Toyota Prius GT300, η αγωνιστική έκδοση του νέου Prius

Σχετικά άρθρα

Toyota Prius GT300 2016 (1)

Με το Tokyo Auto Salon να άνοιξε τις πύλες του, η Toyota παρουσίασε εκεί την αγωνιστική έκδοση του νέου Prius για το πρωτάθλημα Super GT. Πρόκειται για το Toyota Prius GT300, με το υβριδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο να διαθέτει τον V8 3,5-λίτρων κινητήρα στο μπροστά μέρος, αντί στη μέση, λόγω των νέων κανονισμών. Ο κινητήρας μπορεί να παράγει άνετα πάνω από 600 άλογα, αλλά περιορίζεται στα 300 λόγω των κανονισμών της κατηγορίας. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα του Prius παραγωγής.

Διαθέτει αεροδυναμικό bodykit με μεγάλη πίσω αεροτομή, με το νέο αγωνιστικό να ξεκινά σύντομα την καριέρα του στις πίστες της Ιαπωνίας.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

The benefits of hybrid technology run deeper than low-emission, fuel-efficient road cars. Since the launch of the TS030 Hybrid endurance racer and GT300 specification Prius in 2012, plus the updated TS040 Hybrid in 2014, Toyota has proved the effectiveness of Hybrid Synergy Drive in top-level motorsport.

Last weekend at the Tokyo Auto Salon the latest chapter in hybrid racing technology was unveiled on the Toyota Racing Development booth – the brand new GT300 specification fourth-generation Toyota Prius.

Built in cooperation with APR Racing to compete in Japan’s exciting Super GT series, the dramatic new model will make its race debut at the season opener on 9-10 April at Okayama International Circuit.

APR Racing team director Hiroto Kineso introduced the car with pride, aware that this new Japan-made product would be competing head-to-head with established supercars from predominantly European brands. He also took care to point out the direct link with TRD’s new anniversary edition Prius (below), built in commemoration of 40 years since the establishment of Toyota Racing Development.

Apparently, the aerodynamic enhancements fitted to the TRD road car were designed from the outset with Super GT regulations in mind and were honed using computational fluid dynamics technology. The lower front spoiler is therefore virtually identical to the race car’s, while other elements bear aesthetic similarities, albeit in exaggerated forms.

Equipped with a mid-mounted 3.4-litre ‘RV8K’ V8 race engine (above) and an output capped in line with GT300 regulations, the new Super GT Prius is arguably the fastest of its kind in the world. But by adopting the new Prius’s improved Hybrid Synergy Drive system – relocated to the passenger footwell for better weight distribution – this racing Prius clearly hasn’t forgotten its roots as Toyota’s environmental icon.

APR Racing will field two Prius models in the 2016 Super GT season. The #30 car will be piloted by Hiroaki Nagai and Kota Sasaki, while driving duties in the #31 car will be shared by Koki Saga and Yuichi Nakayama.

Commenting on his time racing the outgoing GT300 Prius, Koki Saga said: “The hybrid system reached a certain maturity with the previous model and now we have the new model, which has [become the] strongest machine APR have ever had. We won twice last year… so our goal this year is to win three times and get the championship.”

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...

Η Toyota ανακαλεί 211.000 Prius

Η Toyota προχωρά στην ανάκληση 211.000 Prius και Prius Prime, παγκοσμίως, παραγωγής 2023 και 2024, επειδή οι πίσω πόρτες ενδέχεται να ανοίξουν απροσδόκητα. Το Prius...

EuroNCAP: Πεντάστερα τα Nio EL6, Toyota C-HR και υπό προϋποθέσεις το Honda CR-V

Ο EuroNCAP έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφάλειας που διενήργησε στα Nio EL6, Toyota C-HR, και Honda CR-V υπό τους ενημερωμένους κανονισμούς του...