[nextpage title=”FP2″ ]

Lewis Hamilton

Την πρώτη θέση στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενόψει του GP της Ευρώπης, κατέκτησε και πάλι ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε o Nico Rosberg, ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο Sergio Perez. Δεν υπήρξε τελικά καθυστέρηση στην περίοδο λόγο των μικρών έργων που πραγματοποιούνταν στην πίστα. Μετά το τέλος του FP1 παρατηρήθηκαν πολλά κοψίματα στα ελαστικά των μονοθεσίων. Τα κοψίματα αυτά, προέρχονταν από τα κερμπ της πίστας, τα οποία είχαν ουσιαστικά ξεκολλήσει. Ο καιρός στην πίστα ήταν και πάλι καλός, με τη θερμοκρασία στον αέρα να είναι 25 βαθμοί Κελσίου και στο οδόστρωμα 34.

Η περίοδος ξεκίνησε με τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα για τον καθιερωμένο αναγνωριστικό γύρο. Εξαιρετική δουλειά από τους μηχανικούς της Red Bull, οι οποίοι κατάφεραν να ετοιμάσουν για το FP2 το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo, το οποίο είχε ουσιαστικά διαλυθεί. Η δράση στα πρώτα 10 λεπτά ήταν μεγάλη, μιας και δεκατρείς οδηγοί είχαν κάνει χρονομετρημένη προσπάθεια.

baku 2

Καθώς οι οδηγοί άρχιζαν να πιέζουν για καλύτερους χρόνους, η πίστα έδειχνε να έχει κάποια σημεία τα οποία πραγματικά θέλουν προσοχή για διάφορους λόγους. Η στροφή 3 της πίστας δείχνει να μην συγχωρεί λάθη, επίσης η στροφή 1 είναι αρκετά δύσκολη εξαιτίας των πολλών αναπηδήσεων στην άσφαλτο και πολλοί οδηγοί εξαιτίας αυτών έχαναν τα φρένα. Επίσης, η στροφή 8 της πίστας με το μικρό μήκος της, δείχνει να είναι και αυτή, ένα σημείο προβληματισμού.

Ας περάσουμε όμως στους χρόνους, μιας και η Mercedes έβαλε και τους δύο οδηγούς της για γρήγορους γύρους. Ο Hamilton μπήκε με την μαλακή γόμα και έγραψε τον πρώτο χρόνο, ενώ ο Rosberg φορούσε την μέση γόμα και ήταν 0,7 δευτ. πιο αργός. Η έκπληξη της πρώτης περιόδου, βρισκόταν στην 3η θέση και άκουγε στο όνομα Fernando Alonso. O Ισπανός φορούσε την μαλακή γόμα και ήταν 1,7 πιο αργός από την Mercedes του Lewis Hamilton. Οι δύο Ferrari βρίσκονταν στην 12η και 13η θέση δείχνοντας αρκετά προβλήματα στο set up όντας μία αιωνιότητα πίσω από τον Hamilton. Η διαφορά του 12ου Sebastian Vettel, με τον Lewis Hamilton ήταν 2,8 δευτερόλεπτα με την ίδια γόμα.

baku 1

Φτάνοντας στην μία ώρα πριν το τέλος, ο Valtteri Bottas, φόρεσε την πολύ μαλακή γόμα καταφέρνοντας να ανέβει στην τρίτη θέση όντας 0,280 δευτ. πιο γρήγορος από τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός είχε κάνει μέχρι εκείνο το σημείο 10 γύρους. Αναφέρω το συγκεκριμένο σημείο, γιατί ο Ισπανός μπήκε στα pit ουσιαστικά τσουλώντας μιας και είχε κλείσει τον κινητήρα του πριν μπει στα pit. Ο Alonso είχε πρόβλημα με την ροή καυσίμου του κινητήρα τελικά.

Στην πρώτη του προσπάθεια με την πολύ μαλακή γόμα, ο Nico Rosberg, ανεβαίνει στην πρώτη θέση 0,189 δευτ., πιο γρήγορος του teammate του. Ο μοναδικός, ο οποίος ήταν στο ίδιο δευτερόλεπτο με τις δύο Mercedes ήταν, ο Valtteri Bottas, ο οποίος ήταν 0,600 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον δεύτερο Hamilton. Η McLaren και ο Jenson Button επιβεβαίωσε ότι έχει την ταχύτητα σε αυτό το GP, μιας και φορώντας την πολύ μαλακή γόμα, ο Βρετανός πρωταθλητής ανεβαίνει στην 7η θέση. Εξαιρετική εμφάνιση, για ακόμα έναν αγώνα κάνουν και οι δύο Force India. Ο Nico Hulkenberg βρέθηκε 4ος και ο Sergio Perez 5ος.

13406957_1550704328326882_2842893119820861271_n

Έχοντας μπει στο τελευταίο 40-λεπτο η διαφορά των δύο Mercedes με τις υπόλοιπες ομάδες ήταν ένας αιώνας. Οι δύο Mercedes ήταν στο 1-2 με τον τρίτο Sergio Perez να είναι 1,113 δευτερόλεπτα πιο αργός. Ο 10ος Romail Grosjean ήταν 2,5 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον πρώτο Nico Rosberg.

Μετά τα τελευταία 30 λεπτά της περιόδου, οι οδηγοί έβαλαν αρκετά καύσιμα για να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα. Ο ρυθμός των δύο Mercedes ήταν μακράν ο καλύτερος, καθώς ήταν τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο γρηγορότερος. Τα προβλήματα που είχαν χτυπήσει στην αρχή της χρονιάς τον Lewis Hamilton, φαίνεται ότι χτυπήσανε την πόρτα του Γερμανού οδηγού, μιας και ο Rosberg, 20 λεπτά πριν το τέλος, πάρκαρε το μονοθέσιο του στην άκρη της πίστα με πιθανό πρόβλημα στα υδραυλικά ή στο κιβώτιο. Προβλημάτων συνέχεια για την Ferrari, με τον Sebastian Vettel να αναφέρει σε team radio με την ομάδα, ότι χάνει απότομα την θερμοκρασία (κατά την διάρκεια VSC) των ελαστικών του.

baku 4

Πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και οι δυο Ferrari εγκατέλειψαν. Ο Kimi Raikkonen στην στροφή 5 μπλόκαρε του τροχούς, με πιο πιθανό πρόβλημα να είναι το MGU-K. Από τον ίδιο λόγο, εγκατέλειψε ακριβώς μετά από λίγα δευτερόλεπτα και ο Sebastian Vettel, αυτός όμως κατάφερε να γυρίσει πίσω στα pit της Scuderia.

Η καρό σημαία έπεσε με την Mercedes να κάνει ακόμα ένα 1-2. Η επόμενη περίοδος του GP της Ευρώπης είναι αύριο το FP3, το οποίο διεξάγεται στις 13:00 το μεσημέρι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Χρόνοι” ]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:44.223 33
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:44.913 +0.690s 26
3 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:45.336 +1.113s 37
4 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 1:45.764 +1.541s 35
5 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 1:45.920 +1.697s 37
6 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 1:46.027 +1.804s 35
7 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:46.068 +1.845s 35
8 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:46.219 +1.996s 36
9 22 Jenson Button McLaren Honda 1:46.234 +2.011s 32
10 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:46.293 +2.070s 32
11 14 Fernando Alonso McLaren Honda 1:46.498 +2.275s 27
12 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:46.681 +2.458s 29
13 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:46.694 +2.471s 32
14 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 1:46.744 +2.521s 35
15 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 1:46.830 +2.607s 26
16 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:47.060 +2.837s 28
17 20 Kevin Magnussen Renault 1:47.329 +3.106s 38
18 88 Rio Haryanto MRT Mercedes 1:47.487 +3.264s 33
19 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:47.772 +3.549s 22
20 30 Jolyon Palmer Renault 1:47.794 +3.571s 35
21 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 1:48.018 +3.795s 36
22 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 1:48.081 +3.858s 38

[/nextpage]