ota-update-car-

Τον τελευταίο καιρό έχουμε κάνει λόγο για αρκετές ανακλήσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που η ανάκληση αφορά την αναβάθμιση του λογισμικού. Τέτοια είναι η πρόσφατη περίπτωση της GM, στην ανάκληση 3,64 εκ. οχημάτων για αναβάθμιση του λογισμικού της μονάδας ελέγχου των αερόσακων, όπως και της FCA, με σκοπό την αναβάθμιση του συστήματος uconnect για λόγους προστασίας από κακόβουλους χάκερς.

Μια πρόσφατη έρευνα από την ABI Research, που ειδικεύεται στην ανίχνευση τάσεων της αγοράς, δείχνει πως μέχρι το 2022 περισσότερα από 200 εκατομμύρια οχήματα θα μπορούν να λάβουν ενημερώσεις του λογισμικού τους από online σύνδεση (κάτι που μπορεί να γνωρίζεις ως ενημέρωση OTA, από τα αρχικά του On-The-Air). Αυτό είναι που μέχρι στιγμής έχουμε γνωρίσει στα smartphone και τους υπολογιστές μας και που επίσης συμβαίνει ήδη στα μοντέλα της Tesla (εδώ το αναφέρει μάλιστα και η ίδια).

Αυτός ο τρόπος αναβάθμισης, θα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις εταιρείες, των οποίων το κόστος ανακλήσεων ανέρχεται σε 6 δις δολάρια τον χρόνο. Έτσι, θα μπορούν πλέον να επιλύουν κάποια θέματα, όπως εκείνα που περιγράψαμε στην αρχή, χωρίς να χρειάζεται να βάλουν το κάθε αμάξι ξεχωριστά μέσα στο συνεργείο, κερδίζοντας από μεγάλο αριθμό εργατοωρών, εφόσον  πια η αναβάθμιση θα μπορεί να δοθεί “On The Air”.

Τα πλεονεκτήματα από κάτι τέτοιο είναι πάρα πολλά. Ξεκινάμε από τις ανακλήσεις, οι οποίες μόνο για τις ΗΠΑ, εκείνες που αφορούσαν λογισμικό ανήλθαν πέρυσι στα 3.3 οχήματα, με τον αριθμό να έχει τριπλασιαστεί από το 2014. Παράλληλα, σκέψου πόσο χρόνο θα γλυτώσουν οι εταιρείες, αλλά και οι πελάτες, όταν πλέον θα υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα OTA επίλυσης κάποιας βλάβης, ή έστω διάγνωσή της. Γιατί πόσες φορές δεν έχεις πάει σε συνεργείο, απλά και μόνο για να κάνουν “clear” μια βλάβη, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επέμβαση στο αυτοκίνητο;

Ένα άλλο κομμάτι είναι η δυνατότητα αύξησης των επιδόσεων, χωρίς να χρειάζεται επέμβαση στο αυτοκίνητο, απλά και μόνο με μια ενημέρωση λογισμικού. Μην προλάβεις να το κρίνεις ως “υπερβολικό” αυτό, θυμήσου μόνο ότι πρόσφατα το Model S πήρε μια αναβάθμιση με την οποία βελτίωσε το Autopilot!

Πάμε τώρα στο εξωφρενικό της υπόθεσης. Θυμάσαι που είχαμε μιλήσει πριν καιρό για το “έξυπνο αυτοκίνητο” της Alibaba; Ε λοιπόν, η εποχή που το αυτοκίνητο που θα αλληλοεπιδράει γύρω του από μόνο του, είναι δίπλα μας.! Συγκεκριμένα ο Scott Frank, υπο-διευθυντής του τμήματος marketing της Airbiquity, που ασχολείται με την ανάπτυξη των προγραμμάτων για όλο αυτό που συζητάμε, λέει για τις δυνατότητες:

Πρώτα, το αμάξι στέλνει ειδοποίηση ότι χάνεις πίεση από κάποιο λάστιχο. Το αμάξι θα μπορεί να ψάξει κοντά για  κάποιο συνεργείο, να κλείσει ένα ραντεβού και να σου πει, ότι το συνεργείο σε περιμένει σε απόσταση 20 λεπτών από εκεί που είσαι. Το αμάξι αποκτά νοημοσύνη από τα δεδομένα και τις αναλύσεις που μπορούμε να προσφέρουμε από το cloud. Και αυτό βελτιώνει την εμπειρία σου σαν πελάτης.

