landwind-x7-landwind-range-rover-01

Μια παράξενη τροπή πήρε η υπόθεση ανάμεσα στην Land Rover και στην κινέζικη Jiangling Motor. Βλέπεις η δεύτερη έχει βγάλει στην αγορά το LandWind X7, έναν κλώνο του Range Rover Evoque, με την Land Rover να  γκρίνιάζει από το 2014, όταν παρουσιάστηκε το LandWind X7, αλλά αργότερα υποχώρησε, αλλά τελικά επανήλθε δριμύτερη, μιας και έκανε μήνυση εναντίον της Jiangling Motor. Ο λόγος είναι προφανής. Η Jaguar-Land Rover ισχυρίζεται ότι η Κινέζικη εταιρία αντέγραψε το σχέδιο του Range Rover Evoque, κατηγορώντας την για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και αθέμιτο ανταγωνισμό.

Τελικά οι Κινέζοι υπερασπίστηκαν την δική τους εταιρία, μιας και αποφάσισαν να ακυρώσουν τις σχεδιαστικές ευρεσιτεχνίες των Evoque και Χ7, κάτι που αφήνει ανοικτό το παραθυράκι η Jiangling Motor να συνεχίζει να προσφέρει στην αγορά το LandWind X7. Τόσο η Land Rover όσο και η Jiangling Motor μπορούν να ασκήσουν έφεση κατά της απόφασης, με την Land Rover να διατηρεί το δικαίωμα να κάνει νέα μήνυση, κατηγορώντας τους Κινέζους για αθέμιτο ανταγωνισμό και παραπλάνηση του κοινού.

Όπως έχουμε ξαναπεί, η ομοιότητα ανάμεσα στα αυθεντικά μοντέλα και τις Κινέζικες αντιγραφές τους είναι αδιαμφισβήτητη όμως οι εταιρίες που προφανώς έχουν το δίκιο με το μέρος τους δεν κινούνται νομικά εναντίον των Κινέζικων. Γιατί; Πρώτον, γιατί δεν πιστεύουν ότι έχουν πολλές πιθανότητες να κερδίσουν σε Κινέζικο δικαστήριο. Δεύτερον, γιατί μπορεί να κάνει κακό στην εικόνα τους και τρίτον, γιατί πρόκειται για ιδιαίτερη χρονοβόρα διαδικασία με ότι αυτό συνεπάγεται για το κόστος της. Για παράδειγμα, χρειάστηκαν 12 χρόνια για να κερδίσει η Honda μία διαμάχη με μία Κινέζικη εταιρία που αντέγραψε το CR-V. Ακόμα και τότε, αποζημιώθηκε με 16 εκατομμύρια yuan –€2.14 εκατομμύρια– ενώ ζητούσε 300 εκατομμύρια –€40.000.000– Πάντως αξίζει αν σημειώσουμε ότι η JLR έχει ήδη απαγορεύσει την πώληση του X7 στην Βραζιλία.