F1 Car


Ανάμεσα στα 4 ζητήματα που απασχολούσαν τους υπεύθυνους για τη συμφωνία στα power units ήταν και ο ήχος. Από το 2014, όταν και οι turbo V6 κινητήρες πήραν τη θέση των ατμοσφαιρικών V8, η επίδραση στον ήχο ήταν τεράστια, καθώς το στροφάρισμα έπεσε στις 12.000 σ.α.λ., ενώ το turbo λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο ως σιγαστήρας.

Φέτος, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα σε σχέση με πέρυσι, αλλά και πάλι, οπαδοί και διοργανωτές δεν είναι ικανοποιημένοι. Η ιδέα της «γεννήτριας ήχου» δεν είναι κάτι που διαβάζουμε για πρώτη φορά, ωστόσο όλα δείχνουν πως η εισαγωγή της στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα δεν είναι μακριά, προκειμένου ο ήχος να βελτιωθεί έστω και με τεχνητό τρόπο.

Ο Fabrice Lom είναι επί κεφαλής της FIA στο κομμάτι των power units και δηλώνει πως τα αποτελέσματα από τις έως τώρα δοκιμές είναι πολύ καλά, αν και παραδέχεται ότι ο ήχος δεν είναι εντελώς φυσικός. Και πάλι, όμως, υπάρχει σημαντική βελτίωση, σύμφωνα με τον ίδιο.

Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα είναι πολύ καλά. Δεν είναι 100% φυσικός, αλλά δεν είναι τεχνητός. Η ένταση και η ποιότητα έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Χρησιμοποιούμε τα καυσαέρια, ακόμα κι αν αυτά είναι περιορισμένα από την ανακτημένη ενέργεια.