Lewis Hamilton

Την πρώτη θέση στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενόψει του GP της Ευρώπης, κατέκτησε και πάλι ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε o Nico Rosberg, ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο Sergio Perez. Δεν υπήρξε τελικά καθυστέρηση στην περίοδο λόγο των μικρών έργων που πραγματοποιούνταν στην πίστα. Μετά το τέλος του FP1 παρατηρήθηκαν πολλά κοψίματα στα ελαστικά των μονοθεσίων. Τα κοψίματα αυτά, προέρχονταν από τα κερμπ της πίστας, τα οποία είχαν ουσιαστικά ξεκολλήσει. Ο καιρός στην πίστα ήταν και πάλι καλός, με τη θερμοκρασία στον αέρα να είναι 25 βαθμοί Κελσίου και στο οδόστρωμα 34.

Η περίοδος ξεκίνησε με τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα για τον καθιερωμένο αναγνωριστικό γύρο. Εξαιρετική δουλειά από τους μηχανικούς της Red Bull, οι οποίοι κατάφεραν να ετοιμάσουν για το FP2 το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo, το οποίο είχε ουσιαστικά διαλυθεί. Η δράση στα πρώτα 10 λεπτά ήταν μεγάλη, μιας και δεκατρείς οδηγοί είχαν κάνει χρονομετρημένη προσπάθεια.

baku 2

Καθώς οι οδηγοί άρχιζαν να πιέζουν για καλύτερους χρόνους, η πίστα έδειχνε να έχει κάποια σημεία τα οποία πραγματικά θέλουν προσοχή για διάφορους λόγους. Η στροφή 3 της πίστας δείχνει να μην συγχωρεί λάθη, επίσης η στροφή 1 είναι αρκετά δύσκολη εξαιτίας των πολλών αναπηδήσεων στην άσφαλτο και πολλοί οδηγοί εξαιτίας αυτών έχαναν τα φρένα. Επίσης, η στροφή 8 της πίστας με το μικρό μήκος της, δείχνει να είναι και αυτή, ένα σημείο προβληματισμού.

Ας περάσουμε όμως στους χρόνους, μιας και η Mercedes έβαλε και τους δύο οδηγούς της για γρήγορους γύρους. Ο Hamilton μπήκε με την μαλακή γόμα και έγραψε τον πρώτο χρόνο, ενώ ο Rosberg φορούσε την μέση γόμα και ήταν 0,7 δευτ. πιο αργός. Η έκπληξη της πρώτης περιόδου, βρισκόταν στην 3η θέση και άκουγε στο όνομα Fernando Alonso. O Ισπανός φορούσε την μαλακή γόμα και ήταν 1,7 πιο αργός από την Mercedes του Lewis Hamilton. Οι δύο Ferrari βρίσκονταν στην 12η και 13η θέση δείχνοντας αρκετά προβλήματα στο set up όντας μία αιωνιότητα πίσω από τον Hamilton. Η διαφορά του 12ου Sebastian Vettel, με τον Lewis Hamilton ήταν 2,8 δευτερόλεπτα με την ίδια γόμα.

baku 1

Φτάνοντας στην μία ώρα πριν το τέλος, ο Valtteri Bottas, φόρεσε την πολύ μαλακή γόμα καταφέρνοντας να ανέβει στην τρίτη θέση όντας 0,280 δευτ. πιο γρήγορος από τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός είχε κάνει μέχρι εκείνο το σημείο 10 γύρους. Αναφέρω το συγκεκριμένο σημείο, γιατί ο Ισπανός μπήκε στα pit ουσιαστικά τσουλώντας μιας και είχε κλείσει τον κινητήρα του πριν μπει στα pit. Ο Alonso είχε πρόβλημα με την ροή καυσίμου του κινητήρα τελικά.

Στην πρώτη του προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα, ο Nico Rosberg, ανεβαίνει στην πρώτη θέση 0,189 δευτ., πιο γρήγορος του teammate του. Ο μοναδικός, ο οποίος ήταν στο ίδιο δευτερόλεπτο με τις δύο Mercedes ήταν, ο Valtteri Bottas, ο οποίος ήταν 0,600 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον δεύτερο Hamilton. Η McLaren και ο Jenson Button επιβεβαίωσε ότι έχει την ταχύτητα σε αυτό το GP, μιας και φορώντας την πολύ μαλακή γόμα, ο Βρετανός πρωταθλητής ανεβαίνει στην 7η θέση. Εξαιρετική εμφάνιση, για ακόμα έναν αγώνα κάνουν και οι δύο Force India. Ο Nico Hulkenberg βρέθηκε 4ος και ο Sergio Perez 5ος.

13406957_1550704328326882_2842893119820861271_n

Έχοντας μπει στο τελευταίο 40-λεπτο η διαφορά των δύο Mercedes με τις υπόλοιπες ομάδες ήταν ένας αιώνας. Οι δύο Mercedes ήταν στο 1-2 με τον τρίτο Sergio Perez να είναι 1,113 δευτερόλεπτα πιο αργός. Ο 10ος Romail Grosjean ήταν 2,5 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον πρώτο Nico Rosberg.

Μετά τα τελευταία 30 λεπτά της περιόδου, οι οδηγοί έβαλαν αρκετά καύσιμα για να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα. Ο ρυθμός των δύο Mercedes ήταν μακράν ο καλύτερος, καθώς ήταν τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο γρηγορότερος. Τα προβλήματα που είχαν χτυπήσει στην αρχή της χρονιάς τον Lewis Hamilton, φαίνεται ότι χτυπήσανε την πόρτα του Γερμανού οδηγού, μιας και ο Rosberg, 20 λεπτά πριν το τέλος, πάρκαρε το μονοθέσιο του στην άκρη της πίστα με πιθανό πρόβλημα στα υδραυλικά ή στο κιβώτιο. Προβλημάτων συνέχεια για την Ferrari, με τον Sebastian Vettel να αναφέρει σε team radio με την ομάδα, ότι χάνει απότομα την θερμοκρασία (κατά την διάρκεια VSC) των ελαστικών του.

baku 4

Πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και οι δυο Ferrari εγκατέλειψαν. Ο Kimi Raikkonen στην στροφή 5 μπλόκαρε του τροχούς, με πιο πιθανό πρόβλημα να είναι το MGU-K. Από τον ίδιο λόγο, εγκατέλειψε ακριβώς μετά από λίγα δευτερόλεπτα και ο Sebastian Vettel, αυτός όμως κατάφερε να γυρίσει πίσω στα pit της Scuderia.

Η καρό σημαία έπεσε με την Mercedes να κάνει ακόμα ένα 1-2. Η επόμενη περίοδος του GP της Ευρώπης είναι αύριο το FP3, το οποίο διεξάγεται στις 13:00 το μεσημέρι.