McLaren_P1_LM_03

Όταν παρουσιάστηκε η “Αγία Τριάδα” αμέσως δημιουργήθηκε η επιθυμία από αρκετούς να δουν την ανταγωνιστικότητα των τριών hypercar στη πίστα του Nürburgring Nordschleife, λες και η τελευταία αποτελεί βαρόμετρο για το ποιο είναι καλύτερο.

Παρόλα αυτά, μόνο η Porsche είχε το θάρρος να ανακοινώσει επίσημα το χρόνο της 918 Spyder, η οποία έγραψε χρόνο 6 λεπτών και 57 δευτερόλεπτων, διαλύοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 7 λεπτών και 14 δευτερόλεπτων.

Η McLaren θέλησε από την αρχή να δώσει απάντηση, και παρότι δεν έχει ανακοινώσει τον ακριβή χρόνο που έχει σημειώσει η P1, έχει ανακοινώσει ότι αυτός είναι κάτω από 7 λεπτά, με διάφορες υπερβολικές (;) φήμες να λένε για χρόνο 6:47 με λάστιχα δρόμου και 6:33 με slicks! Από την άλλη, η Ferrari δεν ενεπλάκη ποτέ σε αυτό τον ανούσιο -τύπου υπερατού- “πόλεμο”.

Παρόλα αυτά, για την McLaren δεν έχει κλείσει ακόμα το κεφάλαιο Nürburgring, και επ’ευκαρία της παρουσίασης της σκληροπυρηνικής road-legal P1 LM έκδοσης, που βασίζεται στην αγωνιστική McLaren P1 GTR, θέλει να καταρρίψει το ρεκόρ γύρου της Porsche.

McLaren_P1_LM_02

Αυτό θα γίνει στα τελευταία στάδια της εξέλιξης του μοντέλου, που είναι προγραμματισμένα για το τέλος της τρέχουσας χρονιάς.

Η Lanzante, που είναι υπεύθυνη και αρμόδια από τη McLaren για την εξέλιξη του βρετανικού hypercar, θα πάει στη γερμανική πίστα για να ολοκληρώσει το στήσιμο του αυτοκινήτου, και ανέφερε ότι παρότι η σημείωση χρόνου δεν είναι προτεραιότητα, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες είναι αρκετά πιθανό να το δοκιμάσουν, με τον επικεφαλής της εταιρίας Dean Lanzante, να δηλώσει χαρακτηριστικά:

Έχουμε δει ότι το αυτοκίνητο δρόμου είναι ικανό εκεί, και έχουμε δει στις προσομοιώσεις το τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο μας. Ο Kenny Bräck θα είναι ο οδηγός μας, έτσι αν υπάρξει ευκαιρία, έχουμε τον κατάλληλο άνθρωπο για τη δουλειά.

και συνέχισε παρά την αισιοδοξία του στις καιρικές συνθήκες:

Δεν έχουμε τα οικονομικά ή το χρόνο να κάνουμε κάτι σαν τη Porsche και το πρόγραμμα δοκιμών της 918. Αν βρέχει, η πίστα δεν είναι αρκετά γρήγορη, οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε ένα γύρο. Και δεν θέλουμε να γίνουμε Koenigsegg…

αναφερόμενος στο πρόσφατο ατύχημα του σουηδικού megacar, με την Lanzante να μην αντέχει οικονομικά να ρισκάρει να “καταστρέψει” ένα αυτοκίνητο πελάτη της.

Κάθε LM P1 θα δεχτεί όλες τις μικροαλλαγές των εργοστασιακών ρυθμίσεων μετά την παράδοση τους, συμπεριλαμβανομένου της τοποθέτηση των αναβαθμισμένων τμημάτων ή τις μικρές προσαρμογές στη γεωμετρία.

Ό,τι αναβαθμίσεις πάρουμε από τις δοκιμές, θα τις δώσουμε στους πελάτες. Είναι μέρος του πακέτου, δεν θα πληρώσουν γι ‘αυτα.

McLaren_P1_LM_01

Να θυμίσω ότι η McLaren είχε ανακοινώσει ότι δεν προτίθεται να βγάλει μια έκδοση της P1 GTR νόμιμη για τον δρόμο, αλλά μετά τη μετατροπή κάποιων από την Lanzante σε street-legal “όπλα”, η βρετανική αποφάσισε την επίσημη παραγωγή 5+1 P1 LM, όπως είχε κάνει και με την F1 το 1995.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Goodwood και η Lanzante, με επίσημη πλέον εντολή, θα κατασκευάσει τις 5 P1 LMs. Η μία από αυτές θα είναι βαμμένη σε σκούρο γκρι χρώμα, όπως ακριβώς του πρωτοτύπου, και οι άλλες τέσσερις σε πορτοκαλί χρώμα.

Αν θεωρείς την Lanzante άσχετη, να σου θυμίσω ότι η αγωνιστική ομάδα της εταιρίας κέρδισε το 24ώρο αγώνα του Le Mans το 1995 με μια McLaren F1 GTR, με την McLaren να κατασκευάζει μόνο 5 F1 LM, επειδή οι Βρετανοί πίστευαν ότι δεν θα μπορούσαν να πουλήσουν περισσότερες. Όμως, ο Σουλτάνος του Brunei αγόρασε 3 (δύο μαύρες και μια πορτοκαλί), και δεν έμειναν πολλές για τους υπόλοιπους εκατομμυριούχους. Σήμερα, η LM3 ανήκει στον Ralph Lauren, η LM2 σε κάποιον συλλέκτη στην Αμερική, με την XP1 LM (επίσης πορτοκαλί) να βρίσκεται στα κεντρική της McLaren, στο Woking.

McLaren_P1_LM_05

Οι αλλαγές της P1 LM, σύμφωνα με την Lanzante, ξεκινούν από τον κινητήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο hardware του 3,8-λίτρων V8 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει πλέον 1000 άλογα, όσα και η P1 GTR, με καύσιμο 99 οκτανίων.

Στο χώρο του κινητήρα υπάρχει επίχρυση θωράκιση θερμότητας, ενώ οι καταλύτες και οι πολλαπλές εξαγωγής είναι κατασκευασμένοι από το εξωτικό «υπερ-κράμα” Inconel, εξοικονομώντας 4,5 κιλά σε βάρος. Επιπλέον, τα intercoolers των turbo διαθέτουν ακόμα πιο αποτελεσματικούς πυρήνες, ώστε να διατηρούν τη δύναμη του κινητήρα και σε υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας.

Περνώντας στο σασί, οι ζάντες και τα ελαστικά είναι αποκλειστικά εξελιγμένα για την P1 LM, με το Race Active Chassis Control και άλλα μέρη της P1 GTR να παραμένουν αυτούσια.

McLaren_P1_LM_08

Η LM είναι 60 κιλά ελαφρύτερη από την P1 GTR, εξαιτίας της αφαίρεσης διάφορων αγωνιστικών μερών της δεύτερης, όπως οι μπουκάλες ανύψωσης, με την χρήση ελαφρύτερων καθισμάτων, με τα παράθυρα από Lexan, και τη χρήση βιδών από τιτάνιο. Το set up του αυτοκινήτου θα γίνει από τον Kenny Brack στη πίστα του Nürburgring.

Σχεδιαστικά, η P1 LM διαθέτει πρακτικά αυτούσιο το bodykit της P1 GTR, αλλά η αεροδυναμική της απόδοση είναι ακόμα καλύτερη, εξαιτίας της επανασχεδιασμένης πίσω αεροτομής και των μεγαλύτερων εμπρός splitter, που συνολικά αυξάνουν την κάθετα παραγόμενη δύναμη κατά 40%. Η οροφή της P1 LM είναι από γυμνό carbon, ενώ άλλες αισθητικές αλλαγές είναι οι πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων στα πορτοκαλί αυτοκίνητα, και ασημί στα γκρι.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό, ο πίνακας οργάνων, τα καθίσματα, τα εσωτερικά των θυρών κλπ είναι από carbon, ενώ το air condition είναι στον βασικό εξοπλισμό. Τέλος, η παράδοση των P1 LM θα γίνεται από την Lanzante Ltd., με τα αυτοκίνητα να διαθέτουν ένα πλήρες σετ εργαλείων, με τους τυχερούς ιδιοκτήτες να παραλαμβάνουν και ένα μοντελάκι του αυτοκινήτου τους σε κλίμακα 1:8.