Το Παρίσι απαγορεύει τα αυτοκίνητα πριν του 1997 από το κέντρο του

Σχετικά άρθρα

paris

Το Παρίσι έχει δοκιμάσει τα πάντα για να μειώσει τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πέρυσι το καλοκαίρι είχε απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων για μια μέρα, ενώ τον περασμένο Απρίλιο έκανε γνωστό πως θα απαγορέψει τα αυτοκίνητα κάθε 1η Κυριακή του μήνα στην Champs-Élysées. Ωστόσο τα μέτρα αυτά δεν κατάφεραν να μειώσουν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και έτσι προχωρά σε κάτι πιο δραστικό. Την απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλιών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης.

Έτσι από την 1η Ιουλίου, όλα τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το 1997 και όσες μοτοσυκλέτες ταξινομήθηκαν πριν από το 2000, θα απαγορεύονται να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης. Η απαγόρευση αυτή είχε ανακοινωθεί πέρυσι, και αποτελεί μέρος της προσπάθειας των αρχών του Παρισιού να μειώσουν τις εκπομπές CO2. Εκτός από τις απαγορεύσεις της κυκλοφορίας των οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί πριν την 1-1-1997 και μοτοσυκλετών παραγωγής πριν το 2000, το διάστημα 2017-2020, η απαγόρευση θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο, και θα απαγορεύει ακόμη και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το 2011.

Κύρια αιτία είναι το γεγονός πως ενώ τα παλαιά οχήματα αποτελούν μόλις το 10% του στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στο Παρίσι, ευθύνονται για το 50% της ρύπανσης. Ο Δήμος για να καταπολεμήσει το πρόβλημα νέφους που έχει προκύψει στη γαλλική πρωτεύουσα έχει θεσπίσει ημέρες χωρίς αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα έλαβε δραστικά μέτρα για τη μείωση του αριθμού των παλαιών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 1997, καθώς και όλες τις μοτοσικλέτες που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2000.

Στην άποψη ότι η απαγόρευση πιθανότατα θα επηρεάσει κατοίκους χαμηλού εισοδήματος, αντιπαραβάλλεται το γεγονός ότι η πόλη έχει αφιερώσει πόρους για την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων και μιας αντίστοιχης νέας υπηρεσίας με ηλεκτρικά σκούτερ. Στους παραβάτες θα επιβάλλονται πρόστιμα από 35 έως 45 ευρώ. Σε πρώτη φάση θα επιβάλλεται πρόστιμο 35 ευρώ από την 1η Οκτωβρίου 2016 στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο κινείται παρά την απαγόρευση. Σε δεύτερη φάση, από την 1η Ιανουαρίου 2017, κάθε αυτοκίνητο θα εφοδιαστεί με ένα σήμα που θα δείχνει το επίπεδο της ρύπανσης που προκαλεί και θα βρίσκεται τοποθετημένο στο παρμπρίζ κάθε αυτοκινήτου που εισέρχεται στο Παρίσι. Όποιος οδηγός δεν εφοδιαστεί με το σχετικό πιστοποιητικό θα καταβάλλει πρόστιμο 45 ευρώ.

Οι απαγορεύσεις αυτές, επηρεάζουν 1 στα 7 οχήματα που βρίσκονται στο Παρίσι, αναγκάζοντας στην απόσυρση 3 εκατ. αυτοκινήτων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις οργανώσεις να αντιδρούν. Οι αρχές εξετάζουν ένα σχέδιο στήριξης των πωλητών με επιδότηση ύψους 500 ευρώ, ενώ ισχύει το μέτρο της επιχορήγησης, που μπορεί να φτάσει έως και τα 10.000 ευρώ, για όποιο αποφασίσει να αποσύρει το παλιό diesel αυτοκίνητό του για να προβεί στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις απαγορεύσεις εξαιρούνται τα κλασικά αυτοκίνητα με το Παρίσι να βελτιώνει τις επιλογές των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ από το καλοκαίρι θα προσφέρει και 1.000 ηλεκτρικά σκούτερ.

ΠηγήLe Monde

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...

Δες μια Pagani Utopia να διασχίζει έναν πλημμυρισμένο δρόμο στο Ντουμπάι

Μια από τις χειρότερες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών "χτύπησε" τις περασμένες ημέρες τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με το Ντουμπάι να μετατρέπεται σε μία απέραντη...

Υποχώρησαν κατά 5,2% οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Μειωμένες κατά 5,2% ήταν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1.031.875 νέα αυτοκίνητα έναντι 1.089.017 τον Μάρτιο του 2022,...