Πώς σου φαίνεται κάτι τέτοιο; Είναι όντως μια εξέλιξη που πρέπει να έρθει, ή απλά ένα “αχρείαστο κακό”

  • Dacourt™

    είπα να μην απαντήσω αλλά το ότι είσαι χαζούλης φαίνεται μόνο και μόνο που μπήκες στον κόπο για άλλη μια φορά να παραποιήσεις αυτό που άκουσα… ξανά λοιπόν γιατί είσαι αδιόρθωτος. Το άκουσα στην Αγγλία έτσι όπως το έγραψα την πρώτη φορά που χρειάστηκα να πάω στο κατάστημα, κανείς δεν το έλεγε με μια συγκεκριμένη προφορά αλλά κάθε εθνικότητα το έλεγε και διαφορετικά,αντίστοιχα το ίδιο συνέβαινει και συμβαίνει και με άλλες εταιρίες, ιδιάιτερα στον χώρο της μόδας όπου ελάχιστοι γνωρίζουν πως ακριβώς προφέρονται, στην Ελλάδα το όνομα αυτής της πολυεθνικής το ακούω όπως το έγραψες εσύ αλλά και όπως το ακούμε στις διαφημίσεις και μέχρι εκεί έφτασα εγώ ,τα υπόλοιπα δυστυχώς είναι φαντασιώσεις δικές σου γιατί πολύ απλά έχεις πάρει αμπάριζα όλους όσους έχουν κάνει σχόλια και απαντάς με βίντεο κτλ.. απλά και μόνο γιατί θέλεις να βγεις σε όλους από πάνω. Εγώ επειδή έχω ζήσει στην Ευρώπη σε διάφορες πόλεις, έγραψα απλά πως το άκουσα σε δυο από αυτές και πως το ακούω να το λένε στην Ελλάδα, το αν είναι λάθος το ένα ή σωστό το άλλο σου το έχω γράψει δεκάδες φορές ότι με αφήνει αδιάφορο. Δεν μπορώ ειλικρινά να κάνω κάτι άλλο για την περίπτωση σου που δυστυχώς είναι αρκετά προβληματική και πρέπει να σταματήσεις να διαστρεβλώνεις τα λεγόμενα των άλλων γιατί κάποια στιγμή δεν θα ξέρεις και εσύ ο ίδιος τι λες και τι γράφεις. Ελπίζω το πρόβλημα σου να το διορθώσεις. Εγώ πλάκα σου έκανα στα υπόλοιπα άρθρα για να σε πειράξω για την Σουηδέζα που είναι μια φαντασιακή σου ανακάλυψη. Άντε καλό σχολείο…

    • Wil E. Coyot E

      Πλάκα έχεις εσύ, κακομοιράκο! Μα τόσο πολύ σε πίκρανα; Δεν έχω καμία όρεξη “να βγω από πάνω”. Δεν ήξερα ότι για να σχολιάσουμε πρέπει να μας εγκρίνεις εσύ αυτά που θα πούμε. Γράφει κάποιος κάτι που δεν ισχύει και κάποιος άλλος τον διορθώνει. Αυτό σημαίνει ότι θέλει να βγει από πάνω; Αν το βλέπεις έτσι, μάλλον εσύ έχεις το πρόβλημα χαζουλάκο. Αλλά αφού επιμένεις, πάμε μία ακόμα. Αφού, έμμεσα, παραδέχεσαι ότι δεν ήξερες πώς προφέρεται αλλά απλά ότι το άκουγες κάπως αλλιώς, (όπως και να το κάνουμε είναι πρόοδος) τότε το συνέχιζες και επέμενες; Είναι δύσκολο να πεις δεν ξέρω; Μάλλον. Δεν μπορώ να κάνω και πολλά γι’ αυτό, ίσως χρειάζεσαι βοήθεια. Κρίμα είναι πάντως. Όσο για τη φίλη μου τη Σουηδέζα (από πατέρα Σουηδό), σε διαβεβαιώ υπάρχει και γέλασε πολύ με το σχολιάκι σου.

    • Dacourt™

      δεν εγκρίνω εγώ τίποτα, ελεύθερα θα γράφεις ότι θες. Αλλά είναι δύσκολο να είσαι ειδικός στα Κορεάτικα, στα Σουηδικά και στα Ιταλικά που σε είδα να σχολιάζεις, είναι λίγο δύσκολο να είσαι παντογνώστης, αυτό σημείωσα στις απαντήσεις μου. Ναι δεν το ήξερα και δεν με ενδιαφέρει, απλά όταν το άκουσα για πρώτη φορά στο εξωτερικό μου φάνηκε σωστό γιατί το άκουσα από δυο διαφορετικούς ανθρώπους, προφανώς μπέρδεψαν το Ι και το έλεγαν διαφορετικά, όταν ήρθε η αλυσίδα στην Ελλάδα από την διαφήμιση το άκουσα με την σωστή προφορά και λύθηκε η απορία μου. Αλλά δεν κάθισα και να ασχοληθώ περισσότερο αφού με ενδιέφερε μόνο να ψωνίζω από κει και λιγότερο με ενδιέφερε το όνομα της αλυσίδας. εσένα σε ενδιαφέρει προφανώς και μας κάνεις μάθημα, κάτι άλλο δεν έχω να προσθέσω, το κούρασες το θέμα υπερβολικά. Απλά προσπάθησε να μην γίνεσαι κουραστικός και εκνευριστικός με τις απαντήσεις.. γιατί αυτό είναι προφανώς κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα που έχεις και σταμάτα να νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα. Προσπάθησε να καταλάβεις ότι εδώ δεν είναι αίθουσα διδασκαλία της ξερολίασης…

    • Wile E. Coyote

      Πρέπει να είσαι ειδικός σε μια γλώσσα για να ξέρεις πώς προφέρεται σωστά ΜΙΑ λέξη; Το τερμάτισες φιλαράκο…
      Ο,τι έχει να κάνει με ξερολίαση στο επιστρέφω εις διπλούν.
      Τώρα, για το θεματάκι σου, δεν μπορώ εγώ να κάνω κάτι. Στο γιατρό γρήγορααααα!

    • Dacourt™

      θα πάω αφού μου το λες.. κα΄τι θα ξέρεις. άντε τα λέμε.

    • Wile E. Coyote

      Δεν κακό…

    • Wil E. Coyot E

      “Είπα εγώ ότι είναι Βρετανικό; σημείωσα πολύ απλά ότι στην Βρετανία το λένε σωστά και εμείς εδώ προφανώς και το λέμε λάθος! Όπου και αν το έχω ακούσει το λένε με την σωστή προφορά εκτός από την Ελλάδα. Να διαβάζεις καλύτερα τι γράφω.”

      ” χωρίς εγώ να ισχυρίστηκα ποτέ ποιο είναι το σωστό, αφού το έχω ακούσει με 2-3 διαφορετικές προφορές και άκρη δεν έχω βγάλει ”

      Κατά τα άλλα καταλάβαμε εμείς λάθος!!!

    • Dacourt™

      έκανα λάθος και το έγραψα ανάποδα από κεκτημένη ταχύτητα. Δεν εννοούσα αυτό..

    • Wile E. Coyote

      Ναι, τώρα συνεννοούμαστε κάπως. Αλλά μέχρι τώρα, έπεφτες να μας φας ενώ είχες γράψει εσύ κάτι λάθος (που μπορεί να συμβεί στον καθένα, οκ). Και ξεκίνησες να απευθύνεσαι προσβλητικά και με χαρακτηρισμούς…
      Να σου ξεκαθαρίσω ότι δεν είχα καμία διάθεση, ούτε για ειρωνείες, ούτε για “μαθήματα” όπως το κατάλαβες. Νομίζω πολύ χρόνο αναλώσαμε.

    • Dacourt™

      Δεν έχω και εγώ κάποιο πρόβλημα..

    • Wile E. Coyote

      Για να το λες.