pol


Μετά την απόφαση του Παρισιού για απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο του για τα αυτοκίνητα πριν του 1997, το Λονδίνο αποφάσισε να προβεί κι εκείνο σε δραστικά μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πιο συγκεκριμένα, ο δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan, ανακοίνωσε αύξηση 10 λιρών για την “τοξική εισφορά” (T-Charge), το ποσό δηλαδή που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί που επιθυμούν να εισέλθουν στο κέντρο της Βρετανικής πρωτεύουσας με το αυτοκίνητο τους. Μέχρι σήμερα, οι οδηγοί που κινούνται στο κέντρο του Λονδίνου υποχρεούνται να πληρώσουν 11,50 λίρες, ωστόσο με βάση το νέο φόρο που θα έχει ισχύ από τον επόμενο χρόνο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων diesel ή βενζίνης κάτω από Euro 4 (κυρίως οχήματα με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν το 2005) θα υποχρεούνται να πληρώνουν 21,50 λίρες.

Ακόμη, ο Khan έχει προτείνει την ενσωμάτωση περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων στις περιοχές που επηρεάζονται περισσότερο από την ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ είχε καταθέσει και πρόταση με σκοπό την απόσυρση των diesel οχημάτων και την επιδότηση των οδηγών για την αγορά πιο πράσινων αυτοκινήτων, με την κυβέρνηση ωστόσο να την απορρίπτει ως μη ρεαλιστική κι εξαιρετικά δαπανηρή.

Σύμφωνα με μελέτη που επικαλέστηκε ο Khan, περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι πεθαίνουν στο Λονδίνο κάθε χρόνο εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τον ίδιο να δηλώνει:

Έχω εκλεγεί με σαφή εντολή να καθαρίσω την ατμόσφαιρα του Λονδίνου. Ο προηγούμενος δήμαρχος δεν ενδιαφερόταν αρκετά για αυτό το θέμα, η κυβέρνηση είναι απελπιστικά αδρανής, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Λονδίνου να είναι αυτοί που υποφέρουν