Combi shot - Gen 1 and Gen 11

Το 2016 σηματοδοτεί ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο για το Toyota Corolla, καθώς το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο του κόσμου γιορτάζει την 50ή του επέτειο. Το πρώτο Toyota Corolla λανσαρίστηκε την Ιαπωνία το 1966. Το Corolla που κυκλοφόρησε σε δύο τύπους αμαξώματος (δίθυρο & τετράθυρο sedan και δίθυρο station wagon), σχεδιάστηκε για να είναι ένα ‘λαϊκό αυτοκίνητο’, όμως η ανώτερη ποιότητα κατασκευής και ο πλούσιος εξοπλισμός του ήταν στοιχεία που σπάνια συναντούσες στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ο επιδαπέδιος επιλογέας σχέσεων ήταν εντυπωσιακός την εποχή εκείνη. Ανεξάρτητα καθίσματα τύπου μπάκετ προσέφεραν σταθερή στήριξη στους εμπρός επιβάτες, ενώ ο πίσω πάγκος διέθετε την ευρυχωρία και άνεση ενός καναπέ. Αν και το αυτοκίνητο είχε καταταχθεί ως μικρομεσαίο, εν τούτοις η ψηλή οροφή έκανε το εσωτερικό εξαιρετικά ευρύχωρο.

Το όνομα “Corolla” – Λατινικής προέλευσης από τη φράση ‘crown of flowers’ (στέμμα λουλουδιών) – επιλέχθηκε με την ελπίδα το όχημα να ανθίσει στην αγορά του αυτοκινήτου. Και ακριβώς αυτό συνέβη: μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη γενιά Corolla έγινε Νο1 σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, και οι πωλήσεις γρήγορα επεκτάθηκαν σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η διεξοδική ανάλυση και η ενσωμάτωση των απόψεων των πελατών ήταν αναπόσπαστα στοιχεία στην εξέλιξη κάθε νέας γενιάς Corolla. Έτσι η Toyota βασίστηκε στη φιλοσοφία πάνω στην οποία ‘χτίστηκε’ το πρώτο Corolla – ένα αυτοκίνητο ανώτερης ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας (QDR) – με σκοπό να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών σε κάθε τομέα που αναδεικνυόταν μέσω των σχολίων τους.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε το νέο 2016 Corolla – ένα αυτοκίνητο που κληρονομεί τα 50 χρόνια του DNA Corolla, εξελίσσεται συνεχώς και σχεδιάζεται για να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες της παγκόσμιας βάσης πελατών. Σχεδιαστικά, αποπνέει μία εικόνα κύρους, σε συνδυασμό με έμφαση στην αντιληπτή ποιότητα, ένα ευρύχωρο εσωτερικό και υψηλά επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού ασφάλειας.

Πρωτίστως, το νέο Corolla βασίζεται στο θρυλικό QDR του μοντέλου με σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα σε κάθε τομέα της σχεδίασης και μηχανολογίας, ενώ εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μία άριστη σχέση αξίας/τιμής (value-for-money) σε κάθε αγορά του πλανήτη.

Η 50χρονη ιστορία του συνεχώς εξελισσόμενου Corolla, γεμάτη από παραδείγματα τεχνολογίας και βελτίωσης ποιότητας, είναι ενδεικτική των προσπαθειών της Toyota να προβλέπει τις ανάγκες των πελατών και να κατασκευάζει ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα.

Παραγωγή 44 εκατομμυρίων μονάδων σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο

Το Νοέμβριο του 1966, η Toyota άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο στην Takaoka, επαρχία Aichi, αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή Corolla. Δύο χρόνια αργότερα, με σκοπό να προσφέρει οχήματα ειδικά για κάθε περιοχή, ξεκίνησε η παραγωγή σε Αυστραλία και Μαλαισία.

Από το 1965 μέχρι το 1968, η Toyota υπερδιπλασίασε τη συνολική ετήσια παραγωγή της από 480.000 σε 1,1 εκατομμύρια οχήματα, απόδειξη της σημαντικής συμβολής του Corolla στην ανάπτυξη της εταιρίας.

Στην Ευρώπη, το Corolla λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 1967. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή στην Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya, Τουρκία, ξεκίνησε με την 7η γενιά του μοντέλου το 1994, συνεχίστηκε με την 8η και 9η γενιά και μετά επέστρεψε στην TMMT με την 11η γενιά Corolla το 2013.

Οι εξαγωγές του Corolla στη Β. Αμερική ξεκίνησαν το 1968, και η άμεση επιτυχία των πωλήσεων εκεί βοήθησε τις συνολικές αθροιστικές πωλήσεις του αυτοκινήτου να φτάσουν το 1 εκατομμύριο μόλις τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα.

Το 1997, το Corolla έγινε παγκόσμιο best-seller, με τις παγκόσμιες αθροιστικές πωλήσεις να ξεπερνούν τα 22,65 εκατομμύρια μονάδες. Μέχρι το 2013, το Corolla είχε ήδη πουλήσει 40 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Με παραγωγή σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα πάνω από 44 εκατομμύρια μονάδες, με αποτέλεσμα το ένα στα πέντε οχήματα που έχει πουλήσει η Toyota στην 79χρονη ιστορία της να είναι ένα Corolla. Πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα πωλούνται κάθε χρόνο από το 2002. Πέρσι, πωλούνταν συνολικά 3.670 Corolla κάθε μέρα σε πάνω από 150 χώρες και περιοχές.

1η Γενιά Corolla (1966-1970)

toyota-corolla-50a_hd_91071

Το 1966 γεννήθηκε το Corolla, ή ‘Στέμμα Λουλουδιών’. Υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου εξέλιξης Tatsuo Hasegawa, οι σχεδιαστές του Corolla θέλησαν να κατακτήσουν το ευρύ κοινό. Κύρια αρχή του προγράμματος ήταν η δημιουργία ενός Corolla με σπορ εμφάνιση και αίσθηση. Αυτό το επαναστατικό νέο αυτοκίνητο κυκλοφόρησε σε μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων και υιοθετούσε πολλές νέες τεχνολογίες, πρωτοφανείς στην Ιαπωνική αγορά, όπως ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η γκάμα του μοντέλου αποτελείτο από ένα δίθυρο sedan, ένα 4θυρο sedan και ένα δίθυρο station wagon.

2η Γενιά Corolla (1970-1974)

Gen 02 - 1970

Με τη λήξη της παραγωγής της 1ης γενιάς Corolla, μηχανικοί και σχεδιαστές βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία πρόκληση: η συνέχιση της επιτυχίας του πρώτου μοντέλου, μέσα από την εξέλιξη του διαδόχου του. Τη χρονιά που κατασκευάστηκε το εκατομμυριοστό Corolla αυτό το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε σαν ένα ‘εντελώς νέο Corolla’. Και ενώ στο εξωτερικό κυριάρχησαν απαλές καμπύλες γραμμές, κάτω από το αμάξωμα, μία μεγαλύτερη ανάρτηση με φύλλα σούστας βελτίωσε την οδηγική άνεση και συμπεριφορά.

Το 1972, η γκάμα επεκτάθηκε σε τέσσερις τύπους αμαξώματος με το λανσάρισμα ενός coupe. Με το διάσημο κινητήρα 2T-G, το Corolla Levin αποδείχτηκε η επιλογή των εραστών των σπορ αυτοκινήτων.

3η Γενιά Corolla (1974-1979)

Gen 03 - 1974

Το 1974 ήταν μία απαιτητική χρονιά για την επόμενη γενιά Corolla. Αυστηροί κανόνες εκπομπών ρύπων απαιτούσαν ειδική εξέλιξη του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής για να μπορέσει το νέο μοντέλο να λάβει έγκριση τύπου. Η Toyota υπήρξε πρωτοπόρος στη εξέλιξη των καταλυτικών μετατροπέων που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα. Αυτό το καθαρότερο, πιο αποδοτικό Corolla ωφελήθηκε από μία ακόμα σύγχρονη καινοτομία – την αεροδυναμική σήραγγα – και τα αποτελέσματά της επηρέασαν την εξωτερική σχεδίαση ώστε να διαχειρίζεται πιο αποδοτικά την αντίσταση του αέρα. Στο εσωτερικό, η ποιότητα και εργονομία βελτιώθηκαν με το Corolla να αποπνέει την αίσθηση ενός ακριβότερου αυτοκινήτου.

