tesla model 3 (4)

Τι και αν το Tesla Model 3 θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2018; Το μοντέλο που έχει κάνει τεράστιο buzz και ήδη μετρά σχεδόν 400.000 προ-παραγγελίες, θέλει να γίνει το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ, μιας και η Tesla έχει ως στόχο αυτό να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,21 Cd.

Η Tesla έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην αεροδυναμική του Model 3, μιας και αυτή συμβάλει αποφασιστικά ώστε το μοντέλο να έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 320 χλμ. Οι μηχανικοί της Tesla έχουν χρησιμοποιήσει εργαλεία προσημείωσης της Exa Corporation, κυρίως το Powerflow, για τον σχεδιασμό του Model 3. Τα εργαλεία αυτά επιτρέπουν την αυτοκινητοβιομηχανία να διαμορφώσει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου και να την βοηθήσει στην αναζήτηση επίτευξης του στόχου των 0,21 Cd.

tesla model 3 (2)

Οι ζάντες του Model 3 έχουν σχεδιασμό φτερωτών τουρμπίνας, κάτι που κάνε την ροή του αέρα να κατευθύνεται κάτω από το σώμα, μειώνοντας έτσι την έλξη. Η Tesla θα μπορούσε να κάνει χρήση και ενεργής αεροδυναμικής για να βελτιώσει ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική, αλλά δεν το έκανε για να μειώσει το κόστος κατασκευής του. Αντ’αυτού επέλεξε να κλείσει το μπροστά μέρος της μάσκας και του προφυλακτήρα, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις, μιας και αρκετοί είναι εκείνοι που δεν βρίσκουν όμορφο το Model 3, ειδικά στο μπροστά μέρος. Το σχήμα όμως της μάσκας και οι στρογγυλεμένες άκρες του μπροστά προφυλακτήρα, κάνουν τον αέρα να ρέει πάνω και γύρω από τις πλευρές του αυτοκινήτου, χωρίς ιδιαίτερες αντιστάσεις.

tesla model 3 (3)

Το Model 3 διαθέτει κουρτίνες αέρα στο κάτω μέρος του μπροστά προφυλακτήρα, κάτι που κάνει τον αέρα να ρέει καλύτερα γύρω από τους τροχούς και γύρω από τις πλευρές του. Το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι πιθανό να είναι επίπεδο και λείο, με έναν διαχύτη να ελέγχει τον αέρα που περνά από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

tesla model 3 (1)

Είναι προφανές πως ο σχεδιασμός του Model 3 δεν έγινε για να αρέσει σε όλους, αλλά για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση. Το αν τελικά η Tesla καταφέρει και το Model 3 παραγωγής έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,21 θα το κάνει το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.

Εσύ τι θα προτιμούσες; Να έχανε το Model 3 σε αυτονομία, όντας λιγότερο αεροδυναμικό, αλλά ομορφότερο, ή θα θυσίαζες την ομορφιά για κάποια επιπλέον χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας;