5D3_7391-3

Είναι από αυτές τις μέρες στο “γραφείο” που δεν σε πειράζει καθόλου να δουλέψεις υπερωρίες, να κάνεις το κάτι παραπάνω. Και κάτι τέτοιο κάναμε κατά την εβδομαδιαία μας δοκιμής με το νέο Focus RS, καθώς του “ήπιαμε το αίμα” γράφοντας 1.283 χλμ. εντός και εκτός Αττικής, αξιοποιώντας στο έπακρο τους άδειους Αυγουστιάτικους δρόμους. Δεν έχεις εξάλλου κάθε μέρα την ευκαιρία να οδηγήσεις ένα hothatch, που είναι ικανό να ντροπιάσει supercar 15-ετίας. Ένα μοντέλο που παρότι δεν το έχεις λατρέψει-αποθεώσει ως αγωνιστικό σε κάποια ειδική διαδρομή του παγκοσμίου πρωταθλήματος, έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να γίνει το νέο “Lancer Evo-Impeza WRX STI”.

Πως θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά όταν το αυτοκίνητο έχει τα διαπιστευτήρια της Ford Performance και του Ken Block, που μπορεί να μην ανήκει στην top-class των πρωταθλητών οδηγών του WRC, κάτι που εξάλλου ποτέ δεν επιδίωξε, είναι όμως εξαιρετικός οδηγός αγώνων, με υπερ-πλούσιο βιογραφικό και εντυπωσιακός drifter…με το τελευταίο να έχει δώσει το στίγμα του και στο αυτοκίνητο.

Η Ford έχει παράδοση στη δημιουργία αυτοκινήτων που σε κάνουν τα ποθείς, να τα λατρεύεις, να κολάζεσαι που τα έχεις στο γκαράζ σου. Σε οποιοδήποτε μοντέλο έχει βάλει δίπλα από το όνομα του τα αρχικά RS, έχει μείνει ανεξίτηλο στην αυτοκινητιστική ιστορία… και πίστεψε με, το νέο Focus RS δεν αποτελεί εξαίρεση. Το 2002 πρωτοείδαμε το πρώτο Focus RS και 7 χρόνια αργότερα τον διάδοχο του, με σαφείς σχεδιαστικές επιρροές και τα δύο από τα αντίστοιχα αγωνιστικά που αλώνιζαν στις ειδικές διαδρομές του κόσμου στα χέρια των Colin McRae, Carlos Sainz, Markko Märtin, Marcus Grönholm κλπ.

5D3_7484

Οι δύο προηγούμενες γενιές της κορυφαίας έκδοσης του hatchback της Μπλε Οβαλ, αν και μπροστοκίνητες κατάφεραν να δημιουργήσουν μεγάλο ντόρο και να συζητηθούν αρκετά, σηκώνοντας περήφανα ανάστημα απέναντι σε καταξιωμένο τετρακίνητο ανταγωνισμό. Με τον ανταγωνισμό, όμως, να γίνεται όλο και πιο έντονος, την τεχνολογία να προοδεύει με άλματα… αλλά κυρίως τα άλογα να έχουν γίνει “στραγάλια”, το νέο Focus RS έπρεπε να γίνει τετρακίνητο. Και πολύ καλά έκανε… γιατί κακά τα ψέμματα, τα 305 και ειδικά τα 350 άλογα του προηγούμενου του “απλού” RS και RS500 ήταν πολλά για να πατήσουν στον δρόμο μόνο από τον εμπρός άξονα.

Όπως θα διαβάσεις αναλυτικά παρακάτω, ευχαριστηθήκαμε το “όπλο” της Ford όσο λίγα αυτοκίνητα που έχουμε πάρει για δοκιμή. Σημαντικό στοιχείο σε αυτό συνετέλεσε στο “ελεύθερο” που είχαμε από την εισαγωγική εταιρία να γυρίσουμε με τα “λινά” τα -σχετικά ταλαιπωρημένα- ελαστικά από προηγούμενες δοκιμές, και να μας τοποθετήσουν καινούρια κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Άρα καταλαβαίνεις ότι τις πρώτες μέρες το drift mode δούλεψε υπερωρίες και τις υπόλοιπες μπήκαμε με mode γραμμών.

Στα συν

  • Ροπή εν αφθονία
  • Επιδόσεις
  • Απολαυστική συμπεριφορά
  • Drift mode
  • Ερεθιστικός ήχος

Στα μείον

  • Μη ιδιαίτερο εσωτερικό
  • Χώρος αποσκευών
  • Μη ρυθμιζόμενα καθ’ύψος καθίσματα

  • Ba’adur Subutai

    Πριν λίγους μήνες με παρακαλούσε ένα φιλαράκι να αγοράσω το αμάξι του. Cupra ’10 50 χιλ χλμ, υπεράριστη κατάσταση, 10.000 μετρητά, 350 hp από EVO, αυτό τα λέει όλα…

  • kostas

    τρομερο αυτοκινητο και με καλη τιμη, τουλαχιστον στην αγγλια που κοστιζει 34.000 ευρω. p οσον αφορα αυτο που εγραψαν καποιο φιλοι απο κατω στα σχολια, εγω δε βρισκω επισης κανενα συσχετισμο με την μαστανγκ αφου ειναι διαφορετικο αυτοκινητο και αυτοι που την αγοραζουν δε τους ενδιαφερει το 0-100. προσωπικα θα αγοραζα και τα δυο!!!!