6446_Finland-VW-Latvala-2015_1_896x504

Περνώντας στο δεύτερο μισό της χρονιάς, μετά από έναν συναρπαστικό αλλά και νεοφερμένο αγώνα, αυτόν της Πολωνίας, φτάνουμε σ’ έναν από τους πιο κλασσικούς αλλά και πιο γρήγορους αγώνες του πρωταθλήματος. Το Ράλλυ Φιλανδίας. Όγδοος γύρος του φετινού Παγκοσμίου πρωταθλήματος, που βρίσκεται στην πόλη της Jyväskylä, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Ελσίνκι. Το Ράλλυ των “jabs” ή όπως ονομαζόταν παλαιά , των 1000 λιμνών. Κύριο χαρακτηριστικό του, το πολύ ψιλό χαλίκι, σχεδόν σαν άσφαλτος με τις μεγάλες ευθείες και τα άλματα με πολύ υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, που θα το χαρακτήριζες και ως Grand Prix των Ράλλυ. Με έξι διαφορετικούς νικητές στους επτά αγώνες που έχουν διεξαχθεί έως τώρα, το ενδιαφέρον αναμένεται στα ύψη. Ας δούμε όμως τα νέα των ομάδων.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Με τρία Polo R WRC προδιαγραφών 2016 θα συμμετάσχει η Πρωταθλήτρια ομάδα για τους, Sebastien Ogier και Jari-Matti Latvala για την εργοστασιακή ομάδα και ο Andreas Mikkelsen για λογαριασμό της Volkswagen Motorsport II. Με την προσοχή της Γερμανικής ομάδας στο Polo R 2017, θα προσπαθήσει να παραμείνει σε νικηφόρο μοτίβο μετά το Ράλλυ Πολωνίας. Με τον Ogier να ανοίγει δρόμο και τα βλέμματα στραμμένα στον ομόσταυλο του, Jari-Matti, το έργο του Παγκόσμιου πρωταθλητή δε θα’ναι εύκολο. Το μεγαλύτερο βάρος έρχεται στον Φιλανδό, που εντός έδρας, θα θέλει να δείξει ποιος είναι το αφεντικό και να κατακτήσει την τρίτη συνεχόμενη και τέταρτη νίκη στην καριέρα του στα πάτρια εδάφη. Ο Mikkelsen από την άλλη είναι ταχύς σε κάθε είδους επιφάνεια και αναμένεται να είναι σε θέση μάχης.

HYUNDAI MOTORSPORT

Με τρία i20 WRC προδιαγραφών 2016 θα παραταχθεί και η Hyundai στον αγώνα για τους Thierry Neuville και Heyden Paddon για την εργοστασιακή ομάδα και ο Kevin Abbring για την N Motorsport. To i20 έχει δείξει ότι είναι ανταγωνιστικό μέχρι τώρα, έχοντας κερδίσει δύο φορές φέτος και η Κορεάτικη ομάδα θα προσπαθήσει για το καλύτερο και στην Φιλανδία. Ο Neuville είναι αρκετά ταχύς και αν δεν κάνει λάθος, θα βρίσκεται ανάμεσα στους πρώτους. Το ίδιο ισχύει και για Νεοζηλανδό, που μετά την τρίτη θέση στην Πολωνία θα προσπαθήσει για το καλύτερο. Το κυριότερο είναι να παραμείνει και αυτός στο δρόμο, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην Hyundai για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Το τρίτο i20 WRC του Kevin Abbring, που αντικαθιστά τον τραυματία Dani Sordo, συμμετέχει για να αποκομίσει πολύτιμες εμπειρίες από τον αγώνα.

M-SPORT WORLD RALLY TEAM

Η ομάδα του Malcom Wilson έχει προετοιμάσει τέσσερα Fiesta RS WRC για τους Mads Ostberg και Eric Camilli για την M-Sport Word Rally Team, του Ott Tanak για την DMACK World Rally Team και του Henning Solberg ως ιδιώτης. Με τον Νορβηγό να ψάχνει να βρει τον εαυτό του στην Πολωνία, όντας μακριά από χρόνους κορυφής και τον νεαρό Γάλλο να μαθαίνει, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τα Fiesta. Το έργο τους όμως δεν θα είναι εύκολο, καθώς εκτός από την εξέλιξη του αυτοκινήτου, έχουν να κάνουν και με ένα άλλο… Fiesta. Αυτό του Εσθονού Ott Tanak με τα ελαστικά της Dmack. Ο νεαρός Εσθονός μας είχε καταπλήξει με τις επιδόσεις του στην Πολωνία και έχοντας ταλέντο και ταχύτητα, μην περιμένεις ότι θα μείνει εκτός μάχης και στην Φιλανδία! Από την άλλη, ο παλαιός γνώριμος Henning Solberg έχοντας εμπειρία από τον αγώνα, θα προσπαθήσει για το καλύτερο.

ABU DHAMBI WORLD RALLY TEAM

H Citroen θα συμμετάσχει και στην Φιλανδία με τρία DS3 WRC, για τους Kris Meeke, Craig Breen και Khalid All Qassimi. Με τις δοκιμές του νέου C3 WRC να συνεχίζονται πυρετωδώς, εν όψει της επιστροφής της το 2017, μέσω της PH Sport θα συμμετάσχουν στον αγώνα. Με τον Βρετανό οδηγό να είναι αυτός το πρώτο βιολί για τους Γάλλους, αναμένεται να είναι σε θέση μάχης αφού αυτή είναι η τέταρτη συνεχόμενη φορά που συμμετέχει στον αγώνα. Είναι εξαιρετικά ταχύς και μπορεί να κάνει την έκπληξη αν δεν κάνει λάθος. Σίγουρα χωρίς το άγχος της μη συγκομιδής βαθμών παίζει το ρόλο του. Από την άλλη, ο Craig Breen μετά την Πολωνία, η Φιλανδία θα αποτελέσει την τρίτη πρόκληση για τον Βορειοιρλανδό. Σίγουρα η εμπειρία του λείπει, αλλά όχι και η ταχύτητα. Ένας ακόμα τερματισμός θα είναι κάτι καλό γι’ αυτόν.

Με 24 ε.δ. και 333,99 αγωνιστικά και 1036,67 συνολικά χιλιόμετρα και το 43 % του αγώνα να αλλάζει σε σχέση με πέρυσι με δύο νέες ε.δ., την Lempää, νοτιοανατολικά της Jyväskylä, να επιστρέφει από το 1999 και την Oittila, που την είδαμε τελευταία φορά το 1994, όταν ονομαζόταν Mutanen. Φυσικά μην ξεχνάς και την περίφημη Ouninpohja των 33 χιλιομέτρων με τα μεγάλα άλματα. Με τρεις ε.δ. σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι του WRC Plus, αρχής γενομένης της σούπερ ειδικής την Πέμπτη και ώρα 20:00 Ελλάδος και την τέλεση του παραδοσιακού Shakedown των 4,30 χιλιομέτρων. Μείνε συντονισμένος!