egnatia odos

Σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αναφέρει πως μέσω ΤΑΙΠΕΔ η Εγνατία Οδός το μόνο πλήρες και ολοκληρωμένο οδικό έργο στη χώρα μας περνάει στα χέρια ιδιωτών, με το τίμημα να έχει καθοριστεί στα 100 εκατομμύρια και η παραχώρηση θα γίνει για 40 χρόνια.

Οι εργαζόμενοι στην Εγνατία μιλούν για ένα οικονομικό έγκλημα και εξηγούν ότι αυτή τη στιγμή το κράτος ετοιμάζεται να παραχωρήσει έναντι 100 εκατομμυρίων για 40 χρόνια έναν δρόμο που αποφέρει μέσω διοδίων περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Στη σύμβαση θα προβλέπεται και ποσοστό από τα έσοδα των διοδίων, όμως σε κάθε περίπτωση το τίμημα είναι ελάχιστο μπροστά στα υπολογιζόμενα έσοδα για τα επόμενα 40 χρόνια που παραχωρείται. Επιπλέον τα έσοδα από τα διόδια υπολογίζονται στα 50 εκατομμύρια με μόλις 7 από τους 15 συνολικά σταθμούς διοδίων που προβλέπονται ενώ υπολογίζονται και με τις σημερινές τιμές ενώ προβλέπεται αύξηση.

Η Εγνατία Οδός κόστισε περί τα 6,5 δισ. ευρώ και ξενίζει το γεγονός πως το κράτος αποφάσισε να την πουλήσει, αλλά και πως τα 100 εκατομμύρια που θα εισπραχθούν, θα πάνε απευθείας στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους, θα πέσουν δηλαδή σε μια μαύρη τρύπα χωρίς κανένα όφελος για τους πολίτες που ήδη πλήρωσαν κάποια δισ. ευρώ για την κατασκευή του έργου.

Το ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο διαψεύδει κατηγορηματικά το δημοσίευμα, μιας και σύμφωνα με το Ταμείο, οι ισχυρισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς η συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν έχει καν ξεκινήσει. Ο πρόεδρος της Εταιρείας, Απόστολος Αντωνούδης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε:

Όταν μιλάμε για Εγνατία Οδό δεν εννοούμε την εταιρεία, δεν θα πουληθούν οι μετοχές. Η εταιρεία θα εξακολουθήσει να υπάρχει και να παράγει το έργο που παράγει. Αυτό που θα παραχωρηθεί είναι ο άξονας της Εγνατίας Οδού μαζί με τρεις κάθετους. Όταν λέμε παραχώρηση, λοιπόν, εννοούμε το δικαίωμα, τη συντήρηση κι εκμετάλλευση του δρόμου.

Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει πρώτα από όλα το ελληνικό Δημόσιο αλλά και την ελληνική κοινωνία είναι να βρεθεί ένα δίκαιο εύλογο τίμημα, να γίνει σωστή αποτίμηση της αξίας πώλησης αυτού του δικαιώματος.

Ερωτηθείς για τον σχεδιασμό σε σχέση με τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας, ο κ. Αντωνούδης απάντησε:

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν […] επτά σταθμοί διοδίων πάνω στον άξονα, συν τον σταθμό του Προμαχώνα. Ήδη από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2014 αναμένεται να γίνουν άλλοι 11 […] εκ των οποίων οι έξι πάνω στον άξονα. Άμεσα μιλάμε για τέσσερις σταθμούς διοδίων, αλλά όταν λέω άμεσα, πριν από την άνοιξη του 2017 δεν νομίζω να το δούμε.

Σε σχέση με τα έσοδα που προέρχονται από όσους σταθμούς είναι ήδη σε λειτουργία, ο κ. Αντωνούδης υπενθύμισε ότι αυτά ανέρχονται σήμερα σε περίπου 67 εκατ., με τιμή χρέωσης τριών λεπτών ανά χιλιόμετρο, όταν πχ, στον ΠΑΘΕ η μέση τιμή χρέωσης είναι στα 6,9 ευρώ.

Αν υπολογίσουμε τους νέους σταθμούς διοδίων […] και μια μικρή αύξηση από τον παραχωρησιούχο, στα 5 λεπτά/χλμ., τα έσοδα θα ξεπερνάνε τα 150 εκατ. τον χρόνο. Τα έξοδα για τη συντήρηση της οδού είναι 40-50 εκατ. ευρώ, άρα η Εγνατία θα μπορεί άμεσα να εισφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ ή στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ/χρόνο. Καταλαβαίνετε πού φτάνει, λοιπόν, η αξία της παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης σημείωσε ότι:

Αυτή τη στιγμή μιλάνε για 30-35 χρόνια, αλλά ενδεχομένως να είναι και κάτω από αυτό το νούμερο. Ως ανοιχτό ζήτημα υπάρχει ακόμη η ενδεχόμενη συμμετοχή στο νέο πρότζεκτ, της παραχώρησης, και της Εγνατίας Οδού, αλλά αυτά είναι ζητήματα που θα τα δούμε τους επόμενους μήνες.

  • 100.000.000 για την Εγνατία οδό …. Όταν για μια τηλεοπτική άδεια δώσανε 75.000.000 !!!! Μνημόνια μέχρι να σβήσει ο ήλιος !!!

    • hellboy

      μπαμπη οταν σου λενε οι ξενοι… πρεπει να παραχωρησεις τα δημοσια ……για να παρεις δοση…(την πρεζα που σε εβαλαν οι ελληνες πολιτικοι….)
      πχ αεροδρομια…. Fraport γερμανικων συμφερωντων εταιρια…..40 ετη συμβαση για 14 αεροδρομια….
      γεφυρα ριου αντιρριου γαλλο-γερμανικων συμφερωντων εταιρια….50 χρονια συμβαση…
      αεροδρομια ΕΛ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ απο το 2001 70 χρονια συμβαση εκμεταλευσης γερμανικων συμφερωντων..(και μαλιστα η εταιρια αυτη χρωστα στο δημοσιο περιπου 500χιλιαδες ευρο.)
      γιατι να μην την παρει γερμανος με συμβαση 40 ετων…. για να παρεις την δοση…..
      απο την στιγμη που ειμαστε στο ελεος των ξενων … γινετε οτι ζητανε κατω απο το τραπεζι και ενα ειναι αυτο που βλεπεις.

    • JohnnyXP64

      εισαι λαθος αδερφε! κανεις ξενος δεν σου ειπα “δωσε αυτο να παρεις δoση!”
      σου λενε “θελουμε τα λεφτα που σας δανισαμε πισω που θα τα βρειτε δεν με ενδιαφερει!” το οτι οι Ελληνες ψηφιζουν συννεχεια αχρηστους καπετανιους στο πλoιο “Hellas” και το ριχνουν στην ξερα και μετα βουλιαζει, δεν φταει η Θαλασσα που σε πνίγη!
      το οτι βγαζουν την χωρα στο ξεπουλημα για τριχες, και οποια ελαχιστα εργα, (δρομοι, λιμανια,αεροδρομια,χρυσο, πετρελαια)στο σφυρι ειναι καθαρα δικο μας σκατωμα!
      οσο και παγιδα να μας στηναν, οταν ειχαμε αναγκη 7 μας δανιζαν 10 και εμεις λεγανε ΝΑΙ ΝΑΙ!!!!! μετα τα φαγα”με” και τα 10 σε μαλακιες ουτε το 1 δεν επενδυσαμε στην χωρα αυτη, ερχονται τωρα που με τους τοκους γιναν 14 και μας λενε να πληρωσουμε! φταινε αυτοι οι εμεις που το παιζουμε η “εξυπνοτερη φιλη στον πλανήτη”?

      αν εσυ μου ζηταγες δανικα γιατι ελεγες οτι εχεις αναγκη και στα εδεινα και κατι παραπανω να εισαι ανετος, κι εσυ τα έτρωγες στα μπουζουκια και οχι στις πραγματικες αναγκες που ειχες, αμα ερθω και ζητησω τα λεφτα μου ειμαι “κακος?”

    • Smartass

      Τα μνημόνια είναι η βιτρίνα. Πίσω από την βιτρίνα πρέπει να περιέλθει η Ελλάς στην ΝΤΠ.
      Δηλαδή να πάψουν οι Ελληνες να είναι κύριοι της Ελληνικής επικρατείας.
      Δες σε τι κατάσταση έχουν φτάσει τα νησιά του ανατολικού αιγαίου.
      Είχαμε τους πράσινους μας έφεραν μνημόνιο.
      Μετά είχαμε τους μπλε μας έφεραν και αυτοί μνημόνιο.
      Τώρα έχουμε τους γκεϊ παρεϊντ επίσης μνημόνιο.
      Τυχαίο δεν νομίζω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      https://uploads.disquscdn.com/images/26f0d4bbbffee321d0d36f5c23c67c0c052ff6c4e295f97d778b372a7598fec3.jpg

    • Mika

      H ξεφτυλα της ξεφτυλας…
      Ποσοι εφαγαν κι απο αυτο το εργο και τωρα θα το ξεπουλησουν για πασατεμπο..

    • manowar

      αυτες οι κλανες των αμερικανικων πανεπιστημιων και αμερικανικων λοομπυ συμφεροντων που ειναι τωρα κυβερντικοι,,,,,,, σε λιγο καιρο θα εχουν προβλημα με την ομιλια τους μην ανυσηχεις δεν εχει υπαρξει κατι σαπιο που να μην εχει βρει το τελος του..

    • Renesis1

      Εκπλήσσεσαι?!… Εδώ δώσανε το παλιό αεροδρόμιο του ελληνικού (κοστολογημένο στα 5,5 δις) στο 1/6 περίπου της τιμής του, στα 718 μύρια. Με ένα μόνο συμμετέχοντα στη “δημοπρασία”, αν είναι ποτέ δυνατόν…

      Έχουμε τη “δημοκρατία” των ημετέρων του ΣΕΒ στην Ελλάδα και των τραπεζιτών. Έτσι γίνεται η μπίζνα, δημοκρατικά και νόμιμα. Δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική φυσικά, πάντα έτσι ήταν, έτσι είναι και έτσι θα ναι..

    • loeb

      Και οταν πληρωσαμε 177εκ φετος για την ΕΡΤ.

    • ειναι τοσα πολλα…που μη με φορτωνεις σε παρακαλω πρωινιατικα !!! :-D

  • ελεος μάγκες, ας μαζεψουμε οτι βοσκοτοπια εχει ο καθενας να παμε ΑΤΤΙΚΑ να παρουμε ενα δανειο 100 μυρια , αστειο ποσο και να την κανουμε δικια μας … να αφαιρεσουμε και τα ορια ταχυτητας να ξεταυλωνουμε ελευθερα … συριζα ρε μαγκες … για παντα … και ενας συριος λαθρομεταναστης μπορει να αγορασει την εγνατια … ελεος … ενας εισαγγελεας δεν υπαρχει να τους βαλει μεσα οσο ποιο γρηγορα γίνεται … ελεος

  • theolvs

    Αν πουληθει οντως τοσο ειναι ξεφτιλα

    • hellboy

      Βασικα δεν μιλαμε για καθαρη πωληση.. αλλα για ενοικιαση 40 ετων.. με τα κερδη φυσικα στην εταιρια καθως και η συντηρηση του εργου.
      αλλα η χασουρα του ελληνικου κρατους ειναι χασουρα…
      οπως με οπαπ… που τον δωσανε 50 μυρια σε ιδιωτη(συμπραξη ξενων και μελισσανιδη προεδρου αεκ) και βγαζει τον χρονο 500…..
      μην ξεχνας οτι αυτη την στιγμη εχεις ηδη fraport 14 αεροδρομια στην ελλαδα.
      εχεις την γεφυρα ριου-αντιριου και το Ελ Βεν σε χερια ξενων…. για εκμεταλευση…
      καθως ψηνετε κατι αντιστοιχο και για λιμανι πειραια και θεσσαλονικης.

