ota-update-car-

Τον τελευταίο καιρό έχουμε κάνει λόγο για αρκετές ανακλήσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που η ανάκληση αφορά την αναβάθμιση του λογισμικού. Τέτοια είναι η πρόσφατη περίπτωση της GM, στην ανάκληση 3,64 εκ. οχημάτων για αναβάθμιση του λογισμικού της μονάδας ελέγχου των αερόσακων, όπως και της FCA, με σκοπό την αναβάθμιση του συστήματος uconnect για λόγους προστασίας από κακόβουλους χάκερς.

Μια πρόσφατη έρευνα από την ABI Research, που ειδικεύεται στην ανίχνευση τάσεων της αγοράς, δείχνει πως μέχρι το 2022 περισσότερα από 200 εκατομμύρια οχήματα θα μπορούν να λάβουν ενημερώσεις του λογισμικού τους από online σύνδεση (κάτι που μπορεί να γνωρίζεις ως ενημέρωση OTA, από τα αρχικά του On-The-Air). Αυτό είναι που μέχρι στιγμής έχουμε γνωρίσει στα smartphone και τους υπολογιστές μας και που επίσης συμβαίνει ήδη στα μοντέλα της Tesla (εδώ το αναφέρει μάλιστα και η ίδια).

Αυτός ο τρόπος αναβάθμισης, θα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις εταιρείες, των οποίων το κόστος ανακλήσεων ανέρχεται σε 6 δις δολάρια τον χρόνο. Έτσι, θα μπορούν πλέον να επιλύουν κάποια θέματα, όπως εκείνα που περιγράψαμε στην αρχή, χωρίς να χρειάζεται να βάλουν το κάθε αμάξι ξεχωριστά μέσα στο συνεργείο, κερδίζοντας από μεγάλο αριθμό εργατοωρών, εφόσον  πια η αναβάθμιση θα μπορεί να δοθεί “On The Air”.

Τα πλεονεκτήματα από κάτι τέτοιο είναι πάρα πολλά. Ξεκινάμε από τις ανακλήσεις, οι οποίες μόνο για τις ΗΠΑ, εκείνες που αφορούσαν λογισμικό ανήλθαν πέρυσι στα 3.3 οχήματα, με τον αριθμό να έχει τριπλασιαστεί από το 2014. Παράλληλα, σκέψου πόσο χρόνο θα γλυτώσουν οι εταιρείες, αλλά και οι πελάτες, όταν πλέον θα υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα OTA επίλυσης κάποιας βλάβης, ή έστω διάγνωσή της. Γιατί πόσες φορές δεν έχεις πάει σε συνεργείο, απλά και μόνο για να κάνουν “clear” μια βλάβη, χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω επέμβαση στο αυτοκίνητο;

Ένα άλλο κομμάτι είναι η δυνατότητα αύξησης των επιδόσεων, χωρίς να χρειάζεται επέμβαση στο αυτοκίνητο, απλά και μόνο με μια ενημέρωση λογισμικού. Μην προλάβεις να το κρίνεις ως “υπερβολικό” αυτό, θυμήσου μόνο ότι πρόσφατα το Model S πήρε μια αναβάθμιση με την οποία βελτίωσε το Autopilot!

Πάμε τώρα στο εξωφρενικό της υπόθεσης. Θυμάσαι που είχαμε μιλήσει πριν καιρό για το “έξυπνο αυτοκίνητο” της Alibaba; Ε λοιπόν, η εποχή που το αυτοκίνητο που θα αλληλοεπιδράει γύρω του από μόνο του, είναι δίπλα μας.! Συγκεκριμένα ο Scott Frank, υπο-διευθυντής του τμήματος marketing της Airbiquity, που ασχολείται με την ανάπτυξη των προγραμμάτων για όλο αυτό που συζητάμε, λέει για τις δυνατότητες:

Πρώτα, το αμάξι στέλνει ειδοποίηση ότι χάνεις πίεση από κάποιο λάστιχο. Το αμάξι θα μπορεί να ψάξει κοντά για  κάποιο συνεργείο, να κλείσει ένα ραντεβού και να σου πει, ότι το συνεργείο σε περιμένει σε απόσταση 20 λεπτών από εκεί που είσαι. Το αμάξι αποκτά νοημοσύνη από τα δεδομένα και τις αναλύσεις που μπορούμε να προσφέρουμε από το cloud. Και αυτό βελτιώνει την εμπειρία σου σαν πελάτης.

Πώς σου φαίνεται κάτι τέτοιο; Είναι όντως μια εξέλιξη που πρέπει να έρθει, ή απλά ένα “αχρείαστο κακό”