f12


Δεν νομίζω να είχε κάποιος την απορία που θα βλέπαμε για πρώτη φορά την ολοκαίνουργια Ferrari F12tdf. Μα φυσικά τους δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό, εκεί όπου πλέον προστέθηκαν ακόμη δυο supercars, δύο από τις 799 F12tdf που θα κατασκευάσει η Ferrari. Και οι δύο είναι βαμμένες σε κίτρινο χρώμα, με την μια να έχει μαύρες ζάντες και την άλλη ασημί.

Η σκληροπυρηνική έκδοση της F12berlinetta έχει κάνει ήδη sold out και κάτω από το μακρύ καπό της βρίσκεται ο V12 6,3-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας απόδοσης 780 ίππων στις 8.500 σ.α.λ. Η ροπή έχει αυξηθεί στα 705 Nm (+15 Nm) στις 6.750 σ.α.λ, με το 80% αυτής να είναι διαθέσιμη από τις 2.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός νέου F1 DCT αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων το οποίο και διαθέτει 6% πιο κοντή κλιμάκωση που προσφέρει 30% πιο γρήγορες αλλαγές στο ανέβασμα και 40% πιο γρήγορες αλλαγές στο κατέβασμα. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 340 χλμ/ώρα. Στο Φιοράνο, στην ιδιόκτητη πίστα της Ferrari, η F12tdf έχει καταφέρει να σημειώσει χρόνο 1:21.

Φορά ζάντες 20″ με τα μπροστά ελαστικά να έχουν διαστάσεις 275/35 ενώ τα πίσω 315/35. Ο πίσω άξονας είναι ενεργός, κάτι που σημαίνει πως μαζί με τους τροχούς, περιστρέφεται γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Το σύστημα η Ferrari το ονομάζει Virtual Short Wheelbase το οποίο και χρησιμοποιεί μια μονάδα ελέγχου που αυτόματα αλλάζει την διεύθυνση του πίσω άξονα, αναλόγως με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία και την ταχύτητα διεύθυνσης του τιμονιού. Αναλυτικές λεπτομέρειες γι’αυτή μπορείς να διαβάσεις εδώ.