1120072690-takata-JNbNLGxpLNG

Το κόστος της ανάκλησης των ελαττωματικών αερόσακων, οι οποίοι εκτός από τους πολλούς τραυματισμούς έχουν συνδεθεί και με το θάνατο 15 ανθρώπων, δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί ακριβώς. Η έκθεση του Γερμανικού ερευνητικού ινστιτούτου (Fraunhofer Institute), το οποίο έχει εξουσιοδοτηθεί από τη Takata, για να ερευνήσει την υπόθεση με τους ελαττωματικούς της αερόσακους, φαίνεται πως ανοίγει το δρόμο για την έναρξη των συνομιλιών μεταξύ της Takata και των κατασκευαστών αυτοκινήτων για το πώς θα διαχειριστούν το κόστος των εκατομμυρίων ανακλήσεων.

Σύμφωνα με την έκθεση του αναλυτή της Jefferies Group LLC, Takaki Nakanishi, που δημοσιεύτηκε το Μάιο το κόστος αγγίζει το ¥1,28 τρισεκατομμύρια (12,7 δισεκατομμύρια δολάρια). Όμως, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Takata, για την έρευνα η έκθεση δεν διευκρινίζει αν η ευθύνη βαραίνει τον προμηθευτή ή τις αυτοκινητοβιομηχανίες, παρόλα αυτά η Takata θέλει να έρθει σε συνεννόηση με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για το πώς θα μοιραστεί το κόστος των ανακλήσεων, έχοντας ως επικεφαλής στις συζητήσεις τη Honda.

x_dc_nn_airbags_160504.nbcnews-ux-1080-600

Η έναρξη των συζητήσεων έρχεται σε μια περίοδο που τα καθαρά κέρδη της Takata σημείωσαν πτώση κατά 33% (20,5 εκατομμύρια δολάρια), το δεύτερο τρίμηνο του 2016, σε σχέση με τη περσινή αντίστοιχη περίοδο (31,5 εκατομμύρια δολάρια). Έτσι, με την παραπάνω κίνηση η Takata θέλει να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των κατασκευαστών, που φαίνεται πως της γυρνάνε την πλάτη μετά το σκάνδαλο που έφερε τη μεγαλύτερη ανάκληση που έγινε ποτέ στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.