Honda F1

Με τον χειρότερο δυνατό τρόπο πραγματοποιήθηκε η επανένωση των McLaren και Honda. Η πολυπλοκότητα των σημερινών power units δυσκόλεψε ακόμα και την ιαπωνική εταιρεία, με τα προβλήματα απόδοσης και αξιοπιστίας να είναι φανερά σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, ωστόσο η McLaren πιστεύει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά το 2016, ενώ υποστηρίζει πως μόνο αν λειτουργεί ως εργοστασιακή ομάδα της Honda θα έχει πιθανότητες για διεκδίκηση τίτλων.

Η ομάδα του Woking θα παραμείνει η μοναδική εταιρεία με την οποία θα συνεργάζεται η Honda και το 2016, αν και οι Ιάπωνες δε θα ήταν αντίθετοι σε συνεργασία και με άλλες ομάδες. Από ίσως συμβεί από το 2017, με τη Sauber να είναι εντός των επιτρεπόμενων από τη McLaren ομάδων. Ο Yasuhisa Arai, επί κεφαλής της Honda Motorsport, είναι ανοιχτός σε νέες ομάδες, αλλά πάντα με τη σύμφωνη γνώμη των Βρετανών.

Πάντα ήμασταν ανοιχτοί στο να δίνουμε κινητήρες σε μια πελατειακή ομάδα. Το 2017 και το 2018, είμαστε πάντα ανοιχτοί. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε λεπτομέρειες του συμβολαίου, αλλά έχουμε συζητήσει εκ των προτέρων ως ομάδα. Αν υπάρχει ένα αίτημα ή αν σκεφτόμαστε να δώσουμε τον κινητήρα σε μία δεύτερη ή τρίτη ομάδα, πάντα θα έχουμε ανοιχτή συζήτηση με τη McLaren.

Yasuhisa Arai

Τα δεδομένα από την MP4-30 μόνο πολλά δεν ήταν, αν σκεφτούμε ότι οι Fernando Alonso και Jenson Button αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, με τον Arai να πιστεύει ότι το κέρδος από μία δεύτερη ομάδα θα υπήρχε μόνο στο κομμάτι της αξιοπιστίας, αλλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την απόδοση.

Δε νομίζω ότι θα βοηθούσε αν είχαμε και δεύτερη ομάδα, επειδή το «zero size» είναι αρκετά μοναδικό για τη McLaren, έτσι δεν ξέρουμε αν το power unit θα δούλευε σε μία πελατειακή ομάδα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, αν είχαμε και μία δεύτερη ομάδα, η πρόοδος στην αξιοπιστία θα ήταν μεγαλύτερη, αλλά δεν ξέρω τι θα γινόταν όσον αφορά την απόδοση.