Renault Bonneville Salt Flats (1)

Η Renault το διάστημα μεταξύ 1954 και 1955 ξεκίνησε τις δοκιμές του Etoile Filante, ενός αυτοκινήτου που η γαλλική εταιρία ήθελε να ωθήσει τα όρια της μηχανικής και της ταχύτητας, αλλά και να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων του Renault Dauphine στις Η.Π.Α.

Το Etoile Filante διαθέτει έναν jet κινητήρα απόδοσης 270 ίππων δημιουργίας της γαλλικής Turbomeca, με το σώμα του αυτοκινήτου να είναι από πολυεστέρα, και το σασί σωληνωτό, ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται χαμηλότερα. Το 1956, μετά από δύο χρόνια δοκιμών, το Etoile Filante πέτυχε νέο παγκόσμιο ρεκόρ στις αλυκές του Bonneville στην Γιούτα των Η.Π.Α, με 308,9 χλμ/ώρα. Την εποχή εκείνη ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο με jet κινητήρα, σπάζοντας τέσσερα ρεκόρ, με τα δύο να διατηρούνται μέχρι και σήμερα.

60 χρόνια μετά, η Renault, θέλοντας να γιορτάσει την τότε επιτυχία της, επέστρεψε στις αλυκές με το Etoile Filante, αλλά και με ένα αγωνιστικό Dauphine που συμμετείχε φέτος κανονικά στον αγώνα, σημειώνοντας ένα ακόμη ρεκόρ. Οδηγός του ήταν ο Nicolas Prost, ο οποίος και έπιασε τα 123,036 χλμ/ώρα, κάνοντας έτσι νέο ρεκόρ στη κατηγορία CGC (Classic Gas Coupe), κατηγορία στην οποία συμμετέχουν αυτοκίνητα παραγωγής μεταξύ 1928 και 1981, με κινητήρες μεταξύ 754 και 1.015 κ.εκ.