπίζεται στην τιμή πώλησης, με την Παγκόσμια Ομοσπονδία να αναφέρει:

Η Επιτροπή της Formula 1 ψήφισε να μην ακολουθήσουμε την επιλογή του εναλλακτικού πελατειακού κινητήρα σε αυτή τη φάση, ωστόσο μπορεί να γίνει επανεκτίμηση μετά από τις προτάσεις των κατασκευαστών κινητήρων στο Strategy Group. Οι εμπλεκόμενοι έχουν συμφωνήσει να αντιμετωπίσουν βασικούς τομείς των τωρινών power units, όπως είναι: Η εγγυημένη προμήθεια power units στις ομάδες· η ανάγκη για τη μείωση του κόστους των power units προς τις πελατειακές ομάδες· η απλοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών των power units· ο βελτιωμένος ήχος.

Οι κατασκευαστές, σε συνδυασμό με τη FIA, θα παρουσιάσουν μία πρόταση μέχρι της 15 Ιανουαρίου του 2016 που θα επιδιώξει να δώσει λύσεις στα παραπάνω προβλήματα. Η πρόταση θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ελάχιστου αριθμού ομάδων που πρέπει ένας κατασκευαστής να δίνει κινητήρες, εξασφαλίζοντας ότι όλες οι ομάδες θα έχουν πρόσβαση σε ένα power unit.

Τα μέτρα θα πρέπει επίσης να υποβληθούν για να μειώσουν το κόστος των power units προς τις πελατειακές ομάδες, όπως και για τη βελτίωση του ήχου. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς συμφώνησαν ότι οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοστούν το 2017 το νωρίτερο ή το 2018 το αργότερο. Η πρώτη συνάντηση των κατασκευαστών power units και της FIA θα γίνει αυτή την εβδομάδα στο Grand Prix του Abu Dhabi.

Ο ελάχιστος αριθμός των ομάδων για κάθε κατασκευαστή έχει προκύψει μέσα από το πρόβλημα της Red Bull να βρει έναν κινητήρα για το 2016. Όσον αφορά τον ήχο, αυτό που ζητά η τεράστια πλειοψηφία είναι το ουρλιαχτό των ατμοσφαιρικών μοτέρ, ενώ, το να διαβάζεις για απλοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών σε τόσο περίπλοκα power units είναι το λιγότερο τραγικό…