hanergy_solar_power_car_exhibition


Στις 2 Ιουλίου στο Πεκίνο, παρουσιάστηκαν από τη Hanergy τέσσερα ηλιακά-ηλεκτρικά πρωτότυπα αυτοκίνητα. Ο Κινεζικός όμιλος επιχειρήσεων Hanergy, είναι παγκοσμίως, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλιακών συλλεκτών λεπτής μεμβράνης (φωτοβολταϊκά πάνελ 2ης γενιάς), με τα concept που παρουσιάζει να φέρουν σε εξωτερικά τμήματα του αυτοκινήτου, όπως οροφή, καπό και στις πόρτες, ηλιακούς συλλέκτες.

Με απλά λόγια, η ηλιακή ενέργεια μετατρέπεται από τους συλλέκτες σε ηλεκτρική, η οποία φορτίζει τις συστοιχίες μπαταριών του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνεται η αυτονομία του αυτοκινήτου και μειώνεται το κόστος για τη φόρτιση των μπαταριών, με την προϋπόθεση βέβαια, ότι το αυτοκίνητο είναι εκτεθειμένο στον ήλιο. Στην Ελλάδα για παράδειγμα, όπου 300 μέρες το χρόνο έχουμε ηλιοφάνεια, το κόστος κίνησης ενός ηλιακού αυτοκινήτου θα ήταν αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με κάποια χώρα της Β. Ευρώπης.

Σύμφωνα με την εταιρία, έξι ώρες “ηλιακής” φόρτισης των μπαταριών ιόντων λιθίου, αντιστοιχούν σε 80 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ με πλήρη φόρτιση μέσω κάποιου σταθμού φόρτισης, η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 350 χιλιόμετρα. Επίσης αναφέρθηκε, ότι στο μέλλον η αυτονομία των ηλιακών οχημάτων θα αυξηθεί δραματικά, καθώς η τεχνολογία των ηλιακών συλλεκτών εξελίσσεται αλματωδώς, χωρίς να δοθούν ακριβή στοιχεία με αριθμούς. Προς το παρόν, οι ηλιακοί συλλέκτες εγκαθίστανται ως συμπληρωματικά στοιχειά των μπαταριών, για την αύξηση της αυτονομίας, χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον, η κατασκευή ηλιακών αυτοκινήτων με τεράστια αυτονομία και σχεδόν μηδενικό κόστος κίνησης. Ακόμα ανακοινώθηκε από τη Hanergy η συμφωνία με τη Foton για την έρευνα και την ανάπτυξη ηλιακών συλλεκτών για λεωφορεία. Η Foton ξεκίνησε να κατασκευάζει ηλιακά λεωφορεία πριν αρκετά χρόνια, τα οποία κινούνται στο Πεκίνο, και η τοποθέτηση των ηλιακών συλλεκτών στοχεύει στην αύξηση της αυτονομίας αυτών των οχημάτων. Η Hanergy συνεργάζεται επίσης με διάφορους κατασκευαστές ειδικών οχημάτων, για την κατασκευή ηλιακών οχημάτων αναψυχής, φορτηγών-καντίνες και τουριστικών λεωφορείων.

hanergy_solarR1

Και τώρα τα αυτοκίνητα! Αρχικά ας δούμε το δίθυρο Hanergy Solar R, με ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή, στο καπό και πάνω από τις πόρτες. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το συλλέκτη στην οροφή πηγαίνει στους πίσω τροχούς, ο συλλέκτης στο καπό τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς, και τα πάνελ των θυρών τροφοδοτούν τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.

hanergy_solarL

Το Hanergy Solar L είναι ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων (MPV) με τις πόρτες να ανοίγουν προς τα επάνω. Έχει ένα ηλιακό πάνελ, μήκους έξι μέτρων, που εκτείνεται από την μπροστά κολόνα μέχρι το οπίσθιο άκρο. Το βάρος του οχήματος ανακοινώθηκε ότι είναι μόλις 700 κιλά.

hanergy-solarl2

Το τρίτο πρωτότυπο ονομάζεται Solar A και είναι ένα σπορ δίπορτο όχημα με συλλέκτες στο καπό και στην οροφή, με τους συλλέκτες να μπορούν να επεκταθούν, όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Όταν τα πάνελ είναι πλήρως αναδιπλωμένα, καλύπτουν επιφάνεια 7,5 τετραγωνικών μέτρων. Το συνολικό βάρος ανέρχεται σε 1.200 κιλά.

hanergy_solarA

Το τέταρτο και πιο ιδιόμορφο σχεδιαστικά, ονομάζεται Solar 0 και ανήκει στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης. Φέρει πάνελ μπροστά και στην οροφή. Η Hanergy υποστηρίζει ότι στο πίσω μέρος χωρούν δύο αναδιπλούμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, κάτι το οποίο όμως δεν παρουσίασε στο κοινό.

hanergy_solar0

Καθώς ο χρόνος κυλά αντίστροφα για την έναρξη της παραγωγής τους, μένει να ανακοινωθούν οι εκτιμήσεις για τις τιμές των τεσσάρων concepts, ώστε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα και αναμένουμε τις αντιδράσεις από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, που θα καθορίσουν το μέλλον των ηλιακών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ποια είναι η άποψη σου για το θέμα; Πιστεύεις πως θα μπουν στο παιχνίδι τα ηλιακά αυτοκίνητα ή θα επικρατήσουν άλλες τεχνολογίες όπως η υδρογονοκίνηση;