Alpina_B10_Biturbo_01


Πριν περίπου ενάμιση μήνα είδες μια Alpina B10 BiTurbo να πωλείται στην Γερμανία για €34.200, με το αυτοκίνητο να είχε διανύσει 150.000 χλμ. Σήμερα θα δεις μια αντίστοιχη από την Αγγλία, της οποίας το οδόμετρο γράφει 64.500 μίλια (103.845 χλμ.), με την τιμή πώλησης να ορίζεται στις £27.495 (€35.100).

Το αυτοκίνητο αποτελεί την βελτιωμένη έκδοση της BMW Σειρά 5 (E34) και παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1989, με την παραγωγή της να ξεκινάει την ίδια χρονιά και μέχρι το 1994 κατασκευάστηκαν μόλις 507 αυτοκίνητα, αφού πρώτα η εταιρία είχε επενδύσει 3,2 εκατ. δολάρια για την εξέλιξη της, με το συγκεκριμένο να είναι το 170ό που βγήκε από το εργοστάσιο.

Alpina_B10_Biturbo_02

Η B10 βασιζόταν στην 535i, με την Alpina να παίρνει τον 3.4-λίτρων M30 κινητήρα της BMW, να τον αποσυναρμολογεί αντικαθιστώντας τα πιστόνια με νέα της Mahle και τοποθετώντας δύο υγρόψυκτες τουρμπίνες T25 της Garrett, και boost control της Bosch με εύρος λειτουργίας από 0,4 μέχρι 0,8 bar. Όλα τα παραπάνω αύξησαν την ιπποδύναμη από 208 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και 305 Nm στις 4.000 σ.α.λ. στα 360 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και  520 Nm στις 4.000 σ.α.λ.

Alpina_B10_Biturbo_05

Η κίνηση μεταφερόταν στον πίσω άξονα μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου 5-τάχυτου κιβωτίου της Getrag, ενώ αλλαγές είχε και η ανάρτηση, με νέα ελατήρια της Alpina, αμορτισέρ της Bilstein, νέες αντιστρεπτικές κλπ. Τα εμπρός φρένα είχαν διάμετρο 332 χλστ., τα οποία ήταν μεγαλύτερα και από την Μ5 (Ε34) κατά 7 χλστ. Τα 0–100 χλμ/ώρα τα έκανε σε 5,6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να έφτανε τα 290 χλμ/ώρα.