Η απόφαση αποχώρησης του βρετανικού λαού από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα κοστίσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ και όπως είναι φυσικό, ανάμεσα στις εταιρίες που θα πληγούν, βρίσκονται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως προβλέπουν αναλυτές της αγοράς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δουν τα κέρδη τους να μειώνονται κατά πολλά δισεκατομμύρια, με τις ετήσιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να συρρικνώνονται κατά 1 εκατομμύριο μονάδες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Οι προβλέψεις των αναλυτών τς LMC Automotive, υποστηρίζουν πως το Brexit θα φέρει σοβαρές επιπτώσεις στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία, με αυτές να παρουσιάζουν πτώση κατά 120.000 μονάδες μέσα στο 2016, ενώ για επόμενα δύο χρόνια, προβλέπεται μείωση των πωλήσεων κατά 400.000 μονάδες ετησίως. Το Brexit δεν θα επηρεάσει μόνο τις πωλήσεις αυτοκινήτων, αλλά και τις νέες επενδύσεις, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα είναι πρόθυμες να επενδύσουν χρήματα στην Βρετανική οικονομία, σε μια περίοδο αβεβαιότητας. Για τον ίδιο λόγο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πιθανό να αναβάλλουν την πρόσληψη νέου προσωπικού.

Μια άλλη ανάλυση, αυτή της Evercore ISI, προβλέπει πτώση ύψους 8 δισ. ευρώ σε ότι αφορά τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Παράλληλα, προβλέπει την μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Μεγάλη Βρετανία κατά 14% το 2017, μιας και οι άνθρωποι, όπως αναφέρει η ανάλυση, δεν θα αγοράζουν νέο αυτοκίνητο και ούτε θα προβαίνουν σε άλλες τέτοιες σημαντικές αγορές, σε μια περίοδο ανασφάλειας. Σύμφωνα με τον αναλυτή Arndt Ellinghorst, το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το αντιμετωπίσουν η PSA Peugeot Citroen, η VW και η Ford.

Ο Dieter Zetsche, CEO της Daimler την περασμένη Παρασκευή δήλωσε:

Σήμερα δεν είναι μια καλή ημέρα για την Ευρώπη και κατά τη δική του άποψη, όχι και για το Ηνωμένο Βασίλειο. Μπορεί γεωγραφικά η χώρα να είναι νησί, αλλά πολιτικά και οικονομικά, δεν είναι.

Η Jaguar Land Rover είχε προειδοποιήσει πως ενδεχόμενο Brexit θα της κοστίσει 1,3 δισ. ευρώ, ενώ η Ford είπε πως κύρια προτεραιότητά της αυτή τη στιγμή είναι να εξασφαλίσει ένα “σταθερό περιβάλλον συναλλαγών“, προκειμένου να διατηρήσει “ισχυρές και βιώσιμες από πλευράς κέρδους” τις δραστηριότητές της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Aston Martin δήλωσε πως θέλει σαφήνεια, για να επανέλθει η σταθερότητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Η GM, για να αποφύγει την καταβολή δασμών στα αυτοκίνητα της που θα πωλούνται στη χώρα, ελπίζει πως η Μεγάλη Βρετανία να παραμείνει μέρος της EEA (European Economic Area), ειδάλλως θα επηρεαστούν σημαντικά τα κέρδη της. Η MINI και η Rolls Royce δεν έχει προβεί σε καμία δήλωση, λέγοντας πως είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζει τις συνέπειες του Brexit.

Η ιστορία θα δείξει το τι θα συμβεί στον απόηχο της απόφασης των Βρετανών να αποχωρήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά είναι σίγουρο, πως λίγο ή πολύ, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεαστούν σε κάποιο βαθμό.