    • a_f_a

      σωστά και αυτα… τι να λέμε
      αριστερα, δεξιά, κέντρο, ζαλιστήκαμε
      κατσε όμως για κανα 2μηνο ο έλληνα ο τζογαδόρος να έκαμε πλάκα να μη παταγε σε πρακτορία.. αλλά…

    • Smartass

      Ο Αστέρας πουλήθηκε στο ¼ της αξίας του

      http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/383285/o-asteras-poylithike-sto-%C2%BC-tis-axias-toy

  • Fotis

    50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο έσοδα, με τίποτα δεν σημαίνει 50 εκατομμύρια ευρώ κέρδη!
    Αν τα καθαρά κέρδη από αυτά τα 50 εκατομμύρια είναι ένα 10% (το οποίο θεωρώ υπερβολικά μεγάλο ποσοστό) τότε μιλάμε για 5 εκατομμύρια κέρδη τον χρόνο δηλαδή 200 στα 40 χρόνια. Δηλαδή κάποιος θα βάλει σήμερα 100 για να εισπράξει σταδιακά και έπειτα από 40 χρόνια τα διπλάσια.
    Εσείς αν είχατε να επενδύσετε 100 εκατομμύρια, τι κέρδος θα περιμένατε αν αποκομίσετε έπειτα από 40 χρόνια?

    • gronholm89

      Με αυξηση των σταθμων διοδιων αλλα και την τιμη των διοδιων, η αποσβεση θα γινει πολυ νωριτερα απο τα 20 χρονια…..

    • Fotis

      Μιλάς για απόσβεση του κεφαλαίου της επένδυσής του δηλαδή για τα χρόνια που θα χρειαστεί για να πάρει πίσω τα λεφτά του κι όχι για να βγάλει κέρδος. Και φυσικά αυτό που λες είναι υπόθεση. Δεν νομίζω οτι νοήμων άνθρωπος θα έκανε επένδυση βασιζόμενος στις υποθέσεις και τα ευχολόγια του οποιουδήποτε υπουργού…

    • gronholm89

      Δεν ειναι υποθεση αγαπητε φιλε μου. Οι σταθμοι διοδιων απο 8 που ειναι τωρα, θα φτασουν σταδιακα τους 15 βαση του σχεδιου που προυπαρχει! Εστω οτι δεν αυξηθουν οι τιμες τους (θεωρω οτι δεν θα επρεπε να το συζηταμε καν, ειναι αυτοννοητο οτι θα παρουν τα πανω τους) τα εσοδα θα αυξηθουν κατα πολυ απο το (σχεδον) διπλασιασμο των σταθμων διοδιων!!!

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Οι βρωμοσοβιετοαδελφές, που ξεπούλησαν ολόκληρες πλουτοπαραγωγικές πηγές της ΡΩΣΙΑΣ στα ΚαπιταΛΗστικά Διεθνή κοπρόζωα,συνεχίζουν ΚΑΙ στην Χώρα μας το ΕΘΝΟΚΤΟΝΟ καταστροφικό ξεπούλημα!
    Κακό ψόφο να έχετε ΠΡΟΔΟΤΕΣ ολκής!
    Ψάχνω να βρω τις ΑΠΑΤΡΙΔΕΣ λούγκρες που κουνούσαν τις αδελφίστικες σημαίες του $ΥΡΙΖΑ και με έβριζαν όταν τους έλεγα που θα μας ξεπουλήσουν όλους,αλλά δεν βρίσκω καμία τους!

    Τρώνε και πίνουνε δεκαετίες με αμέτρητα χρήματα των Ελλήνων και τους αποκοίμησαν τελείως τα ανεγκέφαλα δίποδα!
    Υ.Γ Δυστυχώς η Εγνατία είναι το λιγότερο κακό που θα μας βρει.
    Αυτά που έχουν βάλει σε πρόγραμμα είναι κατά πολύ χειρότερα.
    Ο Θεός να μας φυλάξει.

    • Pandal

      Έτσι ακριβώς. … οτιδήποτε κερδοφόρο υπάρχει με ψεύτικα στοιχεία το κάνουν ζημιογόνο και χαρίζεται στους “δηθεν” επειδή τες. .. όλοι οι δρόμοι αεροδρόμια όπαπ σιδηροδρομοι ….. ΌΛΑ!

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Πριν οι λούγκρες ψηφίσουν την αρχιλούγκρα, επισκέφτηκε 5 φορές τις Η.Π.Α…. Τυχαίο;;;
      Τους έλεγε πως το ΑΙΓΑΙΟ ανήκει στα ψάρια του!Που ξεσκίστηκαν αμέτρητοι ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΠΡΟΓΟΝΟΙ μας, για να έχουμε ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΚΣ της Ανατολής!
      Τους έλεγε: Θα σας φέρω εκατομμύρια λαθραίους και θα τους βαφτίζω Έλληνες!

      Tα γιδοπρόβατα ξέρεις τι έκαναν;;;
      Έκαναν τα 3 μαιμουδάκια!Δεν βλέπω,δεν ακούω,δεν μιλάω για τα εγκλήματα!
      Αλλά όλα εδώ πληρώνονται ανιστόρητα γίδια.
      Δεν ξέρω Pandal πως θα τελειώσει και πως θα είμαστε.
      Είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος Άνθρωπος, αλλά διατηρώ την επαφή μου με την πραγματικότητα.

      Το ένστικτο μου λέει,πως τα παρελθοντικά ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ,θα είναι παιδική χαρά.
      Έλαχε στην γενιά μας.
      Δυστυχώς οι νεολούγκρες νεοέλληνες, άνοιξαν την πόρτα του φρενοκομείου μέσα στην ίδια μας την Χώρα.
      Μιλάμε για σάπιους με αυτοκτονική ηδονή.

    • θα σε πουν ενα ”φασιστα” και μετα θα κρυφτουν παλι στα λαγουμια τους !!!

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Οι λούγκρες ας πάνε να μαλώσουν πρώτα τις φασίστριες που ψήφισαν και ξεπουλήσαν την Χώρα στους πάντες και μετά ας έρθουν με την όπισθεν που γνωρίζουν.
      Δεν αναφέρομαι στις χρηματοδοτούμενες έμμισθες λούγκρες, που κάνουν προπαγάνδα στο διαδίκτυο.

      Αναφέρομαι στα όργια που έβρισκα στην προσωπική μου ζωή.
      Τώρα δεν τολμούν να με κοιτάξουν, διότι έχει φούτσα και προσβόλα.
      Έπαιζαν τη κασέτα του ”φασίστα” που άκουγαν από τα τα βρωμοκάναλα ΜΜΕ, μέχρι που τον ήπιαν.

      Τώρα τους τελειώνουν και τα βρωμοκάναλα,τους κόβουν τα ρεύματα,
      τους παίρνουν τα σπίτια τους στον πλειστηριασμό και τον Ενφια πληρώνουν και η ιδιωτική τους περιουσία κυνηγιέται.
      Καπιταλόμουτρα και Κουμούνια δεν ήθελαν;;Θα φάνε καλά.
      Αυτά είναι μόνο η αρχή.Σε λίγο που θα κυνηγηθούν και από τα ορκς τότε θα μυξοκλαίνε καλά-καλά.

  • SAMURAI-66

    Τα πολλα λογια ειναι φτωχεια.
    Αυτο ειναι αναπτυξη ευρωπαικων προδιαγραφων….λατρευω το ισχυρο ευρω που δεν εχω στην τσεπη μου,νιωθω υπεροχα σαν μελος της μεγαλης οικογενειας στην γηραια ηπειρο,αγαπω ΔΝΤ και γερμανους,ζω στην ελλαδα γεματος χαρα περιμενοντας το επομενο μνημονιο!!
    Οταν ομως βγει πρωθυπουργος ο κουλης που του εχω απεριοριστη εμπιστοσυνη και τον περιμενουμε ολοι σαν μανα εξ ουρανου τα πραγματα θα φτιαξουν εν μια νυκτι.
    Θα πουλησει και της βραχονησιδες μαζι με τα θαλασσοπουλια….απλα πραγματα!!

    • ducatos

      Ακριβώς δεν υπάρχει ελπίδα πουθενά ούτε ενας που να λες ρε υπάρχει έστω και μια μικρή ελπίδα κανένας κανένας.

  • Tsou Kostas

    “Αυτό που θα παραχωρηθεί είναι ο άξονας της Εγνατίας Οδού μαζί με τρεις κάθετους. Όταν λέμε παραχώρηση, λοιπόν, εννοούμε το δικαίωμα, τη συντήρηση κι εκμετάλλευση του δρόμου.”

    Α Εντάξει, ευτυχώς ρε μεγάλε, γιατί νομίζαμε ότι θα πάρουν την άσφαλτο και θα φύγουν.

  • a_f_a

    νταξ, δεν υπάρχει έλεος.
    αφου καθόμαστε καναπέδες, καλά να πάθουμε.
    τα κοχιονες μας θα φαινόταν, να το πουλήσουν όσο λένε και εμεις οι πολίτες να παμε από τους παλιούς δρόμους. εμπαργκο γ@μω τη τρέλα μου.

  • manowar

    εδω περα μεσα θα αλαξοπιστησετε

  • AR164V6TB

    Ένα έργο που κόστισε δισεκατομμύρια… Ένα έργο που αναμενόταν για δεκαετίες…Ένα έργο που έδωσε ανάσα σε τρεις απομονωμένες περιφέρειες της Ελλάδας, που ζητούσαν το αυτονόητο, να γίνουν πιο προσβάσιμες (βλέπε Ήπειρος) και να έχουν ένα ισχυρό χαρτί στην προσπάθειά τους να αποτελέσουν πόλο έλξης πάσης φύσεως επιχειρηματικής, τουριστικής κλπ κλπ δραστηριότητας(αν και αυτό μάλλον περισσότερο ως ανέκδοτο θα έπρεπε να ειπωθεί). Εν πάσει περιπτώσει, ένα ακόμα δημόσιο αγαθό, περιφρονητικά προς αυτούς που το πλήρωσαν (εμάς τους πολίτες εννοώ) καταλήγει να πωλείται σε μια εξευτελιστική τιμή, γιατί απλά “έτσι πρέπει”…. Και δεν έχουμε δει τίποτα….

    Και για να κλείσω εύθυμα, μήπως να ζητήσουμε από τον Γιαννάκη Αντεντοκούμπο, με το νέο του συμβόλαιο των 100.000.000, να την αγοράσει;; Θα πληρώνουμε τα διόδια με σουτάκια… Με 2 στα 3 εύστοχα περνάς… :-)

    • τα χαρτακια που θα μας δινουν στο πρωτο διοδιο πλεον θα εχουν ”αξια”…….στο επομενο…αμα το βαλεις απο τα 6.25m στο καλαθακι….θα περνας τζαμπα !!!!! :-P

  • AMG

    Ζαλίζομαι.

  • Anestis Genk

    Βλέπω μια επαμφοτερίζουσα στάση…
    Ο πιο πολύς κόσμος ακόμη και αν ψήφισε ΣΡΖ δεν είναι αριστεροί, όμως βρίζουν τον ΣΡΖ που ΔΕΝ τήρησε τα διάφορα αριστερά που έλεγε για τον δημόσιο πλούτο.
    Αν όμως δεν τα κάνει αυτά τα ξεπουλήματα ο ΣΡΖ, τότε no euro και χωρίς euro δεν θα έχουμε φτηνά εισαγόμενα.

    • a_f_a

      τα θέλουμε όλα χωρίς κόπο. είτε μέσα, είτε έξω από ευρώ.
      σχετικά με τη πώληση και το τίμημα δε ξέρω αλλά από παραδείγματα που φέραν συμφορουμίτες, και οι προηγούμενες κυβερνήσεις πουλούσαν κοψοχρονιά.
      ειναι οι πραγματικές οικονομικές εκτιμήσεις; ειναι κοινή πρακτική; ειναι σκάνδαλα; μόνο η δικαιοσύνη θα μπορούσε να μας πει, αν ήταν ανεξάρτητη. όλα τα άλλα ειναι λόγια του αέρα.

    • Anestis Genk

      Η δικαιοσύνη δεν γίνεται να είναι ανεξάρτητη:P Ακόμη και με αδέκαστους δικαστές οι νόμοι εξυπηρετούν κάποια συμφέροντα, η βουλή τους ψηφίζει άλλωστε.

  • Bon Viveur

    Τι είναι αυτοί ρε;; Δεν θα αφήσουν τίποτα απούλητο οι τύποι χαχαχα!
    Το μόνο καλό είναι οτι ο ιδιώτης θα προσέξει τον δρόμο και θα προσφέρει καλές υπηρεσίες όπως στην Αττική Οδό.

    https://uploads.disquscdn.com/images/777159ef154473a6111c833ca624440143284121a7a1b410379b3651df93580f.jpg

  • ντικ

    Ιδιωτικοποιήσεις παντού …χθες και σε όλα ! Οι εργαζόμενοι μιλάνε για “οικονομικό έγκλημα”, αλλά δεν τους καίγεται καρφί προφανώς, για τους δεκάδες οδηγούς, που έχουν σκοτωθεί και συνεχίζουν να σκοτώνονται, σε έναν δρόμο, υποτίθεται κλειστό και ασφαλή…

    • με την προυποθεση..οτι θα δωθουν στη σωστη τιμη…και οχι στην προκειμενη περιπτωση με αστεια τιμη !!!!

    • ντικ

      Για μένα, η τιμή δεν έχει ΚΑΜΙΑ σημασία και τζάμπα να τα δίνουν, όλοι ωφελημένοι θα βγούμε !

    • Από θέμα ποιότητας συμφωνούμε ότι θα ειναι καλύτερα …. Αλλά δεν γίνετε να τα έχουμε πληρώσει εμείς και να τα παίρνει ένας τζάμπα …

    • ντικ

      Όλα γίνονται, αν υπάρχει καλή θέληση…

    • Πως θα γίνει ;;; Δεν θέλω να χαρίσω 6.5 δις ……

    • ντικ

      Δεν μας είχες πει, πως είσαι δισεκατομμυριούχος ! ένα ένα, τα αποκαλύπτεις…

    • Αγόρασα f1 δεν με παίρνει να κάνω κιαλλο άνοιγμα ….. Πιστεύω να καταλαβαίνεις ποσο στενά ειμαι πλέον !!! ?????????

  • NK

    Πρώτη φορά Αριστεράχαχαχαχαααααα, συγγνώμη, δεν κρατιέμαι σύντροφοι.

    Σοβαρά πάντως, η χώρα έχει κάνει τις επιλογές της.

    Όχι τώρα, τα τελευταία είκοσι χρόνια το μονο που θυμάμαι ειναι Αυτιά και Παπαδάκη να λένε για συνταξούλα , πρόωρη συνταξούλα, συνταξούλα άγαμης, κτλ.

    Το μέλλον του συνταξιούχου ειναι Ο ΤΑΦΟΣ.

    (Σε συνδυασμό δε με ακροαριστερούς και Μη Σύνορα…)

    Όσο εμείς ασχολούμαστε με το αν ο Ζαχαριαδης ήταν τελικά πράκτορας των Άγγλων (ο ΓΓ του κόμματος …) και αν τελικά το Κόμμα έκανε λάθος να μακελεψει την Ελλάδα με εμφύλιο, έχουν γυριστεί 4 ταινίες για την ζωή του Steve Jobs…

    Περιττό να πω ποια χώρα έχει μέλλον και ποια έχει σφυροδρέπανα έν έτει 2016.

    Υγ. Μια κουβέντα από έναν πιο ηλικιωμένο : Οι συντάκτες της εφημερίδας που αναφέρετε, όταν δούλευαν στην ελευθεροτυπία, δημοσίευαν αυτολεξεί τις προκηρύξεις της 17Ν, του Κουφοντίνα, που άρχισε να σκοτώνει ΜΕΤΑ την χούντα, γιατί μαζί με τον Γιωτόπουλο ήταν αυτοεξόριστος στο Παρίσι και δεν πρόλαβε να κάνει αντίσταση…

    Σε καμία 60ρια χρόνια πείνας και τζιχαντοκομμουνισμού τα ξαναλέμε.

    • manowar

      σωστος

  • cosacher

    Σκεφτομαι που θα ανεβει το κοστος των διοδιων…

  • Christos Dimou

    Βλέπω ότι εύκολα πέφτουμε σε παγίδες.

    1. Τα έσοδα των 50 εκατομμύριων ευρώ δεν αρκούν για ένα δρόμο 670 χιλιόμετρων. Κάθε χρόνο, για τη διατήρηση της οδού σε καλή κατάσταση χρειάζεται αποκατάσταση ταπητα σε 40 τουλάχιστον χιλιόμετρα. Με τους πλέον αισιοδοξους υπολογισμους. Τα έξοδα της οδού είναι με βεβαιότητα πάνω απο 100 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Άρα με έσοδα στα 50 εκατομμύρια η εταιρεία είναι ελλειμματικη κατά τουλάχιστον 50 εκατομμύρια ίσως και παραπάνω ευρώ το έτος. Οι 250 εργαζόμενοι δεν δουλεύουν τζάμπα. Ούτε ο φωτισμός είναι τζάμπα. Ούτε τα συστήματα παρακολούθησης. Ούτε η συντήρηση του ταπητα. Ούτε η συντήρηση των σηρραγγων. Ούτε τα έργα ευστάθειας των πρανων, αποστραγγισεων κ.λπ. Ούτε η συντήρηση των εργων περι των θεμελίων των γεφυρων στη Δυτική Εγνατία είναι φθηνη.

    2. Κάποιοι έχουν κοντή μνήμη. Απο τα 6.5 δις ευρώ, πάνω απο τα μισά έχουν προελθει απο το Β και το Γ ΚΠΣ. Κοινοτικα λεφτά. Οπότε το παραμύθι του ξεπούληματος του «εθνικού μας πλούτου» δεν υπάρχει. Χωρίς το κοινοτικο χρήμα όνειρο για το μέλλον θα ήταν η Εγνατία. Και ο βασικός χρηματοδοτης είχε δώσει τα χρήματα αυτά για την κατασκευή κλειστου αυτοκινητοδρομου. Οχι για απλή οδό.

    3. Η Εγνατία δεν έχει ΣΕΑ σε πάνω απο 200 χιλιόμετρα. Οι «παραεγνατιες» δεν έχουν ολοκληρωθεί. Διόδια δεν υπάρχουν παντού. Το έργο δεν είναι λοιπόν τελειωμένο. Άρα ούτε και εδω είναι αληθη αυτά που αναφέρονται.

    4. Η ΕΕ δεν σκοπεύει να χρηματοδοτει τους Τούρκους και Ιρανους νταλικιερηδες. Κατι που συμβαίνει σήμερα. Οποίος αναλάβει την οδό θα αναλάβει να την μετατρέψει σε κλειστό αυτοκινητόδρομο χωρίς μετωπικα διόδια όπου αυτό μπορείς να το αποφύγεις. Υποδομές τζάμπα για να κερδίζουν καποιοι μας τελείωσαν ως έννοια εδω και δεκαετίες στον πολιτισμό. Στην Ελλάδα ακόμα δύσκολα αυτο να γίνει κατανοητο. Γιατί μας έχουν μάθει στο «τζάμπα».

    5. Στο άρθρο αναφέρει οτι πέραν των 100 μυριων το Δημόσιο θα πάρει και μέρος απο τα διόδια. Οπότε το πόσο θα είναι πολύ μα πολύ μεγαλύτερο. Αλλά τονίζουν τα μόλις 100 εκατομμύρια τίμημα. Γιατί αυτο μόνο δημιουργεί εντύπωση.

    Κάποιοι έχουν βρεί στην Εγνατία την αγελάδα που τους τρέφει. Δεν θέλουν να βρεθούν υπο τον έλεγχο κάποιου που θα του βάλει χέρι, ή μάλλον θα τους κόψει το χέρι που το έχουν χωσει βαθιά στο μέλι. Μακάρι σύντομα η Εγνατία να παψει να είναι μια καταβοθρα Δημόσιου χρήματος.

    • Tsou Kostas

      Σωστός. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα που να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του δημοσίου και να είναι επικερδές. Από όλα μέσα μπαίνουν τα ΖΩΑ εδώ και 40 χρόνια. Το μονο που τους ενδιαφέρει είναι να διορίζουν κοπρόσκυλα για να μπαίνουν κι άλλο μέσα και να έχουν ψήφους. ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΚΡΑΤΙΚΟ. Ούτε το νερό, τίποτα. Και πετρέλαιο να βγάλουμε, αν το έχει το δημόσιο, κάθε βαρέλι θα μας κοστίζει 1,5 βαρέλι για την εξόρυξη.