London-fog

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρίσκονται στο “μάτι του κυκλώνα” από τη στιγμή που έγινε γνωστό το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της VW.

Πριν δύο περίπου εβδομάδες στο Λονδίνο βγήκε νέος δήμαρχος και ανακοίνωσε μια σειρά νέων προτάσεων που αποσκοπούν να αυξήσουν δραματικά την ποιότητα του αέρα στο Λονδίνο.

Οι προτάσεις του Sadiq Khan περιλαμβάνουν την υιοθέτηση ενός νέου τέλους, που στοχεύει στα πιο ρυπογόνα οχήματα της βρετανικής πρωτεύουσας. Αυτή ονομάστηκε “χρέωση τοξικότητας” ή “T-Charge” και θα ελέγχεται από το ίδιο δίκτυο καμερών, που ήδη λειτουργούν ως διόδια (ζώνη χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης) στο Λονδίνο.

Εκπρόσωπος της κυβέρνησης δεν επιβεβαίωσε το τρόπο χρέωσης, και πόσο μπορεί να είναι αυτή, αλλά οι πληροφορίες λένε ότι θα πρέπει θα βασίζεται στις εκπομπές NOx και θα μπορούσε να είναι μέχρι £12,50 ανά ημέρα. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό, τα παλαιότερα diesel αυτοκίνητα να επηρεάζονται περισσότερο. Το T-Charge θα προστίθεται στο τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί θα μπορούν να πληρώνουν μέχρι £24 ανά ημέρα για την κυκλοφορία τους στο κέντρο του Λονδίνου.

london-from-the-air-73930564-5735a3668beee

Ανακοινώνοντας τα σχέδια, ο Khan είπε ότι θέλει να δράσει πριν είναι έκτακτη ανάγκη, γι’αυτό και χρειάζονται μεγάλες, τολμηρές και μερικές φορές δύσκολες πολιτικές, έτσι ώστε το Λονδίνο να ανταποκριθεί στην πρόκληση της ρύπανσης, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Έχω εκλεγεί με σαφή εντολή να καθαρίσω τον αέρα του Λονδίνου. Ο προηγούμενος δήμαρχος ήταν πολύ αργός για το θέμα αυτό, η κυβέρνηση είναι απελπιστικά ανενεργή και ως αποτέλεσμα οι Λονδρέζοι υποφέρουν.