Kimi Raikkonen (FIN) Ferrari SF16-H at Formula One Testing, Day Three, Barcelona, Spain, Wednesday 24 February 2016.

Το πρώτο τετραήμερο ελεύθερων δοκιμών των ομάδων της Formula 1, ενόψει του νέου παγκοσμίου πρωταθλήματος, ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά. Στην κορυφή των χρόνων, την σημερινή τέταρτη ημέρα, βρέθηκε ο Kimi Raikkonen, στη δεύτερη θέση ακολούθησε ο Danil Kvyat, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο πιλότος της Force India, Alfonso Celis. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι έγινε σήμερα στην πίστα του Montmelo στη Βαρκελώνη.

Lewis Hamilton (GBR) Mercedes-Benz F1 W07 Hybrid at Formula One Testing, Day Four, Barcelona, Spain, Thursday 25 February 2016.

Μετά τις πρωτιές του Sebastian Vettel την πρώτη και δεύτερη μέρα, έτσι και ο Kimi Raikkonen κατάφερε να ανέβει στην κορυφή των χρόνων σήμερα. Ο Φιλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής έγραψε 1:23,477 με την πολύ πολύ μαλακή γόμα (μωβ) της Pirelli, όντας σχεδόν κατά 0,8 του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον δεύτερο. Ο Raikkonen δεν έκανε αρκετά μεγάλα stint και ολοκλήρωσε την ημέρα με 79 γύρους στο ενεργητικό του.

Kimi Raikkonen (FIN) Ferrari SF16-H at Formula One Testing, Day Three, Barcelona, Spain, Wednesday 24 February 2016.

Δεύτερος τερμάτισε ο Danil Kvyat με χρόνο 1:24,329, φορώντας και αυτός την πολύ πολύ μαλακή γόμα. Ο Ρώσος πιλότος έδειξε να είναι γρήγορος και με την μεσαία γόμα, κάτι που δείχνει ότι το πακέτο της νέας Red Bull έχει προοπτικές, αν την βοηθήσει και ο κινητήρας της Renault-Tag Heuer.

Renault Sport F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen drives at the Circuit de Catalunya on February 24, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona on the third test day of the Formula One Grand Prix season. / AFP / JOSEP LAGO (Photo credit should read JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)

Τρίτος ολοκλήρωσε την περίοδο ο Alfonso Celis με την Force India, ο οποίος σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:24,840, φορώντας την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινη) της Pirelli. Η Ινδική ομάδα, με τις εμφανίσεις της στο τεστ αυτό της Βαρκελώνης, δείχνει ότι και φέτος έχει τα φόντα να εισέρχεται στο Q3.

Daniil Kvyat (RUS) Red Bull Racing RB12 at Formula One Testing, Day Four, Barcelona, Spain, Thursday 25 February 2016.

Στην τέταρτη θέση ακολούθησε Kevin Magnussen, ο οποίος και σήμερα ήταν ιδιαίτερα δραστήριος, καθώς έγραψε 153 γύρους, με τους μηχανικούς της Renault να δουλεύουν σκληρά, ώστε να ξεπεράσει το μονοθέσιο τα προβλήματα αξιοπιστίας που έχει. Ο Δανός οδηγός, παρά τη χρήση της μαλακής γόμας (κίτρινη), δεν κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:25, με τον καλύτερο χρόνο του να είναι στο 1:25,263. Η Γαλλική ομάδα σήμερα, εκτός της αξιοπιστίας, δούλεψε και αρκετά πάνω στα pit stop. Λίγο πριν τελειώσει το απογευματινό μέρος, ο Magnussen ήταν υπεύθυνος για την τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας, μιας και ακινητοποίησε για άγνωστο λόγο το μονοθέσιο του σε μια έξοδο διαφυγής της πίστας.

Nico Rosberg (GER) Mercedes-Benz F1 W07 Hybrid at Formula One Testing, Day Four, Barcelona, Spain, Thursday 25 February 2016.

Πέμπτος στην κατάταξη ήταν ο Max Verstappen με το χρόνο του στο 1:25,393 να γράφεται με τη μεσαία γόμα (λευκή). Το τελευταίο διήμερο η Ιταλική ομάδα έκανε αρκετούς γύρους, με τον Ολλανδό σήμερα να ολοκληρώνει 110 γύρους και συνολικά τις δύο μέρες να γράφει πάνω από 200. Αρκετά δεδομένα θα υπάρχουν σίγουρα για ανάλυση, με την Τoro Rosso να δείχνει και φέτος ότι έχει μία πάρα πολύ καλή βάση στο μονοθέσιο της, που της επιτρέπει να σκέφτεται θετικά για το μέλλον.

Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Felipe Nasr με την Sauber με χρόνο στο 1:26,053 με τη μαλακή γόμα. Ο Βραζιλιάνος πιλότος ξεπέρασε εύκολα τους 100, ολοκληρώνοντας 121 γύρους, προσθέτοντας αρκετά  δεδομένα στην ομάδα του ενόψει του νέου μονοθεσίου που έρχεται στο επόμενο τεστ.

CcC_1AnWIAA1ja4

Στην έβδομη και όγδοη θέση, με διαφορά μόλις 0,108 του δευτερολέπτου, ήταν οι δύο οδηγοί της Mercedes, Nico Rosberg και Lewis Hamilton. Οι χρόνοι των δύο ήταν στο 1:26,187 και στο 1:26,295 αντίστοιχα, και έγιναν με τη μεσαία γόμα (λευκή). Η Mercedes σήμερα παρουσίασε την νέα μύτη του μονοθεσίου της και μία νέα εμπρός αεροτομή. Η νέα μύτη είναι πιο στρογγυλεμένη στο εμπρός τμήμα, ενώ είναι εφοδιασμένη και με το σύστημα s-duct.

Βέβαια οι δοκιμές εξέλιξης είναι και ταυτόχρονα κατασκοπία για όλες τις ομάδες. Αυτό το αναφέρω γιατί η ίδια η Γερμανική ομάδα μέσω του twitter έδωσε στην δημοσιότητα ακόμα και τις εισαγωγές αέρα του s-duct, την ίδια στιγμή που σύμφωνα με πληροφορίες από την πίστα, οι μηχανικοί της Mercedes έκρυβαν επιμελώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου σε κάθε του στάση. Για να μην γίνομαι όμως συνωμοσιολόγος, η Γερμανική ομάδα και σήμερα ήταν αλλού, καθώς ολοκλήρωσε 185 γύρους χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen drives at the Circuit de Catalunya on February 25, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona on the fourth test day of the Formula One Grand Prix season. / AFP / JOSEP LAGO (Photo credit should read JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)

Στην ένατη θέση ο βρέθηκε Esteban Gutierrez με την Haas, γράφοντας χρόνο 1:27,802 με τη μεσαία γόμα. Η αμερικάνικη ομάδα δείχνει πολύ καλά στοιχεία για νεοεισερχόμενη στο σπορ ομάδα, κάνοντας μάλιστα και εξομοίωση αγώνα στο απογευματινό σκέλος των δοκιμών, τη στιγμή που κανένας άλλος δεν έχει κάνει. Βέβαια ο Gutierrez ήταν ο υπεύθυνος της δεύτερης κόκκινης σημαίας μετά από την στάση που έκανε στην άκρη της πίστας.

Felipe Massa (BRA) Williams FW38 at Formula One Testing, Day Three, Barcelona, Spain, Wednesday 24 February 2016.

Δέκατος ολοκλήρωσε ο Felipe Massa με 1:26,483 φορώντας τη μαλακή γόμα. Ο Βραζιλιάνος οδηγός στο πρωινό σκέλος ολοκλήρωσε το αεροδυναμικό πρόγραμμα της ομάδας του, ενώ στο απογευματινό μάζεψε αρκετά δεδομένα για το νέο μονοθέσιο. Ο Massa σε δηλώσεις του για το νέο μονοθέσιο της Williams, ανέφερε ότι είναι ένα βήμα μπροστά και ότι σε γενικές γραμμές είναι ευχαριστημένος. Στο μοναδικό που απέφυγε να απαντήσει είναι στο που βρίσκεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό η Βρετανική ομάδα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν ξέρουν ούτε οι ίδιοι.

Kimi Raikkonen (FIN) Ferrari SF16-H at Formula One Testing, Day Four, Barcelona, Spain, Thursday 25 February 2016.

Στην ενδέκατη θέση βρέθηκε Rio Haryanto με την Manor. O νεοεμφανιζόμενος οδηγός φαίνεται ότι θέλει αρκετή βελτίωση για να προσαρμοστεί στο μαγικό κόσμο της F1. O Haryanto και σήμερα ήταν υπεύθυνος της πρώτης κόκκινης σημαίας, μιας και είχε έξοδο και πάλι στην στροφή πέντε της πίστα, με αποτέλεσμα να τραυματίσει το μονοθέσιό του. Για την ιστορία ο Haryanto σημείωσε το 1.28,684.

Στην τελευταία θέση χωρίς χρόνο ο Fernando Alonso που κατάφερε να βγει με την έναρξη της περιόδου για τρεις μη χρονομετρημένους γύρους, φορώντας μάλιστα στο μονοθέσιό του και κάποιους πολύ ασυνήθιστους αισθητήρες στην πίσω αεροτομή. Από εκείνη την ώρα και μέχρι το τέλος ο Ισπανός δεν ξαναφάνηκε στην πίστα, εξαιτίας μίας διαρροής (πρόβλημα σε αισθητήρα) στον κινητήρα της Honda. Οι Ιάπωνες άλλαξαν την PU του Ισπανού, χωρίς όμως να καταφέρουν να τον βάλουν και πάλι στη πίστα.

Το επόμενο τετραήμερο δοκιμών ξεκινά την Τρίτη 1 Μαρτίου, με τους σημερινούς χρόνους της 4ης μέρας των δοκιμών να είναι:

Θέση Οδηγός Ομάδα Ταχύτεροςγύρος Διαφορά Γύροι
1 Kimi Raikkonen Ferrari SF16-H 1:23.477 78
2 Daniil Kvyat Red Bull Racing-TAG Heuer RB12 1:24.293 0.816 94
3 Alfonso Celis Force India-Mercedes VJM09 1:24.840 1.363 75
4 Kevin Magnussen Renault R.S.16 1:25.263 1.786 153
5 Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari STR11 1:25.393 1.916 110
6 Felipe Nasr Sauber-Ferrari C34 1:26.053 2.576 121
7 Nico Rosberg Mercedes F1 W07 Hybrid 1:26.187 2.710 86
8 Lewis Hamilton Mercedes F1 W07 Hybrid 1:26.295 2.818 99
9 Felipe Massa Williams-Mercedes FW38 1:26.483 3.006 54
10 Esteban Gutierrez Haas-Ferrari VF-16 1:27.802 4.325 89
11 Rio Haryanto Manor Racing-Mercedes MRT05 1:28.266 4.789 51
12 Fernando Alonso McLaren-Honda MP4-31 No time 3