electric-vehicles-2016


Η αλήθεια είναι πως ακόμη και σήμερα σπάνια βλέπουμε ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους, αυτό όμως είναι κάτι που μάλλον θα αλλάξει μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Οι νόρμες ρύπων που θα ισχύουν το 2020 σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα συνεπάγονται πως το 16%, δηλαδή ένα στα έξι αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό, ποσοστό που για την ώρα το συναντάμε μόνο στην Καλιφόρνια.

Συγκεκριμένα η μελέτη Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας έδειξε πως το 2020 το 10% των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Με τα αντίστοιχα ποσοστά σε Αμερική και Κίνα να είναι 11% και 22%. Το ποσοστό που πρέπει να πιάσει η Κίνα φαίνεται τεράστιο, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή ήδη κυκλοφορούν αρκετά περισσότερα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας σε σχέση με την Δύση.

Το καλό νέο αυτής της μελέτης είναι πως αυτή η μεταβολή θα αυξήσει τις παγκόσμιες ανάγκες σε ηλεκτρική ενέργεια κατά μόλις 0.5%, αν και όπως αντιλαμβάνεσαι αυτό το νούμερο αφορά όλη την Γη και όχι Ευρώπη, Αμερική και Κίνα που θα αναγκαστούν να κατασκευάσουν επιπλέον εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία θα πρέπει να μην είναι ρυπογόνα καθώς αν είναι τότε δεν θα επιτευχθούν οι στόχοι της ηλεκτροκίνησης.

Για την Αμερική όπου υπάρχουν στοιχεία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών την δεκαετία 2015-2024 αναμένεται να είναι 7,4 εκατομμύρια, δηλαδή 740.000 ανά έτος. Πέρσι, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν 17.4 εκατομμύρια, οπότε βλέπουμε πως ο στόχος του 11% δεν επιτυγχάνεται ούτε καν στο μισό παρά το γεγονός ότι το 11% αναφέρεται σε καθαρά ηλεκτροκίνητα, ενώ οι πρόβλεψη για τα 7,4 εκατομμύρια αφορά και τα υβριδικά. Το πώς οι αρχές των ΗΠΑ αλλά και των άλλων χωρών θα αντιμετωπίσουν αυτό το απαιτητικό χρονοδιάγραμμα, μένει να το δούμε.

Προσωπική εκτίμηση είναι πως για την ώρα τα συγκριτικά οφέλη είναι αρκετά μικρά για την τσέπη του καταναλωτή, δηλαδή τα ηλεκτρικά ή και τα υβριδικά δεν είναι δελεαστική επιλογή, είτε επειδή είναι ακριβά, είτε επειδή όσοι έχουν να πληρώσουν ένα ακριβό όχημα δεν ενδιαφέρονται τόσο για την οικονομία του.