4η Γενιά Corolla (1979-1983)

Gen 04 - 1979

1979, και μετά από μία ακόμα πετρελαϊκή κρίση, η Ιαπωνική οικονομία φαίνεται να βρίσκεται σε ανάκαμψη. Μέσα σε αυτό το κλίμα ανανεωμένης αισιοδοξίας, έκανε την εμφάνισή της στην παγκόσμια σκηνή η τέταρτη γενιά Corolla. Επαναπροσδιορίστηκε σαν ένα πολυτελές αλλά οικονομικό οικογενειακό αυτοκίνητο με ανώτερες συνολικές επιδόσεις που ικανοποιούν τις ποικίλες ανάγκες των χρηστών. Καθώς η αεροδυναμική έπαιζε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση ενός οχήματος, το νέο Corolla θα περνούσε πάνω από 400 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα. Για να μην αποκλίνει από την αρχική του σχεδίαση και αίσθηση και απογοητεύσει την όλο και μεγαλύτερη βάση πιστών οπαδών του, το Corolla εξελίχθηκε ομαλά με καθαρές γραμμές σε ένα αμάξωμα σχεδόν χωρίς καμπύλες. Πίσω από την εξωτερική επιφάνεια, τα επίπεδα άνεσης και ευστάθειας βελτιώθηκαν με μία νέα ανάρτηση 4 συνδέσμων, ενώ σαν απάντηση στις νέες περιβαλλοντικές πιέσεις, λανσαρίστηκε ένας νέος κινητήρας 1.8 diesel.

5η Γενιά Corolla (1983-1987)

5.1.2

Ο επικεφαλής εξέλιξης Fumio Agetsuma ξεκίνησε την 5η γενιά Corolla σαν ένα εξαιρετικά καινοτόμο μοντέλο, λέγοντας ότι έπρεπε να είναι επαναστατικό όπως το πρώτο Corolla. Μάλιστα ήταν το πρώτο που σχεδιάστηκε και μελετήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους στη σχεδίαση του κινητήρα και του εξωτερικού. Με το κεκλιμένο ρύγχος και το στρογγυλεμένο σφηνοειδές σχήμα το νέο αυτοκίνητο θα ήταν το πρώτο της οικογένειας με εμπρόσθια κίνηση, πραγματική πρόκληση για τους μηχανικούς.

Τα πισωκίνητα μοντέλα coupe έδιναν έμφαση στα σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά, χρησιμοποιώντας είτε τον 1.5- ή τον 1.6-κινητήρα, και στις δύο περιπτώσεις τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Αυτή η τελευταία έκδοση, ευρέως γνωστή ως Hachi-Roku (ή ‘eight-six’ στα Ιαπωνικά) αναφερόμενη στον κωδικό πλαισίου του ‘AE86’, ήταν το τελευταίο Corolla με FR μετάδοση. Οι πολυάριθμες αγωνιστικές επιτυχίες και οι θρίαμβοι σε αγώνες ράλι, όπως η διάδοση του ντριφταρίσματος που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό, κατέστησαν το μοντέλο από τα πιο αγαπημένο και εμβληματικά οχήματα στη σύγχρονη ιστορία της Toyota.

6η Γενιά Corolla (1987-1991)

5.1.2

1987 και η βασική λέξη στην εξέλιξη του νέου Corolla ήταν η ‘ποιότητα’: τόσο στην αίσθηση που απέπνεε το αυτοκίνητο όσο και στο πώς ένιωθαν οι ιδιοκτήτες του. Ήταν ζήτημα ύψιστης σημασίας όχι μόνο να ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες αλλά και να τους εντυπωσίαζε με την ποιότητά του. Προτάθηκαν πάνω από 2.000 βελτιώσεις ενώ 100+ κατασκευαστές εξαρτημάτων βελτίωσαν τη λειτουργικότητα όλων των περιοχών του αυτοκινήτου – από τη μείωση θορύβων μέχρι τη χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό και τα χειριστήρια. Θα ήταν το πιο ποιοτικό Corolla μέχρι τότε.

7η Γενιά Corolla (1991-1995)

5.1.2

Το 1991 σηματοδότησε το λανσάρισμα της 7ης γενιάς Corolla. Η εξέλιξή της επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς τομείς: στυλ στη σχεδίαση, οδηγικές επιδόσεις και ασφάλεια και αξιοπιστία. Με έμφαση στις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες και άφθονο χώρο για την οικογένεια, οι μηχανικοί της εποχής θέλησαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα προσέφερε πιο ουσιαστική ικανοποίηση στους ιδιοκτήτες και περισσότερες αναμνήσεις ποιότητας Corolla.

8η Γενιά Corolla (1995-2000)

5.1.2

Το 1995 ήταν μία εποχή περιβαλλοντικών και οικονομικών ανησυχιών, πόσο μάλλον για τους υπεύθυνους εξέλιξης της 8ης γενιάς Corolla. Με μία υποτονική οικονομία στη χώρα παραγωγής, η ομάδα εξέλιξης άρχισε να φτιάχνει ένα νέο μοντέλο όπως το ζήτησαν οι καταναλωτές: κάποιο που θα μείωνε τις επιπτώσεις στον πλανήτη και θα ήταν πιο αποδοτικό και οικονομικό στην απόκτηση και συντήρησή του. Και έφτιαξαν ακριβώς αυτό – ένα εξελιγμένο αυτοκίνητο που κατάφερε να γίνει Νο 1 σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, μειώνοντας το συνολικό κόστος χρήσης και προσφέροντας ένα ασφαλέστερο, πιο αθόρυβο και υψηλότερης ποιότητας μικρομεσαίο μοντέλο.

9η Γενιά Corolla (2000-2006)

Gen 09 - 2000

Το 2000 έφερε μαζί του το λανσάρισμα της 9ης γενιάς Corolla σχεδιασμένου στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Έχοντας επωμισθεί την ευθύνη να σπάσει τους δεσμούς με το παρελθόν και να εγκαινιάσει νέα πρότυπα για τον 21ο αιώνα, τα νέο μοντέλο σχεδιάστηκε εξ αρχής με γνώμονα την προσιτότητα. Πέρα από την ευχρηστία και αξιοπιστία, κύρια χαρακτηριστικά του ήταν τα ανώτερα επίπεδα ποιότητας εσωτερικού και άνεσης που συναγωνιζόταν υψηλότερες κατηγορίες.

10η Γενιά Corolla (2006-2013)

Gen 10 - 2006

Το 2006 σηματοδότησε ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του Corolla και συγκεκριμένα την 40ή επέτειο πωλήσεων από τότε που ξεκίνησαν στην Ιαπωνία. Με το λανσάρισμα τις 10ης γενιάς εμφανίστηκε μία νέα σχεδιαστική τάση. Ο υπεύθυνος εξέλιξης, Soichiro Okudaira, δημιούργησε ένα νέο μοντέλο με παγκόσμια προοπτική και κλίμακα. Οι δυναμικές επιδόσεις πληρούσαν τα υψηλότερα Ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ η ευχρηστία και ευρυχωρία έπρεπε να πληρούν τις απαιτήσεις της αγοράς Β. Αμερικής. Οι μηχανικοί βασίστηκαν στον ‘κανόνα των 5 λεπτών εμπειρίας’, όπου οι πελάτες θα αναγνώριζαν την ποιότητα του νέου μοντέλου μέσα στο 5 πρώτα λεπτά οδήγησης.

11η Γενιά Corolla (από το 2013)

Gen 11 - 2016

Το 2013 γεννήθηκε η 11η γενιά Corolla η οποία έκανε πάταγο, αφού το μοντέλο της Toyota αναδείχτηκε στο δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Με περισσότερες από 44 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως μέσα σε 50 χρόνια, κύρια χαρακτηριστικά της πιο πρόσφατης γενιάς Corolla ήταν η μεγαλύτερη πολυτέλεια εξωτερικού, η έμφαση στην αντιληπτή ποιότητα και τα υψηλότερα επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού ασφάλειας. Το εμβληματικό μοντέλο προβλέπεται να έχει πολύ μέλλον ακόμα.

  • Giannis

    Οι οδηγοι αγωνων ειτε ερασιτεχνες ειτε επαγγελματιες τα αγαπησαν επειδη ηταν κυριως φθηνα και μπορουσαν ετσι να κανουν το χομπι τους ή την δουλεια τους αντιστοιχα.Αυτοι ομως αποτελουν το 1% (και πολυ λεω) των αγοραστων.Το υπολοιπο 99% θα εκτιμησει περισσοτερο την φιλικοτητα,την πρακτικοτητα,την ευρυχωρια,το χαμηλο κοστολογιο που προσφερει η μπροστοκινηση.
    Αυτο που εν τελει εννοω ειναι οτι σε καποιες κατηγοριες π.χ.roadster η πισω κινηση ειναι ιδανικη.Σε κατηγοριες τυπου mondeo/corrola/passat το αντιθετο.
    Απλα επειδη ζουμε σε μια εποχη που η συντριπτικη πλειοψηφια ειναι FWD αυτο μας κανει να υμνουμε την RWD.Καποιες φορες το κατανοω καποιες οχι.

  • Mrdesperado32

    το ξερεις το συγκεκριμενο αμαξι?

  • insider greece

    Υπαρχουν πολοι καλοι Ιατροι στην χωρα μας και στο εξωτερικο που μπορουν να σε βοιθησουν σημαντικα…

    • mother1russia

      Δηλαδη εσυ διαφωνεις σε αυτα που εγραψα και βλεπεις την corolla σημαια της toyota μονο και μονο επειδη πουλαει, κριμα στις supra και celica δηλαδη που τις εχουν σβησει για να πουλανε αυτοκινητα για κυρατσες

    • insider greece

      Απλα δεν με ενοχλει, και σεβομαι το κοινο που το επιλεγει , ετςι απλα, οπως και τα υπολοιπα brands.
      Αυτο που δεν εχω καταλαβει ακομα ειναι το γιατι πουλαει τοσο με τοσα ελατωματα απο την στιγμη που ειναι στην ιδια τιμη και ακριβοτερα απο τους αμεσους ανταγωνιστες.

    • mother1russia

      Δεν ειπα οτι ο ανταγωνισμος εχει καλυτερα, στα ιδια επιπεδα ειναι ολοι και ειναι ανουσια αυτοκινητα anti-petrolhead.
      Οσο για τις πωλησεις και τα VW πουλανε, δεν μου λεει κατι πιο πολυ φημη και διαφημιση σε αυτη την κατηγορια

    • insider greece

      Και petrolhead αυτοκινητο με ουςια ειναι το vw η το opel; να πουλησουμε δηλαδι τα Bmw και τα Merc και να παρουμε Golf και jetta? Θα τρελαθουμε τωρα;;;

    • insider greece

      Και petrolhead αυτοκινητο με ουςια ειναι το vw η το opel; να πουλησουμε δηλαδι τα Bmw και τα Merc και να παρουμε Golf και jetta? Θα τρελαθουμε τωρα;;;

    • mother1russia

      Το αντιθετο ειπα οτι ειναι τα ιδια

    • insider greece

      Σορρυ, παρεξιγησα

  • mother1russia

    Ρε θα μας τρελανουν εχουν κανει σημαια την corolla ….
    Νομιζα οτι εχουμε petrolhead εδω μεσα

    • Κώστας

      petrolhead kai toyota δεν συμβαδιζουν σαν εννοιες,αντε να εξαιρεσω την supra
      εχω οδηγησει την 8η-9η και 10η γενιά και νομιζα οτι θα πεθανω απο βαρεμαρα

    • mother1russia

      Οντως πολυ βαρετα, παλιοτερα μου αρεζε πολυ και το celica του 2003 αλλα κι αυτο με μπροστινη κινηση το εβγαλαν οι ξενερωτοι και δεν το συνεχισαν

  • liospi

    Δίσκους φρένων όχι ταχυτήτων
    